Галерея замість галери. Навіщо бізнесу колекції мистецтва в офісі /Фото з особистого архіву
Категорія
Компанії
Дата

Галерея замість галери. Навіщо бізнесу колекції мистецтва в офісі

з особистого архіву

Колекція мистецтва в офісі може коштувати до $1 мільйона, каже артдилер Ігор Абрамович. Таке зібрання впливає на команду, імідж компанії та партнерів. Як – пояснюють підприємці, які перетворили робочі простори на виставкові

Одними з перших витворів мистецтва в офісі української IT-компанії SupportYourApp стали полотна Антона Поперняка. Незабаром роботами українських художників були прикрашені всі кабінети. 10 років потому у SupportYourApp 3 офіси. Мистецтво представлене у кожному.

Колекція SupportYourApp почалася із захоплення мистецтвом бізнес-партнера Петра Бондаревського, яке підтримала СЕО компанії Дарина Лещенко. Згодом вона стала способом підтримки благополуччя команди. «У приміщеннях, де з'являлося мистецтво, повністю змінювалася атмосфера», – згадує Лещенко. Вона ставала більш позитивною, команда почала простіше переключатися. Знизилися кількість вигорянь і плинність кадрів.

«Співробітникам важливо отримувати позитивні емоції і натхнення на роботі, – підтверджує артдилер Ігор Абрамович. – В офісах потрібна можливість взаємодії з мистецтвом».

Українським компаніям далеко до повноцінних корпоративних колекцій, вважає співвласниця аукціонного дому «Корнерс» Ольга Сагайдак. «Але те, що в офісах почали частіше експонувати предмети мистецтва, – відмінний сигнал», – додає вона.

Фонд Sky Art Foundation займається створенням колекцій для компаній. За останні 5 років вони оформили 30 офісних зібрань. Директор фонду Юлія Островська каже, що переважно до них звертаються технологічні компанії. Серед клієнтів – EVO.company, Ring Ukraine, DMarket. «Такі компанії замислюються про те, як про їхній бренд будуть говорити на ринку», – каже Островська.

Артдилер Ігор Абрамович формує офісні зібрання з 2015 року. Створення колекції він оцінює від $80 тисяч до $1 мільйона. Середньоформатна робота українського художника коштує від $5 тисяч до $50 тисяч, а ціна знакового витвору буде вище – до $1 мільйона.

Емоційний буст

SupportYourApp – компанія, яка здійснює клієнтську та технічну підтримку. Основним артоб'єктом компанії Лещенко називає їхній другий офіс. Його трансформація почалася з муралу Володимира Манжоса. В результаті стіни прикрасили твори близько 10 художників, муралістів і каліграфістів. Після завершення роботи над приміщенням запустили медіа про сучасне мистецтво.

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Інтер'єр SupportYourApp

Попередній слайд
Наступний слайд

У третьому офісі компанії інший формат – динамічна експозиція. Раз на пів року твори змінюються. «Спочатку кожна нова робота викликає реакцію, але потім до неї звикаєш, – пояснює Лещенко. – Ми хочемо давати команді постійний емоційний буст».

SupportYourApp моніторять HR-показники та відгуки співробітників на сайтах із вакансіями. У компанії помітили, що артофіси та дружню атмосферу команда зазначає найчастіше.

Колекція сприяла зростанню впізнаваності бренда-роботодавця. Кількість резюме органічно виросла у півтора раза. Коли інтерв'ю з кандидатами перенесли в офіс, тих, які погодилися на оффер, стало на половину більше. А плинність у команді підтримки із появою мистецтва знизилася більш ніж на 15%. Справа не лише в арті. Але він важливий. Робота людей, пов'язана з сервісною підтримкою, вимагає великого емоційного ресурсу, впевнена Лещенко. Їм потрібен простір, де можна перезарядитися.

В офісі продуктової IT-компанії EVO зараз представлені роботи понад 50 художників. Час від часу картини змінюються і відправляються на виставки. «Ми ніколи не заміряли вплив картин на продуктивність або мораль команди, – говорить керівник команди комунікацій Юлія Новаченко. – Але до карантину співробітники обожнювали офіс».

Інтер'єр EVO

Інтер'єр EVO

Інтер'єр EVO

Інтер'єр EVO

Інтер'єр EVO

Інтер'єр EVO

Інтер'єр EVO

Інтер'єр EVO

Інтер'єр EVO

Інтер'єр EVO

Інтер'єр EVO

Інтер'єр EVO

Попередній слайд
Наступний слайд

Імідж і соціальний капітал

Мистецтво – один з інструментів турботи про команду в SupportYourApp. Це покращує відносини і з клієнтами. «Це може не спадати на очі, але ми бачимо результати, – каже Лещенко. – У нас високий показник задоволеності послугами серед користувачів – 95%».

Підтримка мистецтва сприяє прихильному ставленню з боку партнерів, згоден арткуратор Євген Березницький. «В іміджу компанії повинні бути компоненти, які свідчать про внутрішню культуру, – каже він. – Колекція арту – з таких».

Мистецтво – хороший старт для ділової бесіди, вважає керуючий партнер групи компаній Adventures Lab Group Руслан Тимофєєв. Він колекціонує мистецтво близько року. У його офісному зібранні орієнтовно 30 робіт вартістю до $100 тисяч.

«У мене була зустріч з Олегом Гороховським із приводу предметів інвестицій, – згадує Тимофєєв. – У його офісі я побачив картини. Я знав, хто їх автор, що це за серії, навіть хто їх йому продав». Підприємці обговорили мистецтво, і надалі ділова розмова тривала у м'якій і довірливій формі, каже Тимофєєв.

«Купуючи роботи сучасних художників, колекціонер отримує можливість спілкування з неординарними людьми», – вважає Ігор Абрамович. Ця цінність близька голові правління компанії «ГраноТрейд» Андрію Ісаку. Він особисто знайомий з усіма авторами робіт зі своєї колекції. Це важлива умова покупки. Ісак хоче розуміти філософію і принципи художника.

Йому також важливо підтримати художника морально і матеріально. «Художник може розкрити талант, тільки повністю занурюючись у мистецтво, – додає підприємець. – Коли його роботи цінують і купують, він отримує додаткову мотивацію. Я радий, що можу підтримати творчих людей в їхньому розвитку».

Інтер'єр простору «ГраноТрейд»

Інтер'єр простору «ГраноТрейд»

Інтер'єр простору «ГраноТрейд»

Інтер'єр простору «ГраноТрейд»

Інтер'єр простору «ГраноТрейд»

Інтер'єр простору «ГраноТрейд»

Інтер'єр простору «ГраноТрейд»

Інтер'єр простору «ГраноТрейд»

Інтер'єр простору «ГраноТрейд»

Інтер'єр простору «ГраноТрейд»

Попередній слайд
Наступний слайд

У просторі «ГраноТрейд» понад 20 витворів мистецтва. Колекція створюється з 2015 року. Першими в офісі з'явилися роботи Павла Макова та Романа Мініна. З останніх придбань – колажі та живопис Сергія Святченка, скульптура Назара Білика та роботи Андрія Возницького із серії «Антропоцен», присвячені впливу людини на планету.

Купуючи нову роботу, Андрій Ісак насамперед оцінює її емоційно. Потім радиться з артдилером. «Я колекціоную лімітовані роботи з провенансом, які також цінні як інвестиція», – каже підприємець. Ілюстрація цього підходу – роботи Святченка. Його колажі подобаються Ісаку, а послужний список та історія художника додає їм цінності. «Це українець, який працює і живе в Данії, – розповідає колекціонер. – Цілий банк у Копенгагені прикрашений його роботами».

Сила простору

Простір змінює мислення співробітників, переконався підприємець і маркетолог Андрій Федорів. Коли він вирішив зробити компанію Fedoriv більш технологічною, перевіз її з особняка на Видубичах в «Арену». Опинившись у сучасному мультифункціональному мультимедійному офісі з лофт-архітектурою від Слави Балбека, співробітники відчули себе інакше. Згодом змінилося і ставлення на ринку. «Ми створили простір, який випереджав інші, – пояснює підприємець. – Ми та наші проєкти повинні були стати такими само технологічними і амбітними».

Виставки в просторі Kooperativ

Виставки в просторі Kooperativ

Виставки в просторі Kooperativ

Виставки в просторі Kooperativ

Виставки в просторі Kooperativ

Виставки в просторі Kooperativ

Виставки в просторі Kooperativ

Виставки в просторі Kooperativ

Виставки в просторі Kooperativ

Виставки в просторі Kooperativ

Виставки в просторі Kooperativ

Виставки в просторі Kooperativ

Попередній слайд
Наступний слайд

Коворкінг Kooperativ, який Федорів із партнерами відкрили у вересні 2019 року, – творчий кластер. Його замислювали як місце для створення нового. Щоб людина творила і вигадувала щось інноваційне, у неї повинна бути певна енергетика з одного боку і стимули – з іншого, вважає Федорів. «Мистецтво – найкращий стимул для нервової системи та органів чуття», – додає підприємець.

Витвори мистецтва у Kooperativ з'явилися відразу. 90% постійної експозиції – з особистої колекції Федоріва. Це роботи Іллі Ісупова, Максима Мамсікова, Олексія Молдаванова, Олександра Ройтбурда. А раз на 2–3 місяці креативне агентство PortAgency проводить велику виставку у громадських зонах коворкінгу.

Матеріали по темі

Офіс Adventures Lab розділений на функціональні зони. Руслан Тимофєєв використовує мистецтво, щоб створити особливий настрій у кожній. Артоб'єкти у робочій зоні нагадують про продуктивність. Там представлені картини із серії Ultra C Віктора Сидоренка. Її герої – спортсмени, які ставлять рекорди. А зона кафе прикрашена яскравими поп-арт картинами – зокрема, роботами Сергія Якименка.

Колекція в Adventures Lab з'явилася після того, як Тимофєєв почав збирати мистецтво вдома. Він обирає потенційно перспективних авторів і впізнавані статусні роботи, які отримали визнання на ринку. «Я не інвестував би у стартап на етапі ідеї без зворотного зв'язку від ринку, – говорить Тимофєєв. – Така ж логіка тут. Не куплю те, що мені не подобається, і те, що не має зовнішньої цінності».

Інтер'єр Adventures Lab

Інтер'єр Adventures Lab

Інтер'єр Adventures Lab

Інтер'єр Adventures Lab

Інтер'єр Adventures Lab

Інтер'єр Adventures Lab

Інтер'єр Adventures Lab

Інтер'єр Adventures Lab

Інтер'єр Adventures Lab

Інтер'єр Adventures Lab

Інтер'єр Adventures Lab

Інтер'єр Adventures Lab

Інтер'єр Adventures Lab

Інтер'єр Adventures Lab

Інтер'єр Adventures Lab

Інтер'єр Adventures Lab

Інтер'єр Adventures Lab

Інтер'єр Adventures Lab

Інтер'єр Adventures Lab

Інтер'єр Adventures Lab

Попередній слайд
Наступний слайд

Місяць тому Adventures Lab переїхали у новий офіс. Він проєктувався з урахуванням того, що в ньому будуть розміщені витвори мистецтва. Зараз там представлені роботи Василя Цаголова, Олега Тістола, Миколи Маценка, Романа Мініна та інших. Опинившись в оточенні арту, кілька старих співробітників компанії відзначили зростання інтересу, сил і посилену мотивацію. Для Adventures Lab і Руслана Тимофєєва переїзд у новий офіс, сповнений творів мистецтва, – новий етап у розвитку компанії. «Чи справдяться ці очікування – покаже час», – додає він.

Екскурсія офісом з артоб'єктами не гарантує, що клієнт обере вас, а не конкурентів. У цьому переконалася Дарина Лещенко з SupportYourApp. Втім, деякі потім повертаються. «Навряд чи їх рішення змінилося через мистецтво в офісі, – каже Лещенко. – Але, можливо, вони переконалися, як воно впливає на команду і якість послуг компанії».

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Рейтинг зарплат | 15 найкомфортніших банків