Як зміниться офісна культура і саме офісний простір після пандемії? Одні компанії тільки розмірковують над цим, інші вже приступили до експериментів. Серед останніх – українська група компаній Fozzy Group.
На початку березня Fozzy Group (мережі супермаркетів «Сільпо», «Фора», thrash!, Fozzy) відкрила два нові робочі простори. Усередині компанії їх називають інноваційними хабами. Як і нова модель роботи, це гібрид – коворкінг із поправкою на нововведення, продиктовані пандемією.
«Ми впровадили формат хабів, щоб ефективно управляти командами, штормити й створювати інноваційні ідеї», – пояснює керівник департаменту штучного інтелекту та інновацій Fozzy Group Андрій Янбухтін. Завдання – зробити процеси й команди гнучкими й мобільними. Таким самим має бути й простір.
Хаби нового формату розташовані на першому поверсі київського ТЦ Silver Breeze. Головний офіс Fozzy Group знаходиться в цьому ж будинку, але приміщення, де розташувалися хаби, компанія раніше не використовувала. «Ми свідомо створили новий формат у новому просторі», – каже Янбухтін.
Простори площею у 1114 кв. м відкрилися на початку березня. Вони розраховані на 170 робочих місць. Зараз там працюють команди електронної комерції, IT і фахівці з розробки нових продуктів.
Камера на вході в хаб «А» сканує температуру та робить портрет співробітників, щоб визначити їхній настрій. Інформація про дух команди надходить до відділів, які стежать за рівнем задоволеності роботою.
Інтер'єр можна міняти під миттєвий запит. «Меблі, блоки і предмети мобільні, – пояснює ідею Янбухтін. – Стільці, столи, дошки, панелі, фліпчарти — все можна організувати залежно від завдання».
Завдання щодо зонування простору виконують фліпчарти. З одного боку на них маркерні дошки, а з іншого – звукоізоляційні панелі.
Столи й стільці оснащені колесами. Деякі столи мають форму трапеції, щоб було простіше реорганізовувати робочий простір: за таким столом можна сидіти одному, а можна зрушити кілька столів і провести зустріч. Телевізійні панелі теж рухливі і не закріплені на стінах.
Щоб резиденти не заважали один одному, компанія обшила фліпчарти звукоізоляційним матеріалом. З нього ж зроблені підлогове покриття та панелі на стелі. «Дивани оснащені високими звукоізоляційними спинками, – каже Янбухтін. – Їхнє завдання – створити комфортний відокремлений простір».
Інтенсивністю освітлення можна управляти із загальної панелі. Світло в хабах зоноване, щоб атмосфера відповідала завданню, яке виконується, – пояснює Янбухтін. За допомогою панелі можна за необхідності опустити закріплені на стелі розетки.
У хабах встановлені офісні кабіни Silent Box – для телефонних розмов або відокремленої роботи. Це одномісні робочі місця з вентиляцією і звукоізоляцією.
Окрема зона офісів призначена для презентацій і конференцій. В амфітеатрі зі сходами з фанери поміщається 30 чоловік. «Зараз через карантинні обмеження тут збирається максимум 10 співробітників», – каже Янбухтін.
У хабах є компактні кави-поінти. Кухню винесено в окреме приміщення. «Для нас було важливо розмежувати її з робочим простором», – каже Янбухтін.
Хаби дадуть змогу Fozzy Group відмовитися від бронювання конференц-залів. Якщо команді потрібно провести зустріч, вона просто організовує простір для обговорення. Поки що через правила під час пандемії в офісі система бронювання зберігається. Вона працює через чат-бот «Бронювалка». З його допомогою можна зарезервувати й паркувальні місця.
Інновації, які тестують у хабах, будуть впроваджуватися і в інших офісних приміщеннях, і в магазинах групи. Янбухтін, зокрема, планує деперсоналізацію робочих місць. «У хабах ми тестуємо нові ідеї щодо організації бізнесу», – каже він.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.