Для Андрія Здесенка і його команди придбання Alufix – цікавий челендж. /Олександр Чекменьов
Категорія
Компанії
Дата

«Біосфера» купила торговельну марку Alufix та завод у Європі. Навіщо вони Здесенку

2 хв читання

Для Андрія Здесенка і його команди придбання Alufix – цікавий челендж. Фото Олександр Чекменьов

Виробник товарів для дому, корпорація «Біосфера», завершує угоду з придбання австрійської торговельної марки Alufix. Про це Forbes повідомив СЕО та власник «Біосфери» Андрій Здесенко. Компанія також купує один із заводів Alufix та чотири торговельних представництва у європейських країнах.

⚡️ Хто, на вашу думку, заслуговує на звання «Підприємець року 2024»? Дізнайтесь більше про кожного з кандидатів та проголосуйте за посиланням. Ваш голос визначить переможця номінації «Вибір аудиторії».

Alufix заснована в Австрії в 1964 році. Її спеціалізація – виробництво фольги та сміттєвих пакетів для домогосподарств та HoReCa. Крім цього, компанія випускає супутні товари для кухні. Зокрема алюмінієві контейнери та аксесуари для гриля. 

Завод, угоду з придбання якого завершує «Біосфера», розміщений у Румунії, у місті Фегераш. Виробництво займає площу 5000 кв. м, на яких розташовані лінії з випуску фольги та харчової плівки. 

Щоб профінансувати угоду, «Біосфера» залучила кредит у європейському банку. Його назву та суму кредиту Здесенко не розкриває. «Я давно придивлявся до підприємств за кордоном, – каже він. – Розглядав активи у Польщі та Туреччині». Придбання – шанс для «Біосфери» вийти на міжнародний ринок як повноцінному гравцеві, а не виробнику власних торговельних марок для супермаркетів. 

«Біосфера» купила торговельну марку Alufix та завод у Європі. Навіщо вони Здесенку /Фото 1

Продукція Alufix.

Вихід на іноземний ринок як ніколи актуальний – продажі всередині країни впали, каже Здесенко. Збут підгузків, які випускає «Біосфера», обвалився в кілька разів через те, що з України виїхало багато матерів із дітьми. 

Alufix останнім часом переживав не найкращі часи. Як писало  австрійське видання Trend у березні 2022 року, компанія постраждала від невдалої реструктуризації бізнесу та пандемії. «Майже весь готельний, гастрономічний і ресторанний бізнес – сегмент ринку, який є особливо важливим для Alufix, – зіткнувся з масовими обмеженнями», – пише Trend. Видання зазначало, що компанія закривається, проте профспілка вимагала у її власників, австрійських фондів Simentum Management und Beteiligungs GmbH і Drott Holding та Drott, шукати інвесторів. 

Довідка

«Біосфера», що заснована у 1997 році, випускає на трьох заводах в Україні та одному в Естонії товари для кухні та прибирання, а також гігієнічну продукцію. Найвідоміші торговельні марки – «Фрекен БОК», Smile, Selpak, Vortex, Bambik та інші. Щомісячний обсяг виробництва становить 8,5 млн пакетів для сміття, 10 млн вологих серветок, 4 млн губок і 1,4 млн ватних паличок. Виторг компанії у 2020 році сягнув $250 млн.

Здесенко збирається повернути Alufix кращу форму. Для нього та команди «Біосфери» це цікавий челендж. Компанія має намір серйозно інвестувати у нове виробництво. Зокрема, перевезти частину обладнання з України. В планах – збільшити випуск на заводі втричі, розгорнувши лінії з виробництва пакетів для сміття, вологих серветок та кухонних губок. Підприємство має відновити роботу у грудні 2022 року. 

У випуску продукції Alufix буде задіяно й українські підприємства. Більш дешеве, ніж у ЄС, виробництво вплине на конкурентоздатність марки. «Ми розраховуємо, що за рахунок нашого масштабу, ефекту трьох заводів в Україні та нижчої собівартості зможемо дати більш низькі ціни, ніж конкуренти», – каже Здесенко. Першу партію продуктів Alufix «Біосфера» в Україні вже виробила.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд