GFS
Категорія
Свій бізнес
Дата

Їжа для великих. Ця компанія придумала, як годувати клієнтів «Інтерсіті» та WOG. Наступна вершина – власний продукт для польської мегамережі Żabka

4 хв читання

Виробництво сендвічів GFS

GFS майже 10 років тому вдалося увірватися на ринок готової їжі та чаїв, утриматися на ньому і вийти на виторг у 351 млн грн. Секрет – у вдалому партнерстві на старті. Історія компанії GFS – учасника списку Forbes Next250 2.0, який ми оприлюднимо у свіжому номері журналу та на сайті в кінці червня

Форум «Вільна» повертається 20 лютого, щоб стати вашим джерелом ідей, знайомств і можливостей. Долучайтеся до заходу за посиланням! 🎟

У 2014 році Борис Шестопалов, 57, який на той час був співвласником групи компаній «Хлібодар» (зараз HD-group), вирішив створити новий бізнес. Знайшов партнерів – Олександра Шаповалова, 48, і Тіма Самарського, 58, з якими інвестував більше $5 млн у законсервований, майже збанкрутілий завод напівфабрикатів у Запоріжжі. 

Шаповалов мав досвід роботи в маркетингу та створенні підприємств з виготовлення їжі, розповідає Шестопалов. Самарський знав ринок ритейлу: раніше створив мережу магазинів «Кит» у Запоріжжі і продав її холдингу Fozzy Group. 

«Нам говорили, що це абсурд, адже хто буде купувати сендвіч, коли можна купити ковбасу, сир, хліб і зробити бутерброд самостійно», – згадує Шестопалов. Бутерброд – це не метафора. Перший продукт GFS – сендвіч. 

У 2024 році в асортименті компанії близько 150 позицій: готові перші та другі страви, торти і тістечка, ягідно-фруктові чаї, а з початком війни додалися добові польові набори. На виробництві площею 5600 кв. м працюють 200 людей. На рік виготовляють майже 35 млн одиниць продукції. 

В Україні у GFS близько 170 партнерів: мережі супермаркетів і АЗК, кафе і ресторани, дистрибʼютори. На полицях «Ашану», «Сільпо», АТБ, METRO, «Великої Кишені» компанія представляє власний бренд ягідно-фруктових концентратів чаїв Yogoda та порційні десерти під маркою festory. 

готова їжа GFS

Виробництво страв GFS

Виробник знаходиться в частковій тіні замовників – близько 45% продукції GFS виготовляє під Private Label у власному R&D-центрі. Розробка займає близько місяця. Для мереж МЕТRО і «Сільпо» роблять концентрати чаїв під їхніми власними марками Rioba і «Премія», для фармацевтичного бренду Baum Pharm – під ТМ TBerry. Для мережі АЗК ОККО компанія виготовляє перші страви, для WOG – перші й другі страви, сендвічі, кондитерку, для KFC – заморожений рис. «Ми є фуд-кастомізатором з експертизою у виробництві та розробці продукту», – говорить Сергій Чепець, 49, генеральний директор GFS. 

У 2020 році Борис Шестопалов відійшов від оперативного управління – в часи ковіду переключився на основний «хлібний» бізнес, який треба було рятувати. GFS показала ріст: у 2022-му виручка склала 276 млн грн, а у 2023-му – 351 млн грн, за даними компанії. В YouСontrol цифри менші: 228,4 млн грн і 293,9 млн грн відповідно. У реєстрі не враховується ПДВ, пояснили різницю в GFS. У 2023 році Шестопалов вийшов з переліку власників компанії, зазначено в YouControl.  

Почати з розмахом

Перші продукти – сендвічі, готову порційну їжу і кондитерські вироби – GFS випустила у 2015-му. Того самого року отримали великий контракт із мережею АЗК WOG, яка запускала напрям кафе при заправках. WOG – історично нафтова компанія, а не продуктова, тому шукали виробництво на аутсорсі, каже Сергій Корецький, який тоді очолював мережу АЗК.

«Люди працюють з людьми і вірять теж людям. Ми вирішили повірити Борису Шестопалову і GFS», – каже він. Ми разом вчилися робити їжу, додає Корецький. Він сам їздив на виробництво, а зразки продукції регулярно привозили в офіс на дегустацію. Помилки визнавали і розв’язували, каже колишній директор WOG. 

завод GFS

Виробництво компанії GFS, Запоріжжя

Ягідно-фруктові чаї GFS теж почала виготовляти на замовлення WOG. «Це наш спільний винахід», – говорить Шестопалов. У 2016 році такої категорії на ринку взагалі не було, розповідає Чепець про чайні концентрати. Схожі продавалися в кафе і ресторанах, їх готували «з-під ножа». Завданням GFS було зробити процес технологічним, розповідає Шестопалов. 

Разом із кафе при АЗК чаї потрапили в потяги – WOG до червня 2024 року була оператором харчування у швидкісних поїздах «Інтерсіті» та «Інтерсіті+». Для нового оператора – компанії «Понтем» – GFS також виготовляє готову їжу і ягідно-фруктові чаї, розповідає Чепець. 

Першим серед ритейлерів готову їжу від GFS на полиці поставив «Ашан». Допомогла криза в 2015 році, говорить Чепець. «Імпорт став не дуже доречним, і український ритейл почав шукати, чим замінити товари, які вони раніше привозили з-за кордону», – пояснює він. 

Гарна якість продукції та злагоджена робота, кажуть у пресслужбі Fozzy Group про співпрацю з GFS. Завдяки цьому мережі вдалося наростити продажі у сегменті фруктово-ягідних концентратів: з 2019-го до 2023-го вони зросли майже удвічі. 

Зараз в Україні схожі продукти пропонують 16 компаній, говорить Чепець. Наприклад, на маркетплейсі Rozetka представлені чаї вітчизняного бренду «Асканія», вартість коробки – 247–267 грн. Бренд Dolce Natura пропонує аналогічну упаковку за 279 грн. Ціна Yogoda на тому самому маркетплейсі варіюється від 264 до 372 грн за коробку залежно від смаку і продавця. Свою частку ринку у сегменті ягідних напоїв у GFS оцінюють у 50% і називають себе найбільшим гравцем ринку. Частка чаїв у виторгу – 25%. 

Yоgoda

Чаї Yоgoda

Чаю, будь ласка

До війни компанія практично не займалася експортом, вивозили продукцію всього у дві країни – Молдову і Литву, каже Чепець. Зараз до них додалися Польща, Латвія, Естонія, Чехія, Ірландія і Канада. Частка експорту – 15%, але в планах до середини 2025 року наростити її до 35%. За кордоном працюють через дистрибʼюторів, експортують чаї Yogoda. 

Перше, що довелося змінити для експансії – назву категорії продукту, розповідає гендиректор. «Назва «чай», яка прижилася в Україні, незрозуміла для більшості іноземців», – каже він. Деякі люди не читають інструкцію і навіть пробують пити концентрат нерозбавленим, пояснює Чепець. За кордоном продукт зветься «фруктовий мікс» або «суміш для приготування чаю». 

Адаптували також пакування і рецептури. Перше – до екологічних вимог, друге – до смакових уподобань. «Наприклад, українці люблять обліпиховий чай, а поляки його не сприймають, для них характерніші такі складники, як малина, порічка, журавлина», – говорить Чепець. 

Крім нарощування експорту, в планах у GFS – трансформувати компанію з виробничої у маркетинг-орієнтовану – направлену на споживача. Наразі окремого маркетингового відділу в компанії немає, а співвідношення B2B і B2C напрямів – 40% на 60%. «У планах – збільшувати B2C напрям, де потрібна орієнтація на кінцевого споживача, а без усіх складових маркетингу це неможливо», – пояснює Чепець. 

Серед інших цілей – запустити додаткові потужності виробництва у Борисполі у вересні цього року. У 2024-му плануємо вирости на майже 40% – до 500 млн грн виторгу, каже Чепець. Досягти цього хочуть через збільшення експорту, говорить він. 

Зараз компанія укладає угоду з великою польською мережею крамниць Żabka, куди постачатиме ягідно-фруктові чаї під власним брендом Yogoda. Зʼявитися на полицях мережі продукція має восени. Більше деталей майбутньої співпраці у компанії розкривати поки не готові. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Головний журнал 2024 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні