Маркетплейс уживаних авто Carro завдяки пандемії став єдинорогом. Як він збирається захопити ринок Південно-Східній Азії вартістю $55 млрд
Категорія
Інновації
Дата

Маркетплейс уживаних авто Carro завдяки пандемії став єдинорогом. Як він збирається захопити ринок Південно-Східній Азії вартістю $55 млрд

Аарон Тан, співзасновник і гендиректор сингапурської компанії Carro

Carro став єдинорогом лише у червні, але його співзасновник Аарон Тан вже націлився на 11-значну оцінку вартості. Це, звісно, якщо йому вдасться обійти конкурентів

Аарон Тан, співзасновник і гендиректор сингапурської компанії Carro, по вуха у справах. Онлайн-платформа для покупки і продажу уживаних машин у Південно-Східній Азії приєдналась до клубу єдинорогів у червні, коли під час раунду інвестицій компанія зібрала $360 млн, чим підвищила власну оцінку вартості до $1 млрд. У розмові телефоном Тан каже, що Carro тільки набирає обертів: «Наш план – за наступні кілька років стати «декакорном», і бажано якнайшвидше».

Та поки він досягне цієї заповітної 11-значної оцінки вартості, йому треба вистояти проти непростих конкурентів. Найбільшу загрозу, ймовірно, становить Carsome – малайзійська платформа уживаних машин, яка йде на рівних із Carro на тому ж ринку.

У липні Carsome оголосила, що стане партнером Catcha Group, яку контролює підприємець Патрік Ґроув, щоб купити iCar Asia, яка котирується на Австралійській біржі. Цю угоду, яка передбачає обмін акціями, оцінюють у $200 млн. За словами Carsome, обʼєднана компанія матиме $1 млрд виторгу і зробить Carsome першим технологічним єдинорогом Малайзії та найдорожчим онлайн-маркетплейсом Південно-Східної Азії. Вона також сказала про можливі плани на вихід на біржу впродовж наступних 12 місяців.

А тим часом Carousell, сингапурський маркетплейс із оголошеннями, сказав, що цього року він буде «агресивно» розширювати власний бізнес продажу автомобілів за допомогою аукціонної платформи із моделлю «споживач до бізнесу» і фінансовими пропозиціями, як-от кредити на автомобілі.

Carro запевняє, що виділяється серед конкурентів завдяки використанню штучного інтелекту майже на кожному кроці покупки і продажу автомобілів, від застосування ПЗ, щоб визначити дефекти під час техогляду машин, що продають на її платформі, до ботів для обслуговування клієнтів.

Шестирічна компанія також найактивніше підійшла до додавання фінтех-послуг, таких як кредит на авто або автоцивілка, хоч її плани вийти на сингапурський ринок цифрового банкінгу провалилися минулого року. Група на чолі із Razer, виробником ігрового обладнання, до якої приєдналася Carro, не змогла виграти одну із ліцензій.

Аарон Тан хоче, щоб Carro стала Amazon уживаних машин Південно-Східної Азії. Фото CARRO

Аарон Тан хоче, щоб Carro стала Amazon уживаних машин Південно-Східної Азії. Фото CARRO

Наразі Carro намагається укорінитися на ринку уживаних авто Південно-Східної Азії, який оцінюють у $55 млрд, із понад 2 млн активних користувачів. Компанія стверджує, що до кінця року у березні досягла $1 млрд GMV (Загальний обсяг обороту товарів).

Ще вона повідомила, що приблизно 70% транзакцій відбувається за межами Сингапуру, де уряд запровадив політику заборони збільшення чисельності автомобілів. Це хороший показник того, що компанія міцно тримається на ногах. 37-річний Тан планує використати нещодавні інвестиції, щоб на додачу до ринків Індонезії, Малайзії, Сингапуру і Таїланду зайти ще на Філіппіни і у Вʼєтнам.

Carro не відстає і у фінансах. Виторг збільшився понад удвічі, до $300 млн минулого року. Тан хвалиться, що у Carro позитивний показник EBITDA вже два роки поспіль (але точних цифр не називає). Іншим онлайн-маркетплейсам для автомобілів «треба буде зʼясувати, як робляться гроші. Нам це вже вдалося», – каже Тан. – І у нас чудово все виходить».

Carro вдалося через свій внутрішній фінансовий підрозділ Genie Financial Services гарантувати автокредитів на понад $350 млн. «Ми зібрали понад $150 млн від кредитних установ, що було величезним досягненням, зважаючи на те, що під час пандемії загальні інвестиції призупинилися, а банки рідше видають кредити стартапам», – пояснює він.

Інфографіка Леонід Лукашенко

Інфографіка Леонід Лукашенко

Carro опинилася «серед лідерів» онлайн-ринку уживаних авто завдяки тому, що вона вирішує проблеми клієнтів і надає фінансові послуги, каже Шейн Чессон, співзасновник Openspace Ventures. Ця сингапурська венчурна фірма вклала гроші у індонезійський е-маркетплейс оголошень Jualo.com, який Carro придбала у 2019-му.

Тан каже, що пандемія допомогла Carro. Попит на уживані авто виріс, так як пандемія і брак чипів у всьому світі знизили обсяги автовиробництва. Згідно із минулорічним звітом сингапурської дослідницької фірми Momentum Works, популярність уживаних авто зростає, адже люди цього регіону шукають більш доступні варіанти. Відносно низька кількість власників автомобілів у Південно-Східній Азії означає, що компаніям, які займаються уживаними машинами, є куди рости.

«Мільярд доларів – це лише початок»,

Аарон Тан, співзасновник і гендиректор Carro

Тан розповідає, що ще підлітком він захоплювався компʼютерами. Він самостійно навчився програмувати і запустив два стартапи, які продав, аби зосередитися на навчанні в Університеті менеджменту Сингапуру. Він отримав бакалаврський диплом за спеціальністю «наука» із відзнакою, а після цього отримав грант від уряду на навчання у США.

Саме на магістратурі він розвинув пристрасть до уживаних машин, шукаючи ненові авто, щоби продавати багатим покупцям, – це був додатковий заробіток для нього. Фокус у тому, каже Тан, щоб розуміти цінність машини, знати, де знайти покупців і коли продавати.

Отримавши диплом магістра з компʼютерних наук в Університеті Карнегі-Меллон у 2010-му, Тан повернувся у Сингапур, щоб працювати на Innov8, інвестиційний підрозділ сингапурського гіганта телекомунікацій Singtel. Наступні пʼять років, веде далі він, допомогли йому налагодити звʼязки у середовищі венчурних капіталістів і зрозуміти пріоритети інвесторів. Він очолив інвестиційний фонд у Південно-Східній Азії, а потім разом із фірмою переїхав у Сан-Франциско. У Сингапур він повернувся у 2015-му.

Зародження Carro можна відслідкувати до того часу, коли Тан допомагав колишньому колезі знайти у мережі вживане авто; тоді він побачив, що такому ринку бракує відкритості про якість товару і ціну на нього.

Carro прагне принести відкритість на ринок уживаних авто Південно-Східної Азії. Фото CARRO

Carro прагне принести відкритість на ринок уживаних авто Південно-Східної Азії. Фото CARRO

В США, з іншого боку, Carvana, дилер уживаних авто, якого започаткував мільярдер Ернест Гарсіа ІІІ, зміг досягти успіху завдяки операціям виключно онлайн. Він пропонує клієнтам профілі із великою кількістю фотографій кожної машини. Усі авто заздалегідь пройшли огляд, а в один клік можна перевірити їхню історію.

Побачивши нагоду, Тан заснував Carro у 2015 році із однокурсниками по американському вишу Адітією Лесмана і Келвіном Чнгом.

Успіх Carro підкреслює потуги Сінгапуру перетворитися на хаб регіональних стартапів. Згідно зі світовим рейтингом від KPMG, місто-держава залишилася другим світовим хабом технологічних інновацій вдруге поспіль у 2021-му.

«У Сингапурі дуже жвава екосистема стартапів, яка дала нам змогу скористатися підтримкою уряду», – розповідає Тан. Carro зібрала понад $400 млн від різних установ, серед яких EDBI, що є інвестиційним підрозділом сингапурського уряду, а також B Capital, Insignia Ventures Partners, Mitsubishi, SoftBank та інші.

Але Тан, який додав до своєї скарбнички диплом МВА Університету Цінхуа минулого року, має більші плани. Він бачить, як його компанія у майбутньому стане Amazon для автомобілів. Тан розповів, що протягом наступного місяця чи двох Carro отримає додатковий капітал. Він хотів би вивести Carro на американську біржу, але точно не у наступні 18 місяців, а то і більше. «Мільярд доларів – це лише початок», – каже він.

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Рейтинг зарплат | 15 найкомфортніших банків