Юрій Синиця, засновник чернігівської компанії товарів для собак і кішок Collar /з особистого архіву
Категорія
Компанії
Дата

Експерименти з тваринами. Як чернігівська компанія Collar продає товари для собак у 70 країн світу

Юрій Синиця, засновник чернігівської компанії товарів для собак і кішок Collar Фото з особистого архіву

Юрій Синиця постійно вигадує нові товари для власників собак і кішок. Іноді виходить вдало

Головні матеріали Forbes Ukraine у email-розсилці. Раз на тиждень на вашій пошті.

У січні 2019-го у киянки Людмили Карпанової загубилася улюблена собака – джек-рассел-тер'єр на прізвисько Майла. Тварину знайшли за годину співробітники одного зі столичних ресторанів. Вони відсканували QR-код на жетоні, який був прикріплений до нашийника собаки. Господині на телефон миттєво надійшло повідомлення щодо геолокації пса.

Нашийники з такими жетонами випускає чернігівська компанія Collar Юрія Синиці, 44. Він заснував її з родичами у 1995 році, а зараз його фірма продає амуніцію для тварин у 70 країн світу. Виручка Collar у 2020 році зросла на 28%, до 150 млн грн. Близько половини цих грошей приносить експорт. На його заводі у Чернігові працює 540 осіб. Асортимент крім різних варіантів нашийників – тренажери для тренування собак, наповнювач для котячих туалетів, обладнання для акваріумів.

Все почалося з того, що 16-річний Синиця не зміг у магазинах знайти нашийник для свого цуценяти різеншнауцера і змайстрував цю амуніцію разом із батьком. Потім став такі ж робити на замовлення друзів. Згодом відкрив свою торгову точку на Чернігівському ринку «Нива» і почав поставки на київські ринки і магазини. Його майстри робили кілька моделей нашийників і шворок. Синиця сфотографував продукцію, надрукував кольоровий каталог і з його допомогою переконував власників магазинів і торгових точок брати товар на реалізацію. «У 90-ті роки так ґрунтовно ніхто з таким товаром не працював, – згадує власник Collar. – І у нас завжди було багато замовлень».

Однак на українському ринку засновнику Collar було вже затісно, тож на початку 2000-х він вирішив налагодити експорт. Після виставки у Німеччині Синиця отримав 150 візиток потенційних покупців, з яких продаж була тільки за одним контактом. У всьому світі десятки виробників амуніції, в одній тільки Німеччині споживачі звикли довіряти продукції місцевих Trixie, Hunter або південноафриканській Rogz. «Ми повинні давати ринку щось нове, інакше за межі України ми ніколи не вийдемо, – упевнений бізнесмен. – Було покладено: створювати тільки ті продукти, яких не існує».

Що можна кардинально нового придумати в такій ніші як амуніція для собак? При бажанні – багато чого. Шворка зі світловідбивною ниткою, держак для шворки зі зміщеним центром ваги, в якому рука господаря не втомлюється, той же нашийник із QR-кодом, надміцний нашийник з кевларовою ниткою, який витримує до 500 кг навантаження. «Завжди є собаки, які рвуть нашийники і шворки, саме для них така продукція», – пояснює Синиця. На такі надміцні шворки Collar дає довічну гарантію, повернення складають менше 1%, натомість компанія отримує лояльність клієнтів.

Відділ інновацій у компанії, яким щільно займається сам власник, постійно розробляє нові пропозиції. Але ризик невдачі завжди залишається. «З десяти запущених проєктів до ринку доходить один-два, інші залишаються провальними», – визнає власник Collar. Наприклад, новий склад наповнювача для котячих туалетів «Суперкіт», який був більш економним, продавався дуже погано. А щодо світлодіодних ламп для акваріумів розробки Collar було дуже багато повернень. Зрештою клієнти перестали довіряти компанії у цьому сегменті товарів і купують інших виробників, говорить власник магазинів «Любимчик» Костянтин Шепелевич, у якого інша продукція Collar продається добре.

Чому такий несистемний асортимент – то нашийники, то наповнювачі для котячих туалетів, то обладнання для акваріумів? «Ми беремося за різні напрямки і зупиняємося на тих, де вдається створити стабільний попит», – пояснює Синиця.

Одним з таких експериментів був на перший погляд простий товар – два кільця для тренування собак, – який в компанії назвали Dog Puller. Тварини навряд чи будуть хапати занадто тверді кільця, тому пластмаса не годилася, а гуму будь-який пес швидко порве. У пошуках матеріалу зупинилися на етиленвінілацетаті – він і не дуже твердий, але і досить міцний.

Експерименти з тваринами. Як чернігівська компанія Collar продає товари для собак у 70 країн світу /Фото 1

Команда Collar та продукція.

Щоб популяризувати новий товар, Синиця залучив дресирувальників собак, які працювали у нього в компанії. Разом вони розробили правила змагань з Dog Puller – очки даються за швидкість, з якою собака принесе обидва кільця або за висоту стрибка за кільцями. Стали проводити такі чемпіонати в Україні, а у 2018 році провели перший міжнародний чемпіонат у Празі, а потім в Угорщині. Під час локдауна змагання провели дистанційно. Учасники надсилали суддям відео – як їх собака виконує вправи. Зараз іграшки та снаряди для тренування собак приносять Collar 20% виручки.

Всього у Collar більше 20-ти торгових марок на різні товари, 60% експорту припадає на Європу, близько 20% – на Японію. Щоб виділятися серед іноземних конкурентів, компанія експериментує не тільки з матеріалом або конструкцією, але і дизайном.

У квітні 2020 року Синиця купив у Warner Bros права на використання образів Супермена, Бетмена і Джокера на нашийниках і одязі для тварин. У червні 2020 Collar отримала дозвіл NASA на використання символіки космічної агенції на амуніції. Але так виділятися потрібно не тільки для іноземних покупців. Останнім часом інша українська компанія – Bronzedog – теж активно продає свою амуніцію для тварин.

В Україні близько 90% товарів Collar продаються через роздріб («Ашан», «Епіцентр К», Metro Cash & Carry), решта – через зоомагазини. Постійне вивчення клієнтури і зворотний зв'язок дає Синиці можливість урізноманітнити асортимент.

За даними внутрішньої аналітики Collar, близько 70% покупців – жінки старше 30 років. Щоб залучити цю клієнтуру, Синиця налагодив випуск нашийників різних кольорів – рожевого, фіолетового, нашийників зі стразами або іншими прикрасами. Допомогло – тепер багато клієнтів купують по три-чотири нашийники для однієї собаки. «Ми зробили цей товар не утилітарним, а предметом аксесуара», – хвалиться Синиця.

Експерименти тривають. «Нещодавно випустили ультразвуковий відлякувач кліщів, але він погано продається», – нарікає Синиця. Невдачі його не зупиняють: «В Україні близько 3 млн собак, у всьому світі – близько 500 млн, тобто є для кого придумувати щось нове».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні