У той час як для українських стартапів успіхом вважається залучення $1 млн інвестицій, Amazon агрегатори в першому раунді піднімають $5-20 млн. А досвідчені гіганти – у 30 разів більше. Наприклад, Berlin Brands Group тільки за вересень залучив $700 млн. Як на цьому заробити
Оформлюйте передплату на 6 номерів Forbes Ukraine зі змістовними інтерв’ю, рейтингами та аналітикою, тепер зі знижкою 50%.
Секрет успіху Amazon
Amazon – найбільший у світі онлайн-маркетплейс, завдяки якому можна продавати товари в понад 30 країнах світу. Станом на жовтень, на ньому 6,4 млн продавців. Тільки цього року до платформи приєдналися 488 000 нових підприємців

- Категорія
- Рейтинги
- Дата
Більшу частину прибутку Amazon отримує від системи FBA (Fulfillment by Amazon). Продавцям потрібно виготовити товар, доставити його на склад Amazon і залучати покупців. А ось упаковку, відправку товару й обслуговування клієнтів бере на себе платформа.
Порівняно швидкий і простий розвиток брендів, самого маркетплейсу, високий попит на купівлю товарів онлайн спровокували появу нових суміжних методів заробітку.
Поява агрегаторів
Успіх Amazon і його щорічне зростання прибутку на 30% спричинили і появу агрегаторів – компаній, які купують Amazon бізнеси, вкладають у них свої потужності, професійний підхід, капітал із метою масштабування й збільшення прибутку. Їхній успіх залежить від успіху самого Amazon. З одного боку, ризиків багато, але, ймовірно, ці бізнеси будуть «на хвилі» ще, як мінімум, кілька років.
За останні півтора року на цьому ринку стався бум! Есквайери залучили вже близько $10 млрд інвестицій.
Існують чотири основні причини:
- COVID-19, який спровокував зростання прибутку від продажів в інтернеті, показав, що у e-commerce і, зокрема, маркетплейсів велике майбутнє;
- успіх перших великих агрегаторів, таких як Trasio, довів іншим компаніям-поглиначам, що така модель працює;
- вихід на IPO бренду Anker, який був створений на Amazon і прославився на весь світ, продемонстрував перспективи такої моделі бізнесу;
- кількість вільних грошей на ринку, які інвестори готові вкладати в розвиток брендів.
Як працюють агрегатори
Amazon агрегатори працюють як своєрідні інвестиційні компанії. Вони залучають капітал від інвесторів і вкладають його в купівлю невеликих, але перспективних Amazon брендів.
Найчастіше їхні засновники – експерти в сфері e-commerce, ветерани Amazon, фахівці з маркетингу, продажів і логістики. Їхні знання досвід, аналіз даних, а часто ще й AI-технології допомагають обрати найкращі варіанти для купівлі. Оскільки мільйони інвестицій надходять від найбільших гравців світу, права на помилку немає.
Після купівлі компанія починає масштабувати бренд. Мета – вивести його за межі маркетплейсу на світовий ринок і збільшити прибуток. Агрегатори знають, як вести онлайн-бізнес, а також здатні покривати необхідні витрати, тому навіть із труднощами справляються простіше, ніж поодинокі продавці.
Зараз на світовому ринку вже не менше 70 агрегаторів, їхня кількість зростає, а з ним і конкуренція. Пошуки брендів для купівлі серед агрегаторів більше схожі на полювання, де кожна операція коштує великих грошей для всіх сторін.
Як заробити на тренді купівлі-продажу бізнесів
Продати власний Amazon Private Label бізнес
Попри те, що Amazon ще не зайшов на український ринок, наші підприємці активно будують багатомільйонні бізнеси на платформі. Ми в Profit Whales виростили кілька українських брендів, які в сумі продалися більше ніж на $10 млн за останній рік. А українська спільнота продавців зростає й міцніє.
Побудова бізнесу на Amazon – це окрема тема. Але модель FBA дає змогу продавати товари в США, країнах Європи та інших, перебуваючи в будь-якій точці світу. Для цього не потрібна велика команда, а перші вкладення стартують від $10 000. Але в підсумку ви отримуєте ROI, якого неможливо досягти на українському ринку. Український бізнес при купівлі можуть оцінити в 1-2X, за Amazon бізнес можна отримати чотири-шість мультиплікаторів. Розвивати його раджу одразу з думками про продаж.
Завжди залишається ризик продешевити. Іноді Amazon продавці погоджуються на першу пропозицію агрегаторів про покупку, не вивчивши ринок та інші пропозиції. В результаті втрачають 20–30% прибутку.
Створити агрегатор
Досвід останніх двох років показує, що практично всі створені компанії з купівлі Amazon бізнесів за кілька місяців залучають інвестиції. Вам знадобиться досвід створення подібних компаній, залучення інвестицій, велика команда і найголовніше – бажання продовжувати працювати в цій сфері роками.
Після отримання інвестицій і купівлі бізнесів настає наступний етап – їхнє масштабування. Тут потрібен досвід в e-commerce, маркетингу і сильна команда. До того ж, якщо ви проведете недостатньо глибокий аналіз бізнесу перед купівлею, є шанс зіткнутися з проблемами у виробництві, доставці, отриманні патентів, команді, які можуть потягнути вашу справу на дно.
Стати лідером думки й особою агрегатора в своїй країні
Конкуренція серед агрегаторів зростає, і вони наполегливо борються за купівлю кожного успішного бренду. Як же вийти з його власниками на звʼязок? Тільки через особистий контакт. Щоб познайомитися з продавцями, менеджери агрегаторів відвідують конференції для Amazon продавців, стають їхніми спонсорами і розголошують про свою діяльність у спільнотах.
Якщо серед ваших друзів є Amazon продавці або ви дуже комунікабельна людина, створіть таке співтовариство. Ви можете збирати Amazon продавців на зустрічі, організовувати для них конференції, майстер-класи, писати статті, запрошувати іноземних експертів і паралельно просувати один з агрегаторів. Вони готові платити за те, щоб думка саме про їхній агрегатор зʼявилася першою в українських підприємців, коли ті вирішать продати бізнес.
Стати брокером або рефералом агрегатора
Поява агрегаторів потягнула за собою розвиток ще одного напрямку – брокерських компаній. Брокери – найчастіше юристи та економісти, які допомагають Amazon продавцям підготуватися до виходу з бізнесу. Вони супроводжують їх у зростанні, підготовці необхідних документів і головне – в пошуку агрегатора для продажу.
У результаті брокери отримують оплату за свої послуги від власника бізнесу й реферальну виплату від агрегатора, якого вони «порадили». Виплата зазвичай становить кілька відсотків від вартості купленого бізнесу. Непогана сума за «пораду». Для цього вам потрібно укласти договір з агрегатором і отримати кредит довіри в Amazon продавців. Але стара як світ історія про власників, які можуть різко передумати продавати бізнес і залишити вас ні з чим. Не дивуйтеся, якщо через місяць він все таки буде проданий, але без вас.
Amazon – один із перспективних ринків. Тут є місце для маркетологів, економістів, дизайнерів, фотографів, філологів, менеджерів, рекрутерів, брокерів, піарників тощо. Він демонструє таке зростання, яке можна порівняти тільки з криптовалютою! Головна порада – встигніть його монетизувати.


Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.