Мета банку на 2021 рік – переформатувати бізнес-модель, щоб швидше створювати продукти та рішення.
З неї випливають три HR-завдання:
1. Робота з брендом роботодавця та репутацією.
2. Робота із залученням і розвиток талантів. Важливо допомогти людям знайти смисли і новий баланс між роботою та життям.
3. Підвищення ефективності HR-функцій. Запит на керування змінами зашкалює.
Ми перейшли на гібридний формат роботи за два роки до кризи. Попрацювали над діджиталізацією робочих місць. І все ж пандемія показала неготовність менеджерів і співробітників працювати віддалено.
Фокусуємося на трьох речах:
1. Діджиталізація, автоматизація. Рішення за умов віддаленої роботи мають бути безпечними, user friendly, гнучкими.
2. Переформатування фізичного робочого місця.
3. Адаптація співробітників: потрібно прийняти нові ролі, навчитися взаємодіяти віддалено.
Після пандемії 30% співробітників працюватимуть у ремоуті. Офіс стане на 70% колаборативним простором. Це майбутнє, і воно вже настало.
Найкращі компетенції, яких ми шукаємо, – здатність швидко навчатися, адаптивність, здатність до колаборації, критичне мислення.
До кризи ми щорічно збільшували бюджет на розвиток людей. У 2019-му він зріс на 12%. У 2020-му 90% програм навчання перевели онлайн.
Щодо кожної посади маємо матрицю потрібних для неї скилів. Ця база даних показує, які навички нам потрібно розвивати на рівні організації, туди ми інвестуємо максимально.
Ми продовжуємо наймати людей. У першу чергу на ті позиції, де немає внутрішнього резерву. Це нові професії, які ще не виросли в банку. Решту вакансій закриваємо за допомогою внутрішніх кандидатів. З року в рік у нас зростає показник внутрішньої мобільності. Наприкінці 2020 року 49% вакансій закривалися внутрішніми кандидатами.
Виклик найближчих років – адаптація співробітників, чий функціонал зміниться або взагалі зникне. Люди часто не готові користуватися можливостями, тому що бачать у них загрозу. З цим ментальним бар'єром потрібно попрацювати. А паралельно – вибудовувати системні програми перекваліфікації.