Інформація про Fozzy Group

Виторг: 93,2 млрд грн (2022 рік), Ритейл

Fozzy Group /Fozzy Group
5 місце
100 найбільших приватних компаній України 2021

Профайл

Кількість працівників
50 000
Чиста середньомісячна винагорода (2020)
8788 грн
Керівник
Володимир Костельман
Власник
Володимир Костельман, Олег Сотников, Роман Чигир
Річний приріст виторгу
18%
Керівник HR
Марія Гершман
Центральний офіс
Київ
Показник work-life balance
89%

50 найкращих роботодавців 2021

Улітку 2021 року компанія запустила освітню платформу Fozzy Campus. «З’ясувалося, що людям важливо мати доступ до освітніх ресурсів компанії», – каже керівниця HR Марія Гершман. Затребувану платформу швидко розширили на інші бізнес‑групи. Під час карантинних обмежень Campus працював як комунікаційний майданчик. «Співробітники зустрічалися онлайн, обмінювалися інформацією, обговорювали проблемні питання», – розповідає Гершман.

У Fozzy з’явився відділ, який займається вивченням досвіду та складає карту радощів та болів працівників. «Хочемо зрозуміти співробітників: чого їм бракує, що тішить і як має змінюватися компанія», – каже Гершман.

25 найрозумніших компаній

Рік заснування: 1997

Рік запуску R&D‑відділу: 2020

Штат R&D‑відділу: 70

Інвестиції в R&D: не розкриваються

Керівник напряму: Андрій Янбухтін 

Інженери «Лабораторії Зі» – R&D‑департаменту Fozzy Group – навчили робота відрізняти борщ від солянки, котлети від пиріжків та вибивати чеки вдесятеро швидше за людину. Їхня головна технологія – розумна каса на базі нейромереж та комп’ютерного зору Kissa AI. Перша така каса працює з літа 2021 року у кафе «Кантин» київського бізнес‑центру Silver Breeze.

«У R&D шлях до успіху – спочатку показати, що ідея взагалі реалістична, – говорить голова департаменту Андрій Янбухтін. – Потім показати її необхідність у бізнесі, втілити в життя».

У власників другого найбільшого ритейлера України з виторгом понад 80 млрд грн є своя IT‑компанія TemaBit на 1250 осіб з офісами у Києві, Вінниці та США. Наприкінці 2020‑го невелику команду фахівців із штучного інтелекту виділили в окремий R&D‑департамент. Його завдання – пристосувати машинне навчання, data science та роботизацію під потреби ритейлу. Яка мета? «Один із ключових напрямів розробок – магазин майбутнього», – каже Янбухтін.

100 найбільших приватних компаній 2021

Один з найбільших продуктових ритейлерів країни енергійно освоює нові напрями. У 2020‑му Fozzy зайшла одразу до двох торгових ніш, запустивши мережу товарів для хобі OffTop і мінімаркети FoodPod. У першому форматі працює вже 10 точок у Києві, в другому – п’ять магазинів у столиці й передмісті. На початку вересня 2021‑го Fozzy Group відкрила три спортивні клуби Apollo Next. Фішка закладів – групові тренування за новою для України методикою Les Mills. Основний бізнес Fozzy, мережа «Сільпо», розвиває власну доставку. Причому не тільки в Києві, де добре розвинені подібні сервіси, а й у п’яти десятках менших міст. Влітку 2021 року компанія відкрила віртуальний ресторан із доставкою «Сільпо Resto». Страви в ньому готуються «з‑під ножа», а час від замовлення до доставки займає не більше 40 хвилин: у структурі дев’ять dark kitchen. Сервіс доступний лише у Києві, в планах – Одеса і Львів.

50 найкращих роботодавців

Під час карантину в магазинах «Сільпо» і «Фора», що входять у Fozzy Group, звучали ролики зі словами вдячності співробітникам. Так компанія підбадьорювала своїх колег, які працюють на найнебезпечнішій ділянці – у торгових залах. Під час локдауну Fozzy перевів частину працівників супермаркетів на роботу ближче до дому, щоб можна було діставатися пішки. Там же, де це було неможливо, компанія організувала довезення людей.

У ритейлі велика плинність кадрів і брак IT‑спеціалістів, за яких доводиться конкурувати з аутсорсерами. За словами HR‑директора Fozzy Марії Гершман, список потенційних співробітників компанія формує заздалегідь, щоб як тільки відкриється вакансія, одразу ж запросити фахівця на роботу.

У Fozzy, що має понад 40 різних бізнесів, багато можливостей для зростання, вважає Гершман. «Ти можеш попрацювати в ритейлі, перейти в IT, а потім зайнятися туристичним бізнесом – перспективи безмежні», – говорить вона. У компанії цінують ідейних людей і дають право на помилку

100 найбільших приватних компаній 2020

Флагманська мережа Fozzy Group «Сільпо» сповідує маркетингову концепцію «близькість до клієнта». «Мережа, створена мною, – у чомусь мій портрет», – розповідав в одному з давніх інтервʼю журналу «Торговое дело» Володимир Костельман, 47.

Покупців у його магазинах називають гостями і вітають на касі з днем народження. Фішка останніх пʼяти років – дизайнерські супермаркети. Незвичайний інтерʼєр має створити атмосферу, якої немає більше ні в кого. На цю ж мету працюють і ресторани в торгових залах, які «Сільпо» почав відкривати першим з українських ритейлерів. 58 із 264 супермаркетів обладнані касами самообслуговування, а влітку цього року мережа запустила проєкт «Вільнокаса». Відтепер покупці можуть просканувати товари телефоном, а на касі предʼявити QR‑код. Нове обладнання встановлюють і в мережі дискаунтерів «Фора»: з 253 магазинів автоматизовані каси працюють у 33.

Через карантин «Сільпо» вийшов в онлайн‑торгівлю раніше графіка. У березні 2020 року за два тижні зробили і запустили сайт. На відміну від конкурентів, які співпрацюють з агрегаторами, товари з «Сільпо» доставляє власна курʼєрська служба. Нові магазини будуть відкриватися і в офлайні: у травні 2020 року компанія отримала $60 млн у ЄБРР.

Головні факти про Fozzy Group:

  • У 1997 році відбулося заснування Fozzy Group та відкриття першого Fozzy Cash&Carry в Києві.
  • У 1998 році відбулось заснування та відкриття торговельної мережі «Сiльпо» в Києві.
  • У 2002 році Fozzy Group заснували торговельну мережу «Фора».
  • Ресторанний бізнес Fozzy Group розвивається з 2005 року, перший заклад- «У Хромого Пола». На сьогодні ресторанний бізнес Групи компаній налічує 7 закладів, зокрема дві хлібні майстерні «Буланжері». 
  • У продуктових мережах групи реалізується продукція своїх торгових марок. ТМ «Премія» було запущено у 2006 році для всіх торгових мереж Fozzy Group. Наразі асортимент ТМ «Премія» налічує понад 1 000 найменувань у більш ніж 100 категоріях товарів середнього цінового сегменту.
  • У 2009 році для всіх торгових мереж групи компаній було запущено преміальну власну торгову марку Fozzy Group — «Premiya Select».
  • З 2008 року у всіх торгових мережах групи компаній надано продукцію економічного цінового сегменту «Повна чаша». Цього ж року відкрились фармацевтичні супермаркети під назвою «Біла ромашка». 
  • У 2012 році Fozzy Group заснували мережі Le Silpo та відкрили 2 делікатес-маркети у Дніпрі та Харкові
  • У 2014 році Fozzy Group відкрили власну мережу туристичних агенцій «Сільпо Вояж». 
  • У 2016 році була запущена торговельна мережа формату hard discounter (дискаунтер) thrash! («ТРАШ!»)
  • У 2018 році було запущено мобільний додаток «Сільпо», а також спільно з банком «Восток» та Mastercard з'явилася можливість оплачувати ним покупки завдяки QR-коду та функції Masterpass. Того ж року відбувся старт роботи інноваційного поштово-логістичного оператора Justin.
  • У 2018 році Fozzy Group відкрили 2 нових ресторани у Києві: Escobar та Who & Why. Drinkery.
Поруч в рейтингу «100 найбільших приватних компаній України 2021»
ДТЕК
Виторг 116 млрд грн
Збиток 13,9 млрд грн
АрселорМiттал Кривий Рiг /Олександр Чекменьов
Виторг 63,5 млрд грн
Прибуток 741млн грн
Участь в рейтингах
Попередній слайд
Наступний слайд
Статті по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Останні новини по темі
Попередній слайд
Наступний слайд