Категорія
Інновації
Дата

Forbes Digital

Школа невдач. Чому помирають українські стартапи та чого вчать їхні провали? Відповідають фаундери, чиї багатообіцяючі проєкти залишились у минулому

7 хв читання

Школа невдач. Чому помирають українські стартапи та чого вчать їхні провали? Відповідають фаундери, чиї багатообіцяючі проєкти залишились у минулому /колаж Анастасія Решетнік

колаж Анастасія Решетнік

Занадто висока самовпевненість, дешевші китайські прототипи, неадаптивність і нереалістичність бізнес-моделі – лише декілька «чому», які стали на шляху до успіху для таких українських стартапів, як SPOKK, Delfast, OVO та EnableTalk. Усі чотири мали гарні шанси для масштабування, проте зараз вони можуть радше знадобитись як енциклопедичний приклад невдалих проєктів. Що пішло не так і коли? Розповідають їхні засновники.

«У нашій уяві створення бізнесу – історія про магічний ліс та єдинорогів. Ні! Забудьте про це! Всіх єдинорогів убили, а магічний ліс зачах», – писала у блозі співзасновниця та СЕО сервісу страхування домашніх тварин SPOKK Олександра Гладишевська, 35. За шість місяців вона поставить свій пʼятирічний проєкт на паузу.

Такий результат радше закономірність, аніж виняток. Протягом перших пʼяти років закриваються 90% стартапів, каже принципал фонду SMOK і голова правління Techosystem Олександр Яценко. Як приклад він наводить дані платформи Ukrainian Tech Ecosystem Overview: згідно з ними в Україні ідентифіковано понад 2000 стартапів.

Контриб'ютори співпрацюють із Forbes на позаштатній основі. Їхні тексти відображають особисту точку зору. У вас інша думка? Пишіть нашій редакторці Тетяні Павлушенко – [email protected]

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Головний журнал 2024 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні