Категорія
Інновації
Дата

Уругвайський стартап всього за п'ять років подарував країні перших трьох мільярдерів. Історія dLocal, який допомагає проводити платежі для Netflix і Amazon

Чотири випускники найбільшого приватного університету Уругваю започаткували платіжну фірму dLocal у 2016 році. Сьогодні вони найуспішніші підприємці в історії своєї країни, а їхні власні статки разом оцінюють у $10 млрд.

Себастьян Кановіч, гендиректор уругвайської платіжної компанії dLocal. Ілюстрація Forbes

Себастьян Кановіч, гендиректор уругвайської платіжної компанії dLocal. Ілюстрація Forbes

У білій футболці і трохи перекошених окулярах гендиректор уругвайської платіжної компанії dLocal 31-річний Себастьян Кановіч здається скромним парубком, коли ми розмовляли з ним по відеодзвінку наприкінці серпня. Директор-космополіт, який нині живе у Тель-Авіві, що в тисячах кілометрів від його рідного Монтевідео, швидко відмахується від запитань про карколомне зростання його компанії і власне раптове багатство.

Лише рік тому dLocal увійшла в історію, коли отримала $200 млн від американської фірми приватного капіталу General Atlantic за оцінки вартості $1,2 млрд. Це зробило компанію першим єдинорогом маленької південноамериканської країни. Потім у червні фінтех-компанія дебютувала на Нью-Йоркській фондовій біржі, ставши першою уругвайською компанією, яка стала публічною у США.

Все це подарувало нації перших трьох мільярдерів і привітання від президента Уругваю в Twitter. Статки Кановіча наразі оцінюють у $960 млн. «Я зовсім про це не думаю, – запевняє він. – Я пишаюся тим, чого ми досягли, а ще ми дуже спраглі. Спраглі до нових можливостей, яких попереду дуже багато».

Від самого початку у dLocal були сміливі міжнародні амбіції. Пʼять років тому ця компанія стала спіноффом раніше платіжної фірми під назвою AstroPay. Таку реорганізацію затіяли для того, щоб допомогти великим мультинаціональним компаніям обробляти міжнародні платежі від мільярдів клієнтів на молодих ринках.

Коли людині у Ріо-де-Жанейро треба заплатити за послуги водію Uber або любителю кросівок у Нью-Делі купити нову пару «джорданів», dLocal робить це можливим, допомагаючи продавцям розібратися із купою платіжних систем і бюрократичних перешкод.

Для Кановіча здатність компанії швидко розширитися за межі їхньої країни стала можливою завдяки відносній нестачі можливостей в Уругваї. «Ми ніколи не працювали у рідній країні. Це в ДНК нашої компанії, бути на межі двох культур, які різняться між собою».

Кановіч, приміром, у 2016-му на два місяці поїхав у Китай, щоб там налагодити операції dLocal. «Ми допомагаємо китайським компаніям вийти на міжнародний рівень і продавати в Латинській Америці та Африці, – розповідає Кановіч. – На кожен Amazon є Alibaba і на кожен Uber є Didi. Ми сподіваємося, що зможемо допомогти всім. Це ринок із потужним потенціалом».

У пʼятирічного стартапу вже є офіси у шести країнах, а працює він у 30 державах, серед яких Нігерія, Індія і, звісно, Уругвай. Варто зазначити, що рік тому компанія проводила операції лише у 20 країнах.

Тогоріч dLocal обробила платежів на $2,1 млрд для більш як 330 клієнтів, серед яких Didi, Nike, Amazon, Microsoft і Netflix. «Ми та деталь технологічної інфраструктури, яка потрібна всім комерсантам. Ми наче будуємо дороги на ці ринки, а комерсант обирає, повернути йому на Бразилію чи Індонезію», – сказав Кановіч у 2019-му.

dLocal вже витрачає інвестиції, які зібрала торік: поглинула бразильського платіжного провайдера PrimeiroPay за $40 млн у квітні і продовжує виходити на нові ринки. Також компанія намагається вдосконалити свої послуги захисту від шахрайства і додати понад 600 методів оплати.

Більше відомий своїм фермерством і експортом яловичини, ніж фінтех індустрією, Уругвай назвали «Швейцарією Південної Америки». Це одна із найменших країн у світі – населення лише 3,5 млн, – яка має більше одного мільярдера.

Серхіо Фогель, 58, і Андрес Бжуровскі, 44, які разом заснували dLocal, мають у власності по 18% компанії, і частка кожного з них варта $3,7 млрд. Їхні власні статки оцінюють трохи вище після IPO і завдяки їхнім часткам у приватній компанії AstroPay, яка є попередницею dLocal і все ще допомагає споживачам користуватися платіжними системами, закидаючи кошти на передплачені картки або в мобільні застосунки.

Їхній співвітчизник Едуардо Азар, який був одним із перших інвесторів компанії, володіє часткою у 7%, яка варта $1,3 млрд. За оцінками Forbes, статки цієї трійки плюс майже мільярдера Кановіча, більшість з яких складають акції dLocal, становлять $10 млрд. Це більш ніж пʼята частина внутрішнього валового продукту країни 2020-го – $47 млрд.

Крихітний внутрішній ринок Уругваю означав, що dLocal майже одразу треба було виходити на міжнародний ринок, починаючи із сусідньої Бразилії. Але замість того, щоб конкурувати із великими суперниками платіжної індустрії, як-от Stripe і Adyen (кожну компанію оцінюють у майже $100 млрд), на стабільних ринках Північної Америки і Європи, dLocal стала вибивати собі місце під сонцем у молодих країнах, що розвиваються.

Стратегія виявилася вдалою не лише в питанні розвитку, а й у питанні доходності: на відміну від інших фінтех-стартапів, dLocal вже була доходною до виходу на біржу. У 2020-му компанія майже вдвічі збільшила продажі і чистий прибуток до $104 млн і $28 млн відповідно. Причина таких доходів у високих цінах на послуги dLocal: за звичайну транзакцію на $100 на Amazon, наприклад, dLocal бере собі $4, що в чотири рази більше, ніж звичайний тариф платіжних фірм.

«dLocal дає змогу покупцям на ринках, що розвиваються, купувати у компаній е-торгівлі на розвинутих ринках і платити за продукти своєю валютою, – каже Джеймс Фрідман, аналітик в Susquehanna Capital. – Amazon and Microsoft – її найбільші клієнти, і можна говорити про те, що dLocal є цінним гравцем, адже ціни у неї високі».

За 20 хвилин їзди від офісу dLocal, що розташований у третій найвищій будівлі в Монтевідео, розташований Університет ORT. Цей найбільший приватний університет Уругваю був заснований у 1942-му Дослідницькою і навчальною організацією (Organization for Research and Training, ORT) – єврейський освітній фонд, який започаткували у Санкт-Петербурзі у 1880-му для того, щоб допомогти російським євреям отримати професійні навички.

Університет ORT заснували в Уругваї, щоб підтримати євреїв-іммігрантів, які тікали з післявоєнної Європи і шукали нового життя у Південній Америці. Цей дух перейняли і чотири випускники університету, які навчалися там у різний час, але разом створили dLocal. 

Кановіч, Фогель і Бжуровскі були студентами університету, як і президент dLocal Джакобо Сінґер. Фогель, який є членом Forbes Councils, почав викладати цифрові революції у своїй альма-матер у 2008-му.

Перш ніж обʼєднатися із Бжуровскі, Фогель пробував себе у кількох стартапах, які не стали успішними, серед них компанія технології VoIP і невдалий бізнес із дружиною («Це була дуже, дуже погана ідея» – так він пізніше описав цей свій досвід в інтервʼю у вересні 2020-го каналу 20MinuteLeaders на YouTube.).

У 2009-му Фогель і Бжуровскі обʼєдналися для створення AstroPay, платіжної фірми, яка допомагає споживачам ринків, що розвиваються, зберігати гроші онлайн на передплаченій віртуальній дебетовій картці. Вони найняли Кановіча генеральним менеджером у 2012-му. За два роки Кановіч, якому тоді було 24, став гендиректором, а Сінґер приєднався до них як інженер ПЗ.

Одним із перших інвесторів компанії став Азар – нині голова dLocal, – який заробив невеликий статок після продажу найбільшого оператора дата-центрів Ірландії конкуренту за $144 млн у 2011-му. Перші іноземні гроші прийшли у 2019-му, коли фірма General Atlantic, яка раніше інвестувала у голландську платіжну фірму Adyen, інвестувала нерозголошену суму коштів.

«dLocal була дохідною із першого року роботи. Гроші були не головною метою у раундах інвестицій до виходу на біржу, – пояснює Кановіч. – В певний момент ми зрозуміли, що хочемо перейти на наступний рівень, і ми почали шукати партнера, який допоможе нам збільшити масштаби операцій і вийти на більший міжнародний рівень».

У вересні 2020-го General Atlantic вклала ще $200 млн, і сім місяців по тому dLocal провела раунд фінансування, на якому зібрала $150 млн, за участі Alkeon Capital Management, Tiger Global і D1 Capital Partners. dLocal тоді оцінили у $5 млрд.

Коли у червні dLocal вийшла на біржу із акціями по $21 за одиницю, ринок оцінив компанію у $6 млрд. Відтоді оцінка компанії значно зросла. Із ринковою капіталізацією близько $20 млрд вартість компанії виросла на 1560% лише за два роки.

Із розвитком компанії команда засновників розʼїхалася по різних країнах, щоб відкрити нові офіси. Після двомісячного відрядження у Китай Кановіч оселився в Ізраїлі, де Фогель навчався і жив 10 років. (Фогель нині знову в Уругваї.) Бжуровскі живе в Уругваї, але також у нього є будинок у Маямі. Технічний директор живе у Буенос-Айресі. Решта команди директорів розташувалася в Іспанії, Філадельфії і Каліфорнії.

«Кордони зараз нікого не зупиняють. Людина може знаходитися в Саннівейлі, Нью-Йорку чи Аргентині», – сказав Фогель в інтервʼю на каналі в YouTube.

Хай скільки б країн підкорила компанія, її молодий гендиректор вірить, що культура dLocal завжди буде повʼязана із безкрайніми рівнинами і згуртованими містами Уругваю. 

«Уругвай – маленький ринок, який часто поглядає за межі своїх кордонів. Ми завжди розуміли, що нам треба пристосовуватися, адже нікому не було діла до того, звідки ми, – каже Кановіч. – Скромність – це спільна риса уругвайського суспільства і культури».

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Рейтинг зарплат | 15 найкомфортніших банків