202 бізнес-чемпіони 2024
У червні 2024-го Rozetka закрила свій найбільший офлайн-магазин у Києві біля станції метро «Почайна». Співзасновник Владислав Чечоткін пояснив це тим, що його компанія замінила майданчик десятками інших точок видачі, які працюють по всьому Києву. Загалом у компанії 500 магазини, з початку 2024 року вона відкрила 125 точок.
Цьогоріч найбільший маркетплейс країни знову страждав від дій росіян. Унаслідок ракетного обстрілу було пошкоджено частину складу з товаром у Києві. Також через бойові дії Rozetka довелося закрити магазин у прифронтовому Покровську.
У жовтні 2024-го у компанії Чечоткіних з’явився новий конкурент. monobank відкрив маркетплейс із тарифами для мерчантів у три-п’ять разів нижчими, ніж в інших гравців, зазначив співзасновник компанії Олег Гороховський.
30 найбільших продавців в уанеті
У 2022 році найбільшого онлайн-ритейлера України, компанію Rozetka, мало не купив казахстанський фінтех-гігант Kaspi.kz. Угоду, яку оцінюють в $1–3 млрд, зірвав повномасштабний напад Росії на Україну.
Велика війна на початку сильно вдарила по компанії, але не зруйнувала її. У березні 2022-го головний склад Rozetka з товаром було заблоковано через бойові дії під Києвом, частина точок видачі опинилася в окупації, а продажі впали у 175 разів, до 23 млн грн на місяць.
З другої половини року продажі почали відновлюватись, а у 2023-му перевищили довоєнні.
Збільшила Rozetka й кількість власних точок видачі. Якщо два роки тому їх було 270, то нині майже пів тисячі. Компанія відкриває магазини навіть у прифронтових містах: Херсоні, Костянтинівці, Слов’янську.
Під час війни компанія поліпшила сервіс для партнерів маркетплейсу: зробила більш зручною послугу фулфілменту, яку запустила в середині 2021-го, а також почала доставляти товари партнерів у власні відділення.
200 лідерів української економіки 2023
До кінця 2023 року найбільший онлайн‐ритейлер України планує збільшити кількість точок видачі майже вдвічі відносно 2021 року – до 500. «Люди охочіше приймають рішення про замовлення, коли бачать, що ми фізично присутні там, де вони живуть», – каже співвласниця Rozetka Ірина Чечоткіна.
30 стійких компаній
У березні 2022 року співзасновник маркетплейсу ROZETKA Владислав Чечоткін написав своїм співробітникам відчайдушного листа, в якому повідомив, що бізнес на межі знищення. У цей місяць виторг ROZETKA впав у 175 разів, до 23 млн грн. Складський комплекс компанії під Києвом було заблоковано, 25 магазинів зруйновано або розграбовано.
«Миттєво велика, ефективна, зростаюча компанія перетворилася на літак у піке», – писав Чечоткін.
Піке виявилося не смертельним. Станом на серпень, розповідав Чечоткін у YouTube-стримі Олександра Колба, виторг компанії майже повернувся на довоєнний рівень. Нова стратегія ROZETKA – мислити та діяти як малі підприємці. Це означає бути гнучкими та миттєво перебудовуватися під зміни попиту, пояснює Чечоткін. Компанія скорочує закупівельні партії.
«Намагаємося балансувати між тим, щоб товару не було, і тим, щоб його було трохи більше, ніж треба. А не як раніше: бери більше – кидай далі», – розказав Чечоткін.
25 найрозумніших компаній
Рік заснування: 2005
Рік заснування R&D‑відділу: 2008
Штат R&D‑відділу: 575
Інвестиції в R&D: $14 млн на рік
Керівник напряму: Ігор Валенкевич
Найбільший онлайн‑ритейлер України Rozetka прирівнює IT‑відділ до R&D. Головний клопіт – робити гарну вітрину для 12 млн товарів, а також розвивати внутрішні сервіси.
У листопаді Rozetka запустилася в Узбекистані. «Ми розвиваємося навіть швидше, ніж планували», – написав співзасновник компанії Владислав Чечоткін. Rozetka збирається відкрити шість точок у Ташкенті та розпочати експансію до регіонів – від Самарканда до Бухари.
«Внутрішні продукти на 90% створені нашою командою», – каже керівник IT‑відділу Ігор Валенкевич. Серед них CRM‑ та ERP‑системи, програма відеоспостереження для складу й додаток, який допомагає кур’єру планувати маршрут. Пропонувати ідеї нових фіч може будь‑який співробітник, було б кому реалізувати – у Rozetka відкрито понад 100 вакансій у IT‑департаменті.
100 найбільших приватних компаній 2021
Сайт Rozetka – четвертий за популярністю в Україні. Конкуренти‑ритейлери далеко позаду. За даними аналітичної компанії Kantar, інтернет‑магазин «Епіцентру» на 15‑му місці, маркетплейс Allo – на 23‑му.
Компанія розширює свою фізичну присутність. Узимку 2021‑го Rozetka оголосила про запуск франшизи і за перші шість місяців відкрила 15 партнерських точок. Список охочих співпрацювати довгий – у листі очікування близько 1500 людей, готових сукупно вкласти в розвиток мережі $40 млн, говорив засновник компанії «Франч» Роман Кирилович, який допомагав Rozetka запустити партнерську мережу. «Місткість ринку – понад 1000 точок», – запевняє Владислав Чечоткін.
100 найбільших приватних компаній 2020
«Бізнесу карантин посприяв», – оцінює Владислав Чечоткін, 42, результати Rozetka у першій половині 2020 року. За два квартали виручка компанії перевищила 11 млрд грн – це всього на 10% менше, ніж за весь минулий рік. У 2020‑му Rozetka майже гарантовано перевершить по виручці найбільших торговців електронікою «Фокстрот» і Comfy. За 15 років бізнес Владислава та Ірини Чечоткіних непогано відірвався від традиційних конкурентів. Сайт Rozetka – п’ятий за популярністю в Україні, з 41 млн відвідувань у серпні. Але розслаблятися рано, на горизонті новий суперник – перезапущений у грудні 2019 року онлайн‑магазин «Епіцентр К». Він набирає по 7 млн візитів на місяць, забезпечуючи до 10% обороту мережі.