Категорія
Свій бізнес
Дата

Як провести маркетингове дослідження за допомогою безкоштовних метрик Facebook та Google

Як провести маркетингове дослідження за допомогою безкоштовних метрик Facebook та Google /Getty Images

Getty Images

Покрокова інструкція, яка допоможе швидко й безкоштовно дослідити ринок та інтереси клієнтів

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Часто керівники вважають, що маркетингове дослідження нового ринку потребує інвестицій та часу. Насправді дослідити ринок та інтереси клієнтів можна абсолютно безкоштовно та витратити на це не більше 30 хвилин. 

Два програмні продукти, які допоможуть це зробити, є буденними інструментами інтернет-маркетологів. Йдеться про Google Keyword Planner та Facebook Audience Insights.

Google Keyword Planner – інструмент, який надасть інформацію про те, чи шукають товар, який ви хочете продавати, на потрібному локальному ринку.

Цей продукт надасть вам інформацію про середню кількість запитів на такий товар/послугу в місяць. Покаже, чи хтось із конкурентів уже рекламує цей товар у регіоні та скільки коштує залучення одного клієнта на сайт за таким запитом. 

Наприклад, якщо ви продаєте шкіряні дивани, то можете оцінити, скільки людей шукають їх у Львові щомісяця та теоретично дізнаєтеся про те, що більшим попитом користуються розкладні дивани з тканини. Крім цього, ви побачите, наскільки висока конкуренція на ринку Львова та скільки в середньому ваші конкуренти інвестують у залучення клієнта на власний сайт. 

Facebook Audience Insights – інструмент, який дає можливість побачити кількість людей у географічному регіоні, співвідношення статі та віку. Ви можете дослідити інтереси цих людей і зрозуміти, який контент вони споживають. Так, наприклад, легко довідатися, скільки жінок віком від 30 до 50 років цікавляться SPA-процедурами в Києві і навіть дізнатися, чи вони заміжні та чи мають дітей.

Ці програмні продукти є повністю безкоштовними. Логіка полягає в тому, що Google та Facebook надають ці інструменти, щоб забезпечити роботу бізнес-моделі кожної з цих компаній. Їхній основний дохід (Google 2019 – 83,9%, Facebook 2019 – 98,3%) складає реклама.

Тому диджитал-маркетологам безкоштовно надається немалий набір ефективних програмних продуктів та навчальних програм, які допомагають наповнювати бюджет Google і Facebook коштами від продажу реклами.  

Для того щоб скористатися будь-яким із цих інструментів, достатньо зареєструвати бізнес-кабінети у Facebook та Google. 

Будь-хто з ваших менеджерів або працівників маркетингового відділу зможе це зробити за 10 хвилин, користуючись однією з безлічі інструкцій, які є у вільному доступі в інтернеті. 

Під час реєстрації вам може знадобитися платіжна банківська картка, на якій має бути хоча б 100 грн. Кошти не списуватимуться доти, доки ви не вирішите запустити рекламну кампанію. До того часу скільки завгодно користуйтеся інструментами, що допоможуть вам краще дослідити ринок та продукт. 

Розглянемо приклад, як можна провести швидке дослідження.

Припустімо, ви хочете дізнатися більше про ринок нерухомості Києва, зрозуміти, як виглядає ваш потенційний клієнт. 

Спершу варто зрозуміти, скільки людей у Google шукають купівлю нерухомості.. 

Для цього в інструменті Google Keyword Planner ми обираємо географічний регіон – наприклад, Київ, мову пошуку – наприклад, «російська» та вводимо ключові слова – наприклад, «купить квартиру киев», «купить недвижимость киев», «недвижимость киев», які використовують користувачі Google для пошуку товару чи послуги. 

Keyword Planner видасть вам інформацію про середню кількість пошуків у місяць за 2020 рік щодо кожного з цих запитів.

Як провести маркетингове дослідження за допомогою безкоштовних метрик Facebook та Google /Фото 1

 

У результаті побачите, що в середньому від 1000 до 10 000 людей у Києві щомісяця шукають «купить квартиру киев». Конкуренція за цей пошуковий запит є високою, вартість залучення клієнта на сайт з рекламним оголошенням в Google коливається від 8,78 грн до 31,89 грн. 

Під час дослідження можна побачити інші ідеї для пошукових запитів, які пропонує Google. Наприклад, «новостройки киев». Так ми можемо розвивати дослідження глибше та аналізувати детальніше Google запити.

Хоча кількість пошукових запитів не є чіткою, доступні приблизні дані від 1000 до 10 000 на місяць. Проте навіть ця інформація дає зрозуміти загальну картину того, що відбувається на ринку. 

Наприклад, ви хочете вивести на ринок новий декоративний матеріал для оздоблення стін у приміщеннях. За допомогою інструменту Keyword Tool ви не зможете отримати відповіді, скільки людей шукають такий матеріал, оскільки їм не відомі назва вашого продукту та факт його існування. Але знаючи, що наразі існує попит на нерухомість, ви можете припустити, що ваш інноваційний декоративний матеріал буде потрібен для ремонту в щойно придбаній оселі. 

Наступним кроком після дослідження ключових запитів є розуміння об’єму ринку та портрета потенційного клієнта. 

Використовуючи інструмент Facebook Audience Insights, можна дізнатися кількість потенційних клієнтів, зацікавлених у купівлі нерухомості в Києві, та дослідити детальніше їхні інтереси. 

Під час вирахування об’єму ринку орієнтуєтеся на ту кількість осіб, які зареєстровані у Facebook, отже, існує похибка. 

За інформацією, отриманою з Facebook, населення Києва (яке ідентифіковано в цій соцмережі) становить 2–2,5 млн людей. Натомість офіційні дані Головного управління статистики у столиці повідомляють про 2,96 млн жителів. 

Отже, для того щоб краще зрозуміти, якою є кількість клієнтів, що зацікавлені в інвестиціях у нерухомість Києва, необхідно обрати потрібний географічний регіон та інтерес аудиторії. Останній показник бажано вказувати англійською, оскільки українською або російською важливого для вас зацікавлення потенційної аудиторії просто може не бути. 

Інтерес аудиторії, за яким ми бажаємо відсортувати потенційних клієнтів, лежить у розділі «додаткові зацікавлення» і називається Real Estate Investing. Ми не хочемо аналізувати «професійні інтереси», які стосуються в основному учасників ринку, наприклад рієлторів. 

Як провести маркетингове дослідження за допомогою безкоштовних метрик Facebook та Google /Фото 2

З дослідження ми бачимо, що в Києві є від 250 000 до 300 000 людей, що цікавляться придбанням нерухомості. Основна вікова група – люди від 25 до 44 років, 60% аудиторії становлять жінки. Окрім даних графіку варто керуватися здоровим глуздом і врахувати сегмент клієнтів віком від 45 до 65+ років, оскільки вони можуть бути невеликою, але платоспроможною частиною аудиторії. 

Галузь, у якій вони працюють

Як провести маркетингове дослідження за допомогою безкоштовних метрик Facebook та Google /Фото 3

У розділі «уподобання та сторінки» ви знайдете сторінки у Facebook, якими вони цікавляться. Це дозволить краще зрозуміти їхні вподобання. 

Як провести маркетингове дослідження за допомогою безкоштовних метрик Facebook та Google /Фото 4

З проведеного короткого маркетингового дослідження можна зробити наступні висновки. 

1. У Києві в середньому за місяць від 1000 до 10 000 людей шукають квартиру за російськомовним запитом «купить квартиру киев». Для учасників ринку, які продають таку нерухомість, вартість залучення одного клієнта на сайт (вартість натискання на рекламу в Google) становить від 8,78 грн до 31,89 грн. 

2. Від 250 000 до 300 000 людей у Києві цікавляться придбанням нерухомості. Це в основному люди віком від 25 до 44 років, більшість із них жінки. Вони працюють в основному в розважальній індустрії (медіа), IT-індустрії, фінансовій галузі. Їх цікавлять послуги компаній, що роблять ремонт, відпочинок за містом, ресторани та питання комфортного життя в Києві. 

Цей поверхневий аналіз попиту на нерухомість та портрета клієнта дає можливість швидко та безкоштовно побачити загальну картину цього ринку в Києві. 

Для компаній, які хочуть розуміти ринок та свого клієнта, це означає 

Якщо ви компанія, що продає нерухомість, таке дослідження допоможе вам краще зрозуміти клієнта та послужить підказкою про те, які канали залучення ви можете протестувати в маркетинговій стратегії. Тепер ви розумієте, скільки людей у місяць шукають нерухомість та скільки може коштувати реклама в цій ніші. 

Для компаній, що заходять на новий ринок або виводять новий продукт, це означає 

Якщо ви, наприклад, хочете вивести на ринок «новий декоративний матеріал для оздоблення стін», тоді дослідження розкаже про уподобання ваших потенційних клієнтів. Оцініть інтер’єр ресторанів та закладів, які вони обирають, ви знаєте їхні назви, оскільки знайшли їх у Facebook Audience Insights. 

Почніть співпрацю з будівельними компаніями, якими цікавляться ваші потенційні клієнти, та побудуйте B2B2C (Business to Business to Customer) модель співпраці. 

Ці інструменти дають можливість зазирнути глибше всередину зацікавленостей вашої цільової аудиторії та ринку. Проте в одній статті ми не охопимо всі їхні функціональні особливості. Як Google, так і Facebook мають чудові навчальні матеріали, які допоможуть розібратися в технічних особливостях.

Facebook Audience Insights та Google Keyword Planner не можуть замінити професійне маркетингове дослідження, оскільки їхній функціонал обмежений. Проте дослідження ринку та клієнтів за допомогою цих інструментів дає можливість за короткий час та без витрат отримати поверхневу інформацію про ринок, на якому хоче працювати ваша компанія.

Контриб'ютори співпрацюють із Forbes на позаштатній основі. Їхні тексти відображають особисту точку зору. У вас інша думка? Пишіть нашій редакторці Тетяні Павлушенко – [email protected]

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні