Категорія
Компанії
Дата

Forbes Digital

Цифровий урбанізм. Zezman Бориса Голденштейна будує диджитал-містечко під Одесою на 100 000 мешканців. Чому він хоче перевести продаж квартир на рейки e-commerce

9 хв читання

Zezman, Борис Голденштейн /надано пресслужбою

Для назви власної компанії Борис Голденштейн обрав слово Zezman, яке на івриті означає «саме час» – починати, змінювати і трансформувати. Фото надано пресслужбою

Ізраїльський підприємець Борис Голденштейн будує під Одесою місто на 100 000 мешканців. «По дорозі» йому довелося створити e-commerce-платформу з продажу та обслуговування нерухомості, а також внутрішню IT-компанію. Forbes розібрався, як влаштовані перші фіджитальні містечка України і чи є в цьому бізнес-сенс.

Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного! 

«Ми будуємо міста» – цей напис на стіні конференц‐зали компанії Zezman – не зухвале перебільшення. З 2017 року СЕО і власник Zezman – ізраїльський бізнесмен Борис Голденштейн, 51, – побудував під Одесою, поблизу легендарного ринку «Сьомий кілометр», три житлові містечка: Artville, KEKS та Urban Market на 18 000 мешканців.

Окрім 68 будинків, у комплексах понад 70 000 кв. м комерційної, соціальної та паркової інфраструктури. Наразі він будує неподалік ще два містечка, а коли проєкт завершиться, це буде агломерація на 100 000 мешканців.

Але унікальність бізнесу Голденштейна не в комплексній забудові, а в глибокій цифровізації фізичного простору. Приміром, процес купівлі квартири у Zezman, по суті, не відрізняється від придбання мікрохвильовки на Rozetka.

«Приклад Zezman надихає. Бо в середньому будівельна галузь недодиджиталізована років на 20», – каже ексдиректор із розробки цифрових продуктів «Нової пошти» Артем Волхонський.

«Ми створюємо єдину екосистему сервісів для інвесторів і мешканців. У ній є фізична частина – це територія та інфраструктура, яку будує Zezman, і диджитальна – віртуальний простір», – пояснює Голденштейн.

Такий підхід – тренд, що набирає обертів у заможних країнах. Клієнтський досвід майбутнього не є ні фізичним, ні суто цифровим, зазначив Deloitte у минулорічному звіті Future of Real Estate: Shift to phygital. Навіть зʼявився термін «фіджитал» (від англійських слів physical і digital).

Deloitte радить девелоперам наслідувати технологічні компанії, поєднати фізичний досвід із цифровим, а продукт – із обслуговуванням. Як це робить Zezman?

З «Цитрусу» в девелопмент

Девелопером в Україні ізраїльський підприємець Борис Голденштейн став випадково. Купив у 2009 році квартиру в будинку, який зводили на березі моря в Одесі, і опинився серед ошуканих інвесторів. Будівництво завмерло на пʼять років. Аби врятувати інвестицію, підприємець очолив ініціативну групу й запропонував варіант добудови комплексу самостійно.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд