«Аврора» – мультимаркет із мережею понад 1200 офлайн-магазинів практично в усіх куточках України. Тривалий час «Аврора» де-факто працювала саме офлайн. Але компанія змінила свою стратегію і кинула чимало зусиль на просування онлайн. Ігор Воловий, чия агенція інтернет-маркетингу Elit-Web займається онлайн-просуванням «Аврори», підготував розбір digital-стратегій мультимаркету. Вийшов детальний гід для тих, хто хоче кратного зростання свого бізнесу в онлайн
1. Органічний трафік через SEO-просування e-commerce ресурсу avrora.ua
Одним із найбільших каналів продажу в інтернеті є органічний трафік із пошукової видачі. Тому ледве не першим кроком e-commerce ресурсу стає SEO-просування сайту, з чим ми, власне, і допомагаємо компанії зараз. На момент старту робіт ресурс avrora.ua вже працював, утім, не використовувався повною мірою.
Тож першим і найголовнішим етапом просування сайту «Аврора» стала комплексна внутрішня оптимізація. Що зробили.
- Налаштували коректний редирект із http:// на https://. Це дає змогу сайту уникнути проблем з індексацією сторінок після переходу на безпечний протокол.
- Пропрацювали метатеги title, description та Н1. Важливо не допускати дублювання тегів або взагалі їх відсутності на сторінках. Для зручності на типові сторінки (категорії, фільтри, товари) налаштовується автогенерація за шаблоном. Тоді ви будете певні, що всі сторінки ресурсу матимуть унікальні метатеги, яким би масштабним він не був.
- Покращили швидкість завантаження ключових сторінок сайту. Це популярна проблема для e-commerce із великою кількістю сторінок. Але над цим дійсно потрібно працювати, оскільки за низької швидкості роботи Google не встигають «побачити» наявність картинок при завантаженні, і занижують рейтинг сайту при ранжуванні. Тут найпростіший спосіб – оптимізувати зображення на сайті, щоб мати мінімально можливу вагу без втрати якості.
- Подбали про карту магазинів + окремі сторінки для кожного магазину. Пошукова система дуже любить локально оптимізовані сторінки під кожний регіон, особливо якщо йдеться про магазини або точки видачі. Не забуваємо про те, що всі вони містять ключові слова та оптимізовані метатеги.
Відгуки на товари «Аврори»
Надважливий показник як для пошукових алгоритмів, так і для користувачів. Треба реалізувати зручну можливість для покупців залишити відгук на будь-який товар, а також продумати виведення релевантних відгуків на різних сторінках сайту (розділи, категорії, товари).
Оптимізація функцій категорій та фільтрів пошуку
Для алгоритмів важливо, аби шлях користувача від переходу на сайт до купівлі був якнайшвидшим, тому так потрібні зручність та коректна робота фільтрації товарів.
Контентне наповнення сайту «Аврори»
Тут без зайвих коментарів – лише якісний контент, правдивий, корисний для користувача. Порожні сторінки для алгоритмів – показник не надто надійного ресурсу. Для магазинів з великою кількістю сторінок маємо лайфхак: автоматична генерація унікалізованного опису за шаблоном. Застосовується там, де текст не було додано через адмінку.
Оптимізація за EAT-факторами для e-commerce сайтів
EAT-фактори – особливі маркери пошукової системи, які верифікують ресурс на предмет експертності (Expertise), авторитетності (Authoritativeness) та надійності (Trustworthiness). Саме таким сайтам алгоритми надають перевагу при ранжуванні.
Факторів багато, серед них особливо варто виокремити такі: інформація про компанію, контакти, команду, програму лояльності, партнерів, постачальників, посилання на авторитетні джерела та зворотні посилання з авторитетних джерел, реальні фото, характеристики товарів, оплата, доставка, гарантійне забезпечення, політика конфіденційності та cookies, форми зворотного звʼязку та багато іншого.
Стратегія SEO-просування доволі швидко дала відчутні результати, і обсяги трафіку зросли. Для порівняння: статистика відвідування сайт avrora.ua: січень 2023-го – понад 200 000, травень – понад 400 000, жовтень – понад 700 000.
2. Просування в Google Maps «Аврори»
Враховуючи, що основою продажів «Аврори» залишаються офлайн-магазини, дуже важливою стратегією стало просування в Google Maps.
- Додавання профілів компанії в Google My Business. Кожний офлайн-магазин має бути окремою точкою (профілем), оскільки велика кількість людей шукають магазини саме на картах.
- Оптимізація профілів актуальною інформацією. Профіль має містити назву, опис, дані про графік роботи та контакти, актуальні новини, а також про товари, які продаються в конкретному магазині.
- Робота зі зворотним зв’язком. Відгуки важливі відвідувачам, а також допомагають алгоритмам ранжувати компанії в пошуковій видачі на карті.
- Реклама на Google Картах. Аналогічно до пошукової реклами реклама на Мапах дає змогу отримувати найкращі позиції у видачі. Вона не потребує особливих налаштувань і добре працює лише тоді, коли виконуються умови з вище вказаних пунктів.
Важливо відстежувати аналітику та статистику в профілі: кількість переглядів, дзвінків, запитів тощо. Це дає змогу аналізувати ефективність дій, щоб у разі потреби коригувати стратегію задля поліпшення результатів.
3. Активне використання соціальних мереж для підвищення впізнаваності бренду «Аврора»
«Аврора» дійсно активно та ефективно просувається в популярних соцмережах, охоплюючи всі можливі майданчики.
TikTok «Аврори»
Фішка соцмережі – масовість, висока концентрація цільової аудиторії «Аврори» та круті алгоритми, які дозволяють безкоштовно набирати дуже великі охоплення.
Велика команда працює над генерацією ідей та створенням креативних роликів.
Що важливо взяти до уваги, просуваючись у ТікТок
- Системність. Подивіться на акаунт «Аврори», вони викладають відео щодня. Алгоритми відмічають акаунти, які мають таку регулярність, та рекомендують їх набагато частіше. Якщо витратити трохи часу та пройтися стрічкою до їхніх перших відео, побачимо в далекому 2020 році зовсім не таку велику кількість переглядів. Перший мільйонний ролик був аж на сьомий місяць ведення каналу.
- Тренди. Банально чи ні, але трендові аудіо реально працюють. Тут найголовніше – вчасно відстежувати їх і бути серед перших, тоді суттєві охоплення гарантовані.
- Теги. У випадку «Аврори» вони самі задають свої теги та стимулюють покупців доєднуватись, додавати свої відео з ними: #аврора, #магазинаврора, #аврорачек. Але ви можете використовувати і популярні теги, головне – ставте їх тією мовою, якою оперує ваша аудиторія.
- Ресурси. Це трошки неочікуваний пункт у цьому переліку, але при цьому чи не найважливіший. Щоб розвивати канал, потрібні команда і багато системної роботи. Якщо приділяти цьому увагу за залишковим принципом, ви ніколи не вийдете на крутий результат. Стосується не лише цієї соцмережі, але й будь-якого методу просування.
Instagram та Facebook «Аврори»
Тут стратегія «Аврори» вже дещо відрізняється. Їхні Instagram та Facebook – по суті, як онлайн-газета, де є цікавинки та корисна інформація для відвідувачів. Завдяки рекламі та розіграшам там зібралась доволі активна аудиторія: 426 000 підписників у Instagram та 388 000 підписників у Facebook. І найкраще те, що підписники – це дійсно їхня аудиторія. Вони побачать цікавий товар чи знижку в сторіз, а потім, проходячи повз офлайн-магазин, згадають про це і обовʼязково зайдуть подивитися.
Можу зауважити, що Reels хоч і вірусні, але не дублюють відео з ТікТок. Усі пости, рілз та сторіз мають єдину тематику – акції, знижки, розіграші та єдине візуальне оформлення.
Спостерігається чітка регулярність за кожною одиницею контенту: декілька сторіз щодня (для гарного рейтингу варто робити мінімум по пʼять); по рілзу кожного дня (щоб відео потрапляли в рекомендації, потрібно декілька тижнів щоденних рілзів, в ідеалі коротких, щоб користувачі додивлялись їх до кінця); кілька постів на тиждень («Аврора» добре стимулює активність у постах за рахунок розіграшів).
Хоч контент у цих двох соцмережах у «Аврори» дублюється, проте це абсолютна норма, оскільки частіше за все там абсолютно різні аудиторії.
Viber
Шикарний інструмент для розсилок. Реклама, новини, акції – усе з доставкою в месенджер. На Viber-канал «Аврори» підписано близько 20 000 підписників. Для чого потрібен Viber, якщо є Instagram та Facebook? По-перше, там не потрібно конкурувати в довгій стрічці підписників, повідомлення падають у бізнес-чати, де не така вже велика кількість повідомлень. А по-друге, там теж своя аудиторія, старша за віком, яка не користується соціальними мережами.
YouTube
37 000 підписників та відносно невеликі охоплення відео. Але тут нас більше цікавлять YouTube Shorts (короткі відео), які подібно до відео з ТікТоку органічно набирають охоплення. І тут навіть не потрібно вигадувати велосипед – просто дублюєте відео з ТікТоку, і вони розповсюджуються на іншу аудиторію.
Невеличкий інсайт: за власними спостереженнями, TikTok більше полюбляє жіноча аудиторія, а YouTube Shorts — чоловіча.
Відносно нова соціальна мережа для «Аврори», але не менш важлива для їхнього HR-бренду. Така велика мережа налічує 5000+ працівників і завжди має не одну актуальну вакансію. Лінкедін націлений саме на потенційних працівників і висвітлює новини та цікаві події з життя компанії.
4. Запуск офіційного Telegram-бота «Аврора»
Telegram залишається одним із найпопулярніших месенджерів в Україні. А Telegram-боти – це зручний інструмент взаємодії з аудиторією, здатний істотно розвантажити штат компанії. Тому «Аврора» створили власного такого бота.
З його допомогою можна:
- перевірити, чи працюють магазини «Аврора» у вашому місті;
- дізнатися адреси торгових точок;
- отримати контакти «Аврори» та посилання на соцмережі.
Попри те, що сам бот відносно простий, він виявився вкрай корисним для споживачів. Можливість буквально в декілька тапів по екрану смартфона дізнатися адресу найближчого магазину – дуже зручна, до того ж економить безліч часу. Та й загалом сьогодні Telegram-боти – важливий елемент сучасного e-commerce.
5. Використання Big Data
Використання Big Data є однією з конкурентних переваг, що допомагає розвитку «Аврори», адже мережа стрімко розширюється навіть в умовах воєнного часу. Мережа збирає та використовує інформацію, щоб покращувати свій сервіс та пропозицію. А з активним переходом в онлайн потреба в швидкому зборі та аналізі даних постає особливо гостро.
«Зараз ми фокусуємося на показниках retention (утримання) та LTV (пожиттєва вартість) клієнтів, а також на NPS (оцінка лояльності клієнтів) та CSI (індекс споживчої задоволеності). Крім того, ми аналізуємо відгуки та ідеї наших клієнтів, щоб враховувати їхні потреби та побажання», – каже Костянтин Яковлєв, директор з електронної комерції «Аврори»
Сучасний ринок електронної комерції змінюється настільки швидко, що тримати руку на пульсі та своєчасно адаптуватися під зміни – важлива складова успіху та ефективної конкуренції. Тому аналізуйте досвід «Аврори» та використовуйте його для підвищення власних конкурентних переваг.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.