Ідея нового формату офісу Альфа-Банку Україна виникла як реакція компанії на карантин. «У людей з'явилася можливість працювати вдома, і ми вирішили дати рівноцінну альтернативу», – пояснює виконавча директорка Альфа-Банку Україна Ольга Філіпенко. Так один із поверхів компанії у київському бізнес-центрі «Торонто» перетворили на «квартиру»
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Як і вдома, співробітники можуть працювати на ліжкові, зайняти одне з численних крісел, диванів і пуфів та обирати нову локацію щодня. Від моменту задуму до дня відкриття «антиофісу», як його називають у компанії, минуло три місяці. «Ми хотіли приурочити подію до запуску цифрового банку Sense SuperApp», – пояснює Філіпенко. Команда встигла: старт Sense відзначили у новому робочому просторі.
Співробітники добре прийняли експериментальний формат. Зараз в Альфа-Банку Україна планують відкрити ще два схожих простори. Компанія займає 60% «Торонто», і такі офіси-«квартири» теж розташуються у бізнес-центрі.
Антиофіс Альфа-Банку Україна створили для диджитал-команди. Креаторам і творчим людям необхідний особливий простір, де будуть народжуватися особливі ідеї, вважають у компанії. Таким простором став офіс, стилізований під квартиру. У ньому є спальня, вітальня, дитяча та інші «домашні» зони. Всього їх 13.
В офісі обладнана студія звукозапису. Тут співробітники записують радіоефіри, подкасти та джингли для «Альфа-радіо» – ще одного проєкту, який зʼявився у банку разом із карантином. «Таким чином частину контенту, який раніше віддали б на аутсорс, ми робимо всередині компанії», – пояснює Філіпенко.
У «дитячій» кімнаті знаходиться зона для фотозйомок з фонами і джерелами світла. Там створюють фотографії для зовнішньої та внутрішньої комунікації. Фони використовують і як екран для проєктора: іноді команди залишаються в дитячій вечорами після роботи, щоб переглянути навчальні відео.
Закріплених місць в офісі немає. Працювати можна у загальних зонах, на диванах, у кріслах і на мішках. Команда приносить до офісу улюблені речі і талісмани. У вітальні повісили постери, розставили квіти, книжки, настільні ігри та мʼякі іграшки. «Це робить атмосферу квартири відчутнішою – вона стає обжитою, як справжній дім», – вважає Філіпенко.
Простір вирішили не закріплювати лише за департаментом диджиталу. Тут може попрацювати будь-який співробітник Альфа-Банку Україна. Це знімає барʼєри і обʼєднує команду.
Штаб – єдине місце з фіксованими робочими місцями. Воно призначене для очільників підрозділів. «Це важливо для швидкого обміну інформацією між керівниками», – каже Філіпенко.
По всьому офісу встановлені дашборди, на яких постійно оновлюється інформація з показниками Sense SuperApp. Команда у режимі онлайн може бачити, скільки клієнтів у цифровому банку, скільки у Sense видано цифрових кредитних карт і кредитів готівкою. Співробітники часто підходять до екранів і дивляться на показники – у компанії помітили, що це допомагає їм відчувати себе командою і мотивує.
Для переговорів обладнали шість приміщень, декорованих зображеннями мильних бульбашок. Завдяки цьому видно, чи зайнята переговорка, але детально розглянути, що відбувається всередині, не можна.
Вітальня – приміщення з коловими диванами для командних мозкових штурмів, презентацій і вечірок після робочого дня. Тут все мобільне – наприклад, рухаються «стіни», роль яких виконують стелажі. Це потрібно, щоб змінювати конфігурацію приміщення. Тут же розташований гонг, в який бʼють, коли команда відзначає чергову перемогу.
Вся зелень у «садку» Альфа-Банку Україна справжня, а вежа-амфітеатр створена за принципом конструктора. Тут можна працювати лежачи і сидячи – у пуфах або підвісному коконі.
Фітнес-зал обладнаний спортивним куточком із боксерською грушею, шведською стінкою та доріжкою для ходьби, яка є і робочим столом. Тут і у вітальні можна попрацювати стоячи – для цього відведені відповідні місця.
В Альфа-Банку Україна хочуть, щоб команда пишалася місцем, в якому працює. Щоб стимулювати це почуття, дизайн кожної локації створювали як фон для фото у соцмережах.

Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.