Категорія
Інновації
Дата

Forbes Digital

«Мета – продавати технологію, а не папір». Олександр Соболенко очолив стартап Releaf Paper, коли той вже був молодою зіркою екосистеми. Чому робити єдинорога з виробника екологічного паперу виявилося не так просто

5 хв читання

ReLeaf Paper Bags /з офіційної Facebook сторінки Releaf PAPER & BAGS/Колаж Forbes Ukraine

Продукцію ReLeaf Paper купують здебільшого малі й середні компанії. Фото з офіційної Facebook сторінки Releaf PAPER & BAGS/Колаж Forbes Ukraine

Український виробник паперу з опалого листя Releaf Paper став відомим завдяки своїй технології та її молодому розробнику Валентину Фречці. Це надважливий актив, але для бізнесу на потенційно трильйонному ринку самого таланту замало. Який план у співзасновника й CEO компанії Олександра Соболенка – у новій серії проєкту «Ланч зі стартапом» від Forbes Ukraine

За 107 років існування Forbes логотип змінювався 18 разів, але таким авангардним і вільним світ його бачить вперше. В новому числі журналу Forbes Ukraine: сучасне мистецтво, топ-50 благодійних фондів, альтернативна енергетика, 30 до 30. Замовляйте вже зараз!

«Ні я, ні Валентин не маємо наміру здійснювати екзит найближчих років 50», – посміхається Олександр Соболенко, 39, виходець із корпоративного світу, який будував карʼєру в Lenovo. На віртуальний ланч із редакторкою Forbes CEO одного з найвідоміших українських екостартапів зупинився в Словаччині під час чергового ділового турне Європою. Бачення Соболенка амбітне: виростити з Releaf Paper глобальний сімейний бізнес, додавати нові напрямки, поглинати інші компанії й передавати це все в спадок дітям. Наскільки?

«Я очікував, що буде все швидше й легше», – визнає підприємець, який приєднався до стартапу наприкінці 2021-го. В реальності виявилося, що продукт готовий не до кінця, потрібні сертифікації, налагодження процесів тощо. «Ми ввійшли в рутину, коли одночасно треба було й залучати багатомільйонні інвестиції, і бігати на «Нову пошту» – відправляти посилки», – посміхається Соболенко. Зараз він балансує між будівництвом фабрики в передмісті Парижу, перемовинами з європейськими муніципалітетами, потенційними клієнтами, інвесторами та бізнес-партнерами.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд