Юрій Синиця, засновник чернігівської компанії товарів для собак і кішок Collar /з особистого архіву
Категорія
Компанії
Дата

Експерименти з тваринами. Як чернігівська компанія Collar продає товари для собак у 70 країн світу

4 хв читання

Юрій Синиця, засновник чернігівської компанії товарів для собак і кішок Collar Фото з особистого архіву

Юрій Синиця постійно вигадує нові товари для власників собак і кішок. Іноді виходить вдало

У січні 2019-го у киянки Людмили Карпанової загубилася улюблена собака – джек-рассел-тер'єр на прізвисько Майла. Тварину знайшли за годину співробітники одного зі столичних ресторанів. Вони відсканували QR-код на жетоні, який був прикріплений до нашийника собаки. Господині на телефон миттєво надійшло повідомлення щодо геолокації пса.

Нашийники з такими жетонами випускає чернігівська компанія Collar Юрія Синиці, 44. Він заснував її з родичами у 1995 році, а зараз його фірма продає амуніцію для тварин у 70 країн світу. Виручка Collar у 2020 році зросла на 28%, до 150 млн грн. Близько половини цих грошей приносить експорт. На його заводі у Чернігові працює 540 осіб. Асортимент крім різних варіантів нашийників – тренажери для тренування собак, наповнювач для котячих туалетів, обладнання для акваріумів.

Все почалося з того, що 16-річний Синиця не зміг у магазинах знайти нашийник для свого цуценяти різеншнауцера і змайстрував цю амуніцію разом із батьком. Потім став такі ж робити на замовлення друзів. Згодом відкрив свою торгову точку на Чернігівському ринку «Нива» і почав поставки на київські ринки і магазини. Його майстри робили кілька моделей нашийників і шворок. Синиця сфотографував продукцію, надрукував кольоровий каталог і з його допомогою переконував власників магазинів і торгових точок брати товар на реалізацію. «У 90-ті роки так ґрунтовно ніхто з таким товаром не працював, – згадує власник Collar. – І у нас завжди було багато замовлень».

Однак на українському ринку засновнику Collar було вже затісно, тож на початку 2000-х він вирішив налагодити експорт. Після виставки у Німеччині Синиця отримав 150 візиток потенційних покупців, з яких продаж була тільки за одним контактом. У всьому світі десятки виробників амуніції, в одній тільки Німеччині споживачі звикли довіряти продукції місцевих Trixie, Hunter або південноафриканській Rogz. «Ми повинні давати ринку щось нове, інакше за межі України ми ніколи не вийдемо, – упевнений бізнесмен. – Було покладено: створювати тільки ті продукти, яких не існує».

Що можна кардинально нового придумати в такій ніші як амуніція для собак? При бажанні – багато чого. Шворка зі світловідбивною ниткою, держак для шворки зі зміщеним центром ваги, в якому рука господаря не втомлюється, той же нашийник із QR-кодом, надміцний нашийник з кевларовою ниткою, який витримує до 500 кг навантаження. «Завжди є собаки, які рвуть нашийники і шворки, саме для них така продукція», – пояснює Синиця. На такі надміцні шворки Collar дає довічну гарантію, повернення складають менше 1%, натомість компанія отримує лояльність клієнтів.

Відділ інновацій у компанії, яким щільно займається сам власник, постійно розробляє нові пропозиції. Але ризик невдачі завжди залишається. «З десяти запущених проєктів до ринку доходить один-два, інші залишаються провальними», – визнає власник Collar. Наприклад, новий склад наповнювача для котячих туалетів «Суперкіт», який був більш економним, продавався дуже погано. А щодо світлодіодних ламп для акваріумів розробки Collar було дуже багато повернень. Зрештою клієнти перестали довіряти компанії у цьому сегменті товарів і купують інших виробників, говорить власник магазинів «Любимчик» Костянтин Шепелевич, у якого інша продукція Collar продається добре.

Чому такий несистемний асортимент – то нашийники, то наповнювачі для котячих туалетів, то обладнання для акваріумів? «Ми беремося за різні напрямки і зупиняємося на тих, де вдається створити стабільний попит», – пояснює Синиця.

Одним з таких експериментів був на перший погляд простий товар – два кільця для тренування собак, – який в компанії назвали Dog Puller. Тварини навряд чи будуть хапати занадто тверді кільця, тому пластмаса не годилася, а гуму будь-який пес швидко порве. У пошуках матеріалу зупинилися на етиленвінілацетаті – він і не дуже твердий, але і досить міцний.

Експерименти з тваринами. Як чернігівська компанія Collar продає товари для собак у 70 країн світу /Фото 1

Команда Collar та продукція.

Щоб популяризувати новий товар, Синиця залучив дресирувальників собак, які працювали у нього в компанії. Разом вони розробили правила змагань з Dog Puller – очки даються за швидкість, з якою собака принесе обидва кільця або за висоту стрибка за кільцями. Стали проводити такі чемпіонати в Україні, а у 2018 році провели перший міжнародний чемпіонат у Празі, а потім в Угорщині. Під час локдауна змагання провели дистанційно. Учасники надсилали суддям відео – як їх собака виконує вправи. Зараз іграшки та снаряди для тренування собак приносять Collar 20% виручки.

Всього у Collar більше 20-ти торгових марок на різні товари, 60% експорту припадає на Європу, близько 20% – на Японію. Щоб виділятися серед іноземних конкурентів, компанія експериментує не тільки з матеріалом або конструкцією, але і дизайном.

У квітні 2020 року Синиця купив у Warner Bros права на використання образів Супермена, Бетмена і Джокера на нашийниках і одязі для тварин. У червні 2020 Collar отримала дозвіл NASA на використання символіки космічної агенції на амуніції. Але так виділятися потрібно не тільки для іноземних покупців. Останнім часом інша українська компанія – Bronzedog – теж активно продає свою амуніцію для тварин.

В Україні близько 90% товарів Collar продаються через роздріб («Ашан», «Епіцентр К», Metro Cash & Carry), решта – через зоомагазини. Постійне вивчення клієнтури і зворотний зв'язок дає Синиці можливість урізноманітнити асортимент.

За даними внутрішньої аналітики Collar, близько 70% покупців – жінки старше 30 років. Щоб залучити цю клієнтуру, Синиця налагодив випуск нашийників різних кольорів – рожевого, фіолетового, нашийників зі стразами або іншими прикрасами. Допомогло – тепер багато клієнтів купують по три-чотири нашийники для однієї собаки. «Ми зробили цей товар не утилітарним, а предметом аксесуара», – хвалиться Синиця.

Експерименти тривають. «Нещодавно випустили ультразвуковий відлякувач кліщів, але він погано продається», – нарікає Синиця. Невдачі його не зупиняють: «В Україні близько 3 млн собак, у всьому світі – близько 500 млн, тобто є для кого придумувати щось нове».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд