Яка різниця між Coinbase Ventures і класичними інвестиційними фірмами? Coinbase Ventures – це зовсім не фірма, адже них немає фіксованого розміру фонду і жодного спеціаліста з інвестицій у штаті працівників. За словами президента і гендиректорки із операцій Coinbase Емілі Чой, це свідома стратегія, а також вказівка на децентралізоване майбутнє фінансів, яке Coinbase сподівається реалізувати.
Практичний МBA від Forbes на реальних кейсах, щоб прокачати навички управління на прикладі Володимира Кудрицького, ексголови правління «Укренерго».
Премʼєра другого сезону YouTube проєкту «Директорія» вже на каналі Forbes Ukraine!
За три роки існування Coinbase Ventures підтримала понад 150 компаній. В портфоліо компанії входять різні стартапи із різних куточків екосистеми крипто, як то BlockFi, у якого багато інвестицій, але проблеми із регуляторами, NFT-маркетплейс OpenSea, виробник цифрових колекційних речей Dapper Labs, блокчейновий стартап StarkWare, а також TaxBit, який нещодавно зібрав інвестиції для свого ПЗ для податків на крипто за оцінки вартості $1,3 млрд.
На відміну від інших корпоративних інвесторів, венчурні інвестиції Coinbase не беруться із фондів, а з бухгалтерського балансу компанії. Coinbase виписує чеки на суми від $50 000 до $250 000 для посівних раундів і більші суми пізніше, якщо треба.
А через обʼєм угод і брак спеціалізованого персоналу Coinbase Ventures, як правило, бере участь у раундах інвестицій, які очолюють інші венчурні фірми, і не займає місця в радах стартапів.
«Припускаю, що така стратегія є лише у нас. Це наче наша маленька таємниця», – каже Чой.
Coinbase Ventures народилася у 2018-му; у березні Чой стала головою корпоративного розвитку нової компанії після того, як вісім років виконувала ті ж обовʼязки в LinkedIn. Чой розповідає, що після зустрічі зі співзасновником і гендиректором компанії Браяном Армстронґом вона погодилася на роботу через те, що Coinbase була готова агресивно розглядати поглинання компаній навіть у своєму статусі приватної компанії.
«Зазвичай я скептично налаштована з приводу корпоративного розвитку в стартапах, які знаходяться на пізній стадії розвитку, – пояснює Чой. – Всі кажуть, що хочуть займатися злиттям і поглинанням, хоч насправді це не так – вони просто думають, що хочуть цього».
До квітня 2018-го у Чой виникла ідея: Coinbase треба запустити програму інвестування в інші крипто-стартапи. Такий крок не стане сюрпризом, адже Фред Ерсем, ще один співзасновник, пішов з компанії за рік до цього, щоб стати співзасновником Paradigm, венчурної фірми, яка зосереджується на крипто.
Coinbase також підтримує близькі відносини із власними інвесторами, такими як Union Square Ventures і Andreessen Horowitz. Але в штаті компанії не було жодного венчурного спеціаліста; а ще викликати занепокоєння може ймовірний фаворитизм відносно інвестиційних проєктів, адже Coinbase – це криптобіржа.
Коли Чой прийшла до Армстронґа із цією проблемою, то він просто сказав: «Напиши пост у блозі». Протягом 24 годин Чой сформулювала заяву про місію Coinbase Ventures у такому форматі і опублікувала її. Так оголосили про інвестиційний підрозділ компанії.
Та це не означає, що Чой, яку пізніше підвищили до гендиректорки з операцій і президента, зайнялася поповненням штату працівників. Співробітники Coinbase, багато з яких займаються не лише корпоративним розвитком (поглинання чи великі партнерські угоди), а й розвитком продуктів, спілкуються в спеціальному каналі в Slack, що присвячений інвестиціям компанії. «Ми вирішили працювати із тим, що є сьогодні, – розповідає Чой. – Це наше дитя. Ми працюємо над цим і ночами, і у вихідні».
Хоч Coinbase часто інвестує спільно зі спеціалістами венчурних фірм, яких вона знає, багато потенційних угод приносить діяльність співробітників компанії у широкій екосистемі крипто; у інших випадках співробітники Coinbase беруть ініціативу на себе.
«За традиційною екосистемою венчурного капіталу стоять неймовірні технології. А ми просто використовуємо Google Docs», – ділиться Чой.
У Messari, стартапі, який надає аналітичні дані про криптоактиви і хоче стати Bloomberg для крипто, гендиректор Раян Селкіс каже, що Coinbase вже була його ключовим клієнтом і партнером перш ніж інвестувати у його компанію. Саме допомога Coinbase була вкрай важливою для створення корпоративного сервісу спостереження за активами, який для Messari став багатомільйонним бізнесом на основі підписки, яку обрали понад 300 клієнтів.
Гендиректор Messari каже, що підтримка Coinbase допомогла забезпечити їхнім компаніям підтримувати дружній контакт. Нагадаємо, Coinbase інвестувала у посівний раунд і нещодавно у раунд Серії А для Messari.
Coinbase Ventures не зобов’язується надавати стратегічну підтримку. Чой каже, що «знову і знову бачила, як такі зобовʼязання не приводили ні до чого хорошого». Але Селкіс каже, що впевнений у подальшій підтримці такого роду.
«Вони потужна сила у американському світі крипто і у них багато козирів у рукаві, – каже Селкіс. – Ми знаємо, що у майбутньому ми ймовірно зможемо по-різному співпрацювати із Coinbase, і ми не прогадали, що ставили на неї майже від початку».
Coinbase купила кілька стартапів, у які зробила інвестиції; серед найпомітніших Bison Trails, який вона поглинула у січні. Чой називає такий розвиток подій «приємним бонусом», але не головною метою інвестицій.
Селкіс, який раніше працював зі схожими угодами в Digital Currency Group і CoinDesk, каже, що засновникам не потрібно перейматися тим, що Coinbase може поглинути стартап. Це, звісно, якщо засновники розуміють, що не можна розкривати повну інформацію або плани на продукти будь-якому стратегічному інвестору, а не лише Coinbase.
«Для підприємця хороший результат – це наявність виходу. Я не розумію, про що тут можна непокоїтися – просто треба бути свідомим цього як потенційного результату», – каже він.
Це підтверджує і бажання Coinbase інвестувати у стартапи, які конкурують із одним із її продуктів. Чой стверджує, що компанія сприймає інвестиції як хвилю, яка штовхає вперед усі човни, а не як щось, що вигідно лише обмеженій кількості людей.
«Браян завжди каже, що компанії, які вигадали щось інноваційне, молодці, а ми повинні старатися створювати ще кращі продукти, щоб не відставати», – розповідає вона.
Coinbase, яка минулого тижня оголосила про свої заробітки, відмовилася надати дані про фінансові дивіденди від інвестицій у стартапи. Чой сказала, що компанія слідкує за результатами і що перші дивіденди «неймовірні».
Такі заяви варто сприймати обережно, адже ніякі цифри їх не підкріплюють. Але Чой наважилася назвати одну велику цифру: «У Coinbase Ventures може бути $1 трлн ринкової капіталізації».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.