Раунд, який очолив T. Rowe Price за участі Franklin Templeton, Sequoia Capital Global Equities, Bessemer Venture Partners, Greenoaks Capital, Dragoneer, Blackbird, Felicis і AirTree, призвів до того, що оцінка вартості австралійської компанії програмного забезпечення для дизайну зросла вдвічі за пʼять місяців. Canva вже вийшла на рівень, якого досягає небагато стартапів. І йдеться не лише про оцінку вартості, яка поступається лише Stripe у списку Forbes «Cloud 100» найкращих приватних хмарних компаній.
У компанії кажуть, що вони давно є прибутковими і мають позитивний потік готівки, а також продовжують у понад двічі збільшувати продажі, можливо, навіть досягнуть $1 млрд річних доходів до грудня 2021-го за теперішніх темпів роботи.
«Переважна більшість» цієї суми – це доходи від поновлюваної підписки. «Ми рухаємося в правильному напрямку», – лаконічно каже співзасновниця й гендиректорка Мелані Перкінс.
Прибуткова компанія, зростання продажів удвічі і сотні мільйонів доходів – навіщо ж заморочуватися з інвестиціями? За словами Перкінс, одна з причин – це подвоєння кількості співробітників, яка цього року досягла 2000 (Перкінс каже, що Canva отримала 180 000 резюме за останні 12 місяців).
За інформацією від джерел, близьких до Canva, іншим мотивом можуть бути поглинання. А ще ж є давня місія Перкінс для Canva, яка, на думку гендиректорки, варта того, що діяти обережно.
«Це величезний вотум довіри до нашої справи і того, у якому напрямку ми рухаємося, – пояснює Перкінс Forbes. – Мені спокійніше, коли в банку в нас достатньо грошей, щоб у випадку, якщо завтра все зникне, у нас було достатньо капіталу, щоб тривалий час тримати нас разом».
Canva була заснована в Перті, Австралія, а потім переїхала до Сіднея, де працює вже довгий час. Компанії вдалося всупереч початковому скептицизму стати одним із найпопулярніших інструментів, який стрімко набирає обертів у світі. Саме завдяки цьому Перкінс, учасниця списку Forbes «30 до 30», потрапила на обкладинку журналу в грудні 2019-го.
Заснована у 2012-му Перкінс, її теперішнім чоловіком Кліфом Обрехтом і Кемероном Адамсом, Canva почала працювати наступного року як інструмент, який будь-кому допоможе з різноманітним дизайном – від більш привабливих резюме і меню до візитних карток й інших графічних активів.
Сьогодні продукт Canva еволюціонував до підтримки відео, презентацій, а віднедавна й співпраці наживо. Перкінс каже, що за допомогою нових інструментів для сайтів вона сподівається допомогти покінчити із резюме або запрошеннями на події у форматі PDF і замінити їх адаптивними сайтами з кастомізованими доменами (цей продукт Canva вже конкурує із Adobe і Vistaprint, Squarespace і Wix).
В бібліотеці Canva наразі понад 800 000 шаблонів і 100 млн фотографій, ілюстрацій і шрифтів. Понад 7 млрд дизайнів було створено на сьогоднішній день, повідомляє компанія, а кожну секунду створюють 12 нових дизайнів.
Спершу стало відоме як інструмент для дизайнерів-аматорів і малих бізнесів, зараз фріміум ПЗ від Canva використовують понад 60 млн людей щомісяця. Але є 500 000 тих, хто платить за ПЗ компанії, наприклад, American Airlines, CBRE, Intel, Kimberly-Clark і Zoom. Вони використовую це ПЗ для всього: від соціальних медіа до продажів і презентацій відділу кадрів, а у випадку Live Nation – для реклами й просування рок-концертів.
Новий раунд інвестицій суттєво збільшив вартість часток засновників компанії, яку ще у квітні оцінювали у $15 млрд. За оцінками Forbes, у Перкінс і Обрехта приблизно по 18% компанії, а у Адамса 9%. Оцінка у $40 млрд означає, що частки Перкінс і Обрехта варті $6,5 млрд кожна, а частка Адамса – $3,2 млрд. (Для приватних компаній Forbes знімає 10% вартості.)
Та вже відомо, що вони не планують «триматися» за ці статки. Перкінс і Обрехт нині обіцяють віддати 30% Canva – «переважну частину» їхніх часток – фонду Canva Foundation для благодійних справ.
«Якби все це лише заради грошей, то це була б найменш натхненна справа, яку можна уявити, – каже Перкінс Forbes. – Нам все ще дивно, коли люди називають нас «мільярдерами», адже ми ніколи не вважали ці гроші нашою власністю, а були радше виключно їхніми розпорядниками», – додала вона в пості.
Спершу Canva планує запустити пілотний благодійний проєкт, віддавши $10 млн неприбутковій організації GiveDirectly, яка розділить їх між вразливими родинами в Південній Африці. Після цього компанія збільшить оберти благодійності.
Все це частина того, що Перкінс називає «двокроковий план» максимального впливу: «Стати однією із найдорожчих компаній у світі і робити все, що в змозі». Стосовно першого кроку, Canva має значні успіхи: їй не бракує інвесторів, які пропонують свої гроші навіть за оцінки, яка більш типова для публічних компаній. (Перкінс каже, що наразі не зацікавлена у IPO.)
Якщо казати про другий крок, то Canva приєдналася до руху «Pledge 1%», пообіцявши віддавати час, гроші, капітал і ресурси на благодійність. Стартап сьогодні працює із 60 000 шкіл і 130 000 неприбуткових організацій. Canva також пообіцяла саджати одне дерево за кожне друковане замовлення, яке вона виконує. Зараз кількість нових дерев становить 2 млн.
«Коли ми просуваємося вперед із першим кроком, то другий стає як ніколи важливим, – пояснює Перкінс. – Ми відчуваємо величезну відповідальність… У кожного має бути можливість створювати дизайн, незалежно від того, де людина живе, який у неї соціально-економічний статус, навички чи досвід».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.