48% українських компаній змінюють стратегію та шукають нові ринки через повномасштабну агресію Росії (опитування Serpstat). Як українському бізнесу використати можливості SEO для виходу на нові ринки.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
За результатами опитування Serpstat, що проводилось серед спеціалістів з маркетингу, 48% українських компаній змінюють стратегію та шукають нові ринки через повномасштабну агресію Росії. Як українському бізнесу використати можливості SEO для виходу на нові ринки.
Як обрати новий ринок за допомогою SEO
Інколи для того, щоб вийти на новий ринок, достатньо перекласти сайт, а буває, що треба адаптувати свій продукт чи послуги.
Для оцінки доцільності фокуса на тому чи іншому ринку існує багато фреймворків (TAM, SAM, SOM, SWOT Analysis та ін.).
Методики їх аналізу за допомогою SEO-підходів.
Оцінка обсягу ринку за SEO-показниками
Щоб визначити потенціал ринку, треба проаналізувати фрази, які вводять в пошукову систему користувачі, щоб купити товар або замовити послугу, та оцінити їх частотність – кількість запитів у пошукових системах на місяць.
Наприклад, така частотність ключових запитів за основними напрямами діяльності умовної диджитал-агенції в Україні та в Польщі:
Запити в польському сегменті мають вищу частотність, ніж аналогічні запити в українському Google.
Поєднуйте оцінку за SEO-показниками з опитуванням представників вашої аудиторії. Наприклад, може виявитися, що частотність за маркерними запитами дуже низька, але опитування свідчить, що у вашій ніші «гуглять» англійською. В такому разі англомовної версії сайту як глобальної буде достатньо для отримання клієнтів з нового регіону.
Ще один спосіб дістати уявлення про попит у вашій ніші – проаналізувати конкурентів, які працюють на новому для вас ринку.
За допомогою популярних SEO-сервісів можна визначити орієнтовний SEO-трафік конкурента – кількість відвідувачів, яку сайт отримує за місяць з пошукової системи Google. Показник корелює із реальним, адже враховує кількість і частотність запитів, а також позиції, за якими ранжується сайт у пошукових системах.
Ось такий на вигляд трафік конкурентів для нашого прикладу:
Так можна визначити, на яку кількість трафіку варто очікувати, якщо створите сторінки та займете позиції конкурента в результатах видачі.
Аналіз рівня конкуренції
Навіть швидкий аналіз за пошуковими запитами показує, що обсяг ринку послуг у Польщі має перспективи. Проте якщо конкуренти в цих регіонах сильні в SEO, то отримати такі результати може бути складно. Вивчаємо ринок детальніше.
Складність просування за конкурентами
Отримавши перелік конкурентів, варто звернути увагу на деякі показники, що свідчать, наскільки міцно вони займають нішу в пошуку.
Видимість сайту – показник, що вказує на те, наскільки конкурент помітний у результатах видачі, тобто трапляється в результатах за певною кількістю ключових запитів. Що більша кількість цих ключів і вища їх частотність, то більша видимість. Показник дуже залежить від ніші, тому порівнюйте сайти в одній тематиці й на одному ринку.
Через те що профіль посилань – один із факторів ранжування Google, не нехтуйте хоча б поверховим аналізом зовнішніх посилань конкурента. Якщо в топі перебувають сайти, що мають в рази більшу кількість посилань і вищий Domain Rank (показник трастовості сайту на основі посилань), ніж ваш, то самої лише семантики не вистачить на новому ринку. Водночас, якщо в топі молоді сайти з невеликою кількістю посилань, то й у вас є шанс.
Складність просування за маркерними фразами
Зверніть увагу на складність фрази для просування в пошуку, яка залежить від того, чи ранжуються за фразою конкуренти з великою кількістю зовнішніх посилань та чи використовується фраза на головних сторінках, URL, метатегах, комерційних сторінках.
Показник розраховується за шкалою від 0 до 100, де:
- 0 до 20 – дуже легко;
- 21−40 – середня складність;
- 41−60 – складно;
- 61−100 – дуже складно просуватися за фразою.
За обраними запитами конкуренція на польському ринку приблизно на тому самому рівні, що й в Україні, або вища.
Динаміка нового ринку
Щоб зменшити майбутні ризики, треба розуміти, чи процвітає ніша на цільовому ринку. Візьміть для аналізу сайт майбутнього польського конкурента й оцініть динаміку трафіку. Якщо трафік основних конкурентів росте – це хороший сигнал.
Для аналізу тенденцій у ніші можна скористатися і Google-трендами за головними ключовими запитами:
За цими графіками можна зрозуміти, яка тенденція переважає на ринку, та виявити сезонність, якщо трафік або тренди ключа коливаються в межах року.
Чи обов’язково шукати нові ринки
Якщо ж ви не маєте змоги швидко змінити ринок або вирішили зосередитись на розвитку бізнесу в Україні, то зверніть увагу на тренд українізації Google. За даними дослідження Serpstat щодо українізації Google пошукова поведінка українців змінюється:
- Частка трендових запитів українською мовою зросла з 26 % до 35% після 24 лютого 2022 року.
- Зростає частотність українськомовних запитів за деякими побутовими пошуками.
- Суспільство свідомо ігнорує російськомовний контент.
З огляду на це створення повноцінної української локалізації сайту й оптимізація під україномовні пошукові запити – більше ніж просто вимога законодавства. За допомогою якісного контенту бізнес отримає додатковий трафік та лояльність української аудиторії в умовах війни.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.