У той час як для українських стартапів успіхом вважається залучення $1 млн інвестицій, Amazon агрегатори в першому раунді піднімають $5-20 млн. А досвідчені гіганти – у 30 разів більше. Наприклад, Berlin Brands Group тільки за вересень залучив $700 млн. Як на цьому заробити
Секрет успіху Amazon
Amazon – найбільший у світі онлайн-маркетплейс, завдяки якому можна продавати товари в понад 30 країнах світу. Станом на жовтень, на ньому 6,4 млн продавців. Тільки цього року до платформи приєдналися 488 000 нових підприємців
Більшу частину прибутку Amazon отримує від системи FBA (Fulfillment by Amazon). Продавцям потрібно виготовити товар, доставити його на склад Amazon і залучати покупців. А ось упаковку, відправку товару й обслуговування клієнтів бере на себе платформа.
Порівняно швидкий і простий розвиток брендів, самого маркетплейсу, високий попит на купівлю товарів онлайн спровокували появу нових суміжних методів заробітку.
Поява агрегаторів
Успіх Amazon і його щорічне зростання прибутку на 30% спричинили і появу агрегаторів – компаній, які купують Amazon бізнеси, вкладають у них свої потужності, професійний підхід, капітал із метою масштабування й збільшення прибутку. Їхній успіх залежить від успіху самого Amazon. З одного боку, ризиків багато, але, ймовірно, ці бізнеси будуть «на хвилі» ще, як мінімум, кілька років.
За останні півтора року на цьому ринку стався бум! Есквайери залучили вже близько $10 млрд інвестицій.
Існують чотири основні причини:
- COVID-19, який спровокував зростання прибутку від продажів в інтернеті, показав, що у e-commerce і, зокрема, маркетплейсів велике майбутнє;
- успіх перших великих агрегаторів, таких як Trasio, довів іншим компаніям-поглиначам, що така модель працює;
- вихід на IPO бренду Anker, який був створений на Amazon і прославився на весь світ, продемонстрував перспективи такої моделі бізнесу;
- кількість вільних грошей на ринку, які інвестори готові вкладати в розвиток брендів.
Як працюють агрегатори
Amazon агрегатори працюють як своєрідні інвестиційні компанії. Вони залучають капітал від інвесторів і вкладають його в купівлю невеликих, але перспективних Amazon брендів.
Найчастіше їхні засновники – експерти в сфері e-commerce, ветерани Amazon, фахівці з маркетингу, продажів і логістики. Їхні знання досвід, аналіз даних, а часто ще й AI-технології допомагають обрати найкращі варіанти для купівлі. Оскільки мільйони інвестицій надходять від найбільших гравців світу, права на помилку немає.
Після купівлі компанія починає масштабувати бренд. Мета – вивести його за межі маркетплейсу на світовий ринок і збільшити прибуток. Агрегатори знають, як вести онлайн-бізнес, а також здатні покривати необхідні витрати, тому навіть із труднощами справляються простіше, ніж поодинокі продавці.
Зараз на світовому ринку вже не менше 70 агрегаторів, їхня кількість зростає, а з ним і конкуренція. Пошуки брендів для купівлі серед агрегаторів більше схожі на полювання, де кожна операція коштує великих грошей для всіх сторін.
Як заробити на тренді купівлі-продажу бізнесів
Продати власний Amazon Private Label бізнес
Попри те, що Amazon ще не зайшов на український ринок, наші підприємці активно будують багатомільйонні бізнеси на платформі. Ми в Profit Whales виростили кілька українських брендів, які в сумі продалися більше ніж на $10 млн за останній рік. А українська спільнота продавців зростає й міцніє.
Побудова бізнесу на Amazon – це окрема тема. Але модель FBA дає змогу продавати товари в США, країнах Європи та інших, перебуваючи в будь-якій точці світу. Для цього не потрібна велика команда, а перші вкладення стартують від $10 000. Але в підсумку ви отримуєте ROI, якого неможливо досягти на українському ринку. Український бізнес при купівлі можуть оцінити в 1-2X, за Amazon бізнес можна отримати чотири-шість мультиплікаторів. Розвивати його раджу одразу з думками про продаж.
Завжди залишається ризик продешевити. Іноді Amazon продавці погоджуються на першу пропозицію агрегаторів про покупку, не вивчивши ринок та інші пропозиції. В результаті втрачають 20–30% прибутку.
Створити агрегатор
Досвід останніх двох років показує, що практично всі створені компанії з купівлі Amazon бізнесів за кілька місяців залучають інвестиції. Вам знадобиться досвід створення подібних компаній, залучення інвестицій, велика команда і найголовніше – бажання продовжувати працювати в цій сфері роками.
Після отримання інвестицій і купівлі бізнесів настає наступний етап – їхнє масштабування. Тут потрібен досвід в e-commerce, маркетингу і сильна команда. До того ж, якщо ви проведете недостатньо глибокий аналіз бізнесу перед купівлею, є шанс зіткнутися з проблемами у виробництві, доставці, отриманні патентів, команді, які можуть потягнути вашу справу на дно.
Стати лідером думки й особою агрегатора в своїй країні
Конкуренція серед агрегаторів зростає, і вони наполегливо борються за купівлю кожного успішного бренду. Як же вийти з його власниками на звʼязок? Тільки через особистий контакт. Щоб познайомитися з продавцями, менеджери агрегаторів відвідують конференції для Amazon продавців, стають їхніми спонсорами і розголошують про свою діяльність у спільнотах.
Якщо серед ваших друзів є Amazon продавці або ви дуже комунікабельна людина, створіть таке співтовариство. Ви можете збирати Amazon продавців на зустрічі, організовувати для них конференції, майстер-класи, писати статті, запрошувати іноземних експертів і паралельно просувати один з агрегаторів. Вони готові платити за те, щоб думка саме про їхній агрегатор зʼявилася першою в українських підприємців, коли ті вирішать продати бізнес.
Стати брокером або рефералом агрегатора
Поява агрегаторів потягнула за собою розвиток ще одного напрямку – брокерських компаній. Брокери – найчастіше юристи та економісти, які допомагають Amazon продавцям підготуватися до виходу з бізнесу. Вони супроводжують їх у зростанні, підготовці необхідних документів і головне – в пошуку агрегатора для продажу.
У результаті брокери отримують оплату за свої послуги від власника бізнесу й реферальну виплату від агрегатора, якого вони «порадили». Виплата зазвичай становить кілька відсотків від вартості купленого бізнесу. Непогана сума за «пораду». Для цього вам потрібно укласти договір з агрегатором і отримати кредит довіри в Amazon продавців. Але стара як світ історія про власників, які можуть різко передумати продавати бізнес і залишити вас ні з чим. Не дивуйтеся, якщо через місяць він все таки буде проданий, але без вас.
Amazon – один із перспективних ринків. Тут є місце для маркетологів, економістів, дизайнерів, фотографів, філологів, менеджерів, рекрутерів, брокерів, піарників тощо. Він демонструє таке зростання, яке можна порівняти тільки з криптовалютою! Головна порада – встигніть його монетизувати.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.