Інформація про Rozetka.ua

Виторг: 45 млрд грн (2023 рік), Ритейл

Rozetka.ua
Прибуток: 119 млн грн (2022 рік)
33 місце
100 найбільших приватних компаній України 2021

Профайл

Рік заснування в Україні
2005
Власник
Владислав та Ірина Чечоткіни, Horizon Capital
СЕО
Роман Кошель
Кількість працівників
5625
Річний приріст виторгу
48%
Центральний офіс
Київ

30 найбільших продавців в уанеті

У 2022 році найбільшого онлайн-ритейлера України, компанію Rozetka, мало не купив казахстанський фінтех-гігант Kaspi.kz. Угоду, яку оцінюють в $1–3 млрд, зірвав повномасштабний напад Росії на Україну.

Велика війна на початку сильно вдарила по компанії, але не зруйнувала її. У березні 2022-го головний склад Rozetka з товаром було заблоковано через бойові дії під Києвом, частина точок видачі опинилася в окупації, а продажі впали у 175 разів, до 23 млн грн на місяць.

З другої половини року продажі почали відновлюватись, а у 2023-му перевищили довоєнні.

Збільшила Rozetka й кількість власних точок видачі. Якщо два роки тому їх було 270, то нині майже пів тисячі. Компанія відкриває магазини навіть у прифронтових містах: Херсоні, Костянтинівці, Слов’янську.

Під час війни компанія поліпшила сервіс для партнерів маркетплейсу: зробила більш зручною послугу фулфілменту, яку запустила в середині 2021-го, а також почала доставляти товари партнерів у власні відділення.

200 лідерів української економіки 2023

До кінця 2023 року найбільший онлайн‐ритейлер України планує збільшити кількість точок видачі майже вдвічі відносно 2021 року – до 500. «Люди охочіше приймають рішення про замовлення, коли бачать, що ми фізично присутні там, де вони живуть», – каже співвласниця Rozetka Ірина Чечоткіна.

30 стійких компаній

У березні 2022 року співзасновник маркетплейсу ROZETKA Владислав Чечоткін написав своїм співробітникам відчайдушного листа, в якому повідомив, що бізнес на межі знищення. У цей місяць виторг ROZETKA впав у 175 разів, до 23 млн грн. Складський комплекс компанії під Києвом було заблоковано, 25 магазинів зруйновано або розграбовано. 

«Миттєво велика, ефективна, зростаюча компанія перетворилася на літак у піке», – писав Чечоткін.

Піке виявилося не смертельним. Станом на серпень, розповідав Чечоткін у YouTube-стримі Олександра Колба, виторг компанії майже повернувся на довоєнний рівень. Нова стратегія ROZETKA – мислити та діяти як малі підприємці. Це означає бути гнучкими та миттєво перебудовуватися під зміни попиту, пояснює Чечоткін. Компанія скорочує закупівельні партії. 

«Намагаємося балансувати між тим, щоб товару не було, і тим, щоб його було трохи більше, ніж треба. А не як раніше: бери більше – кидай далі», – розказав Чечоткін.

25 найрозумніших компаній

Рік заснування: 2005

Рік заснування R&D‑відділу: 2008

Штат R&D‑відділу: 575

Інвестиції в R&D: $14 млн на рік 

Керівник напряму: Ігор Валенкевич

Найбільший онлайн‑ритейлер України Rozetka прирівнює IT‑відділ до R&D. Головний клопіт – робити гарну вітрину для 12 млн товарів, а також розвивати внутрішні сервіси.

У листопаді Rozetka запустилася в Узбекистані. «Ми розвиваємося навіть швидше, ніж планували», – написав співзасновник компанії Владислав Чечоткін. Rozetka збирається відкрити шість точок у Ташкенті та розпочати експансію до регіонів – від Самарканда до Бухари.

«Внутрішні продукти на 90% створені нашою командою», – каже керівник IT‑відділу Ігор Валенкевич. Серед них CRM‑ та ERP‑системи, програма відеоспостереження для складу й додаток, який допомагає кур’єру планувати маршрут. Пропонувати ідеї нових фіч може будь‑який співробітник, було б кому реалізувати – у Rozetka відкрито понад 100 вакансій у IT‑департаменті.

100 найбільших приватних компаній 2021

Сайт Rozetka – четвертий за популярністю в Україні. Конкуренти‑ритейлери далеко позаду. За даними аналітичної компанії Kantar, інтернет‑магазин «Епіцентру» на 15‑му місці, маркетплейс Allo – на 23‑му.

Компанія розширює свою фізичну присутність. Узимку 2021‑го Rozetka оголосила про запуск франшизи і за перші шість місяців відкрила 15 партнерських точок. Список охочих співпрацювати довгий – у листі очікування близько 1500 людей, готових сукупно вкласти в розвиток мережі $40 млн, говорив засновник компанії «Франч» Роман Кирилович, який допомагав Rozetka запустити партнерську мережу. «Місткість ринку – понад 1000 точок», – запевняє Владислав Чечоткін.

100 найбільших приватних компаній 2020

«Бізнесу карантин посприяв», – оцінює Владислав Чечоткін, 42, результати Rozetka у першій половині 2020 року. За два квартали виручка компанії перевищила 11 млрд грн – це всього на 10% менше, ніж за весь минулий рік. У 2020‑му Rozetka майже гарантовано перевершить по виручці найбільших торговців електронікою «Фокстрот» і Comfy. За 15 років бізнес Владислава та Ірини Чечоткіних непогано відірвався від традиційних конкурентів. Сайт Rozetka – п’ятий за популярністю в Україні, з 41 млн відвідувань у серпні. Але розслаблятися рано, на горизонті новий суперник – перезапущений у грудні 2019 року онлайн‑магазин «Епіцентр К». Він набирає по 7 млн візитів на місяць, забезпечуючи до 10% обороту мережі.

Поруч в рейтингу «100 найбільших приватних компаній України 2021»
Vodafone
Виторг 18,1 млрд грн
Прибуток 1,2 млрд грн
Samsung Україна /Ravi Sharma / Unsplash
Виторг 17,7 млрд грн
Прибуток 324 млн грн
Участь в рейтингах
Попередній слайд
Наступний слайд
Статті по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Останні новини по темі
Попередній слайд
Наступний слайд