Категорія
Свій бізнес
Дата

Мільярд на круасанах. Андрій Галицький десять років розвивав заклади з роздутим асортиментом, а потім схаменувся і відкрив монопродуктову мережу Lviv Croissants. Як вона виросла до понад 150 закладів

5 хв читання

Співзасновник та співласник мережі Lviv Croissants Андрій Галицький /з особистого архіву

Співзасновник та співласник мережі Lviv Croissants Андрій Галицький Фото з особистого архіву

Андрій Галицький довго шукав формат пекарні, яку можна було б масштабувати в системну компанію. Численні помилки допомогли йому винайти власний рецепт успіху. Мережа Lviv Croissants продає круасани виключно власного виробництва, а бізнес масштабується за франшизою.

Форум «Вільна» повертається 20 лютого, щоб стати вашим джерелом ідей, знайомств і можливостей. Долучайтеся до заходу за посиланням! 🎟

Це — архівний текст Forbes Ukraine від серпня 2023 року

Підприємець Андрій Галицький, 42, був у захваті, коли у 2012 році біля львівського вокзалу зʼявилося нове кафе «Франс.уа». «Я мріяв про таку пекарню», – згадує він. Галицький навіть звернувся по франшизу до власника Fedets Family Group Олександра Федця, але на той момент у Львові вже був ексклюзивний франчайзі.

Мрія Галицького здійснилася, але не так. У 2015 році він відкрив власну пекарню Lviv Croissants, а за вісім років мережа виросла до понад 160 закладів: 153 знаходяться в Україні (з них 126 відкриті за франшизою), та ще 11 – у Польщі. Компанія має власне виробництво, а в мережі працює 1200 працівників. Виторг у 2021-му склав 800 млн грн, у 2022-му – 1 млрд грн. «Ідея бутерброда не нова, але я ще не бачила, щоб хтось робив це в круасані», – говорить Ольга Насонова, ресторанна експертка та засновниця компанії «Ресторанний консалтинг». Які помилки допомогли Галицькому та партнерам розбудувати національну мережу пекарень.

Помилки минулого

У ресторанній сфері Андрій Галицький працює ледь не все свідоме життя: одразу після закінчення технікуму в 2004 році він відкривав точки на ринках, у 2008-му – заснував перше кафе Burgers Buffet, яке згодом розширилося до мережі з 11 точок. 

Формат працював кілька років, але не витримав посилення конкуренції: без власного унікального продукту продажі почали падати. Ще одна проблема – занадто велике меню. «В одній точці Burgers Buffet на Кульпарківській (Львів) дійшло до того, що в меню були присутні гречка, котлети, піца», – згадує він. Роздутий асортимент – це велика кількість процесів, багато персоналу, списання, неякісна видача страв, відзначає підприємець. 

Втім завдяки Burgers Buffet Галицький отримав не лише досвід у франчайзингу й ресторанному бізнесі, а й перший круасан, який згодом став головним продуктом майбутньої мережі. «Під час одного з фудтестів для Burgers Buffet, ми випадково забули круасани на пічці. А коли згадали про них – вони були розміром із «Сихівський» батон», – згадує Галицький. 

Тож перші великі круасани з начинкою зʼявилися саме в Burgers Buffet, але серед великого асортименту новинка губилася. Галицький орендував у центрі Львову приміщення площею 14 кв. м і відкрив монопродуктовий заклад – Lviv Croissants. В асортименті – тільки круасани, але з різними начинками – з ковбасою, яєчнею, шоколадом.

Мережа закладів Lviv Croissants
Мережа закладів Lviv Croissants
Мережа закладів Lviv Croissants
Мережа закладів Lviv Croissants
Круасани в Lviv Croissants
Круасани в Lviv Croissants
Попередній слайд
Наступний слайд

Перший млинець нанівець

Коли Галицький зрозумів, що модель Lviv Croissants працює, то покликав у бізнес брата та друзів – Євгена Галицького, Ореста й Руслана Печенків, Юрія Загроцького та Юрія Дземінського. «Крім інвестицій, мені була потрібна експертиза інших людей», – згадує Галицький.   

Усі засновники, окрім Дземінського, наразі залучені до управління: Андрій безпосередньо керує компанією, Євген займається міжнародним розвитком, Орест відповідає за фінансове планування та стратегічний маркетинг, Руслан – за стратегічний розвиток і безпеку, а Юрій – за виробництво та логістику. Всі важливі питання вирішують спільно. 

Першу франчайзингову точку Lviv Croissants підприємці відкрили в Сумах у 2015 році. Відкриття виявилося не зовсім вдалим. Цей заклад після ремонту мав стати черговим Burgers Buffet, але Галицький переконав свого франчайзі відкрити Lviv Croissants. І знову потрапив до тієї ж пастки, що й зі своєю першою мережею – роздув асортимент і розмив концепцію. Тераса з незручними стільцями й парасольками з назвами пивних брендів мало чим нагадувала сучасні заклади Lviv Croissants. Пізніше алкоголь із меню прибрали, а в кафе відтворили атмосферу, більш характерну для нинішніх кафе мережі: консервативну, з маленькими круглими столиками і віденськими стільцями. 

«Вони починали, не маючи суперсистемної компанії», – пригадує Роман Кирилович, співзасновник консалтингової компанії «Франч». 

Виробництво Lviv Croissants
Виробництво Lviv Croissants
Виробництво Lviv Croissants
Виробництво Lviv Croissants
Попередній слайд
Наступний слайд

Довгий час перша франчайзингова пекарня була єдиною, і до 2016 року Lviv Croissants відкривали власні точки. Зрушити справу допомогла участь у спеціалізованій виставці, після якої підприємці отримали 10 попередніх заявок на відкриття пекарні. У 2016 році підприємці відкрили 20 франчайзингових точок. 

Одна з причин успіху франшизи Lviv Croissants – вдалий момент на ринку та маркетингова складова, вважає Мирослава Козачук, власниця і CEO Franchise Group. Активний розвиток мережі вона співвідносить із призупиненням продажу франшиз конкурентів – «Франс.уа» та «Сімейної пекарні». За її словами, вони тоді активно не продавалися, а на ринку зʼявилася нова красива франшиза, ще й з брендом Львова в назві, який підсилював її.

Роман Кирилович зазначає, що таке явище – звичайна справа. «Це нормально, коли ти бачиш можливості і використовуєш їх. Це ринок, так він розвивається», – каже він. 

Найбільші ресторанні мережі України-2023

Найбільші ресторанні мережі України-2023

Формула успіху

«Львів досі добре продається – і в Україні, і у Львові», – говорив Андрій Худо в інтервʼю для The Village Україна у 2020 році. Бренд міста, монопродукт і власне виробництво – головні складові успіху Lviv Croissants, вважає Роман Кирилович. 

Зараз головний мережевий продукт – круасан – компанія виготовляє сама. Його також доставляють з України в польські заклади мережі. Продаж власної продукції генерує 25% прибутку компанії. Ще стільки ж приносить роялті, а 35% прибутку надають власні торгові точки, які платять роялті на рівні з іншими франчайзі.

Андрій Галицький до змін ставиться обережно, адже навіть новий соус у меню передбачає нові інгредієнти, логістику й процеси, які на масштабі можуть зламати систему. За вісім років існування мережі основне меню виросло на 19 позицій: у 2015 році круасанів у ньому було 11, зараз їх 30. Найдешевший коштує 69 грн, найдорожчий – 139 грн. 

«Вони супер обережно поставились до запуску першого бульйону», – посміхається Роман Кирилович. Він вважає, що компанія дуже обачно ставиться до концепції монопродукту і наважується «розбавити» її чимось лише після довгих експериментів. 

Співвласники Lviv Croissants: Андрій Галицький, Юрій Загродський, Євген Галицький, Руслан Печенко, Орест Печенко

Співвласники Lviv Croissants (зліва – направо): Андрій Галицький, Юрій Загродський, Євген Галицький, Руслан Печенко, Орест Печенко

Сам Галицький до формули успіху Lviv Croissant додає круту команду. Її кістяк сформувався у 2017–2018 роках. З того часу топменеджмент компанії не мінявся. «Тривалий час нас було мало: я, партнери, фіндиректор і бухгалтери. Потім ми зрозуміли, що не вигрібаємо, і залучили ряд менеджерів із великого концерну, які вже мали досвід роботи у системній компанії», – розповідає Галицький.

Експансія

На українському ринку Галицькому вже затісно. За його підрахунками, в Україні можна відкрити ще максимум 50 точок і ще 80 після того, як ЗСУ відвоює Донбас і Крим. Мережа пекарень Олександра Федця налічує понад 450 точок в Україні. 

Вихід? Експансія, тим більше що підприємці вже мають досвід помилок у Польщі.

У 2018 році вони вперше відкрили на сусідньому ринку заклад під назвою Grand Croissants, але він проіснував лише рік. Серед причин закриття – невдало підібране приміщення, відсутність власного виробництва, невпізнаваний бренд, слабкий контроль за франчайзі, розповідав Галицький в інтервʼю Poster

«Ми переоцінили свої можливості. Десь зіграли амбіції. Але це все одно позитивний досвід, тому що зараз ми не зробили ті помилки, яких припустилися тоді», – говорить підприємець для Forbes.

Lviv Croissants у Варшаві

Lviv Croissants у Варшаві

У 2022 році підприємці відновили експансію в Польщу і вже відкрили там сім закладів. Помилки минулого враховано, тепер контролюють підбір приміщення й продають продукт тільки власного виробництва. «Звичайно, нам хочеться робити все в Україні, але як бізнес ми зобовʼязані мати план Б», – пояснює Галицький. 

До кінця 2023 року компанія хоче перетнути відмітку у 150 закладів по Україні, в Польщі довести кількість точок до 15, а також відкрити перше кафе у США. Переговори щодо останнього уже ведуться. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Головний журнал 2024 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні