Минулого року в Україні було спожито 34,6 млрд сигарет. За даними KPMG, це на 7,3 млрд менше, ніж роком раніше. Найбільше від війни страждає міжнародний тютюновий бізнес, свідчить рейтинг Forbes «200 лідерів української економіки». Вітчизняний тим часом активно нарощує свою частку: торговий дім «Мірана» збільшив виторг в 11 разів на рік, «Галичина-Табак» – на 76%. Поки міжнародні компанії потрапляють у список спонсорів війни НАЗК, українські (і не тільки) – у корупційні скандали. Як саме змінюється тютюновий ринок України і хто серед лідерів?
2021 року, за даними Pro‐Consulting, обсяг тютюнового ринку становив 37 млрд грн. У 2022‐му споживання тютюнової продукції впало на 17%, свідчать дані KPMG. Причини скорочення логічні – війна і відтік людей.
Якщо до повномасштабного вторгнення українські тютюнові фабрики активно працювали на експорт, тепер – на забезпечення внутрішнього попиту, каже СЕО «Філіп Морріс Україна» (PMU) Максим Барабаш. Його компанія із показником 28,5% лідирувала за часткою на тютюновому ринку у рік, що передував російській навалі.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.