Український стартап Mindist допомагає коучам, психологам та інфлюенсерам записувати медитації та створювати власні додатки. За рік стартап залучив клієнтів із 50 країн – серед них Гаїті, Японія та Фіджі. Щоб рости далі, команді з чотирьох людей треба гроші. У лютому стартап отримав раунд на $300 000 від українських та іноземних інвесторів, зокрема співзасновників стартапів Restream та Reface. Деталі угоди
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Чим займається Mindist
Бізнес Mindist має дві складові – запис медитацій та запуск додатків. Працює це так: користувач скачує додаток, начитує туди текст майбутньої медитації та обирає один із 20 запропонованих треків, які гратимуть на фоні – це можуть бути звуки хвиль, дощу чи тибетських чаш.
Mindist, в свою чергу, автоматично накладає музику на голос і чистить трек від зайвого шуму. Користувачу залишається лише опублікувати його у себе в соціальних мережах або скачати на смартфон. Поки що ця послуга безкоштовна і нею вже скористалися близько 3000 користувачів із 50 країн світу.
«Раніше коучам треба було записувати аудіо на диктофон, чистити його у старих програмах, типу Audacity, і самостійно накладати музику, – розповідає Forbes співзасновниця стартапу Юлія Овчаренко, 27. – Mindist робить це все у декілька кліків».
Інша послуга – запуск додатків для коучів, психологів та інфлюенсерів. Зараз стартап тестує два варіанти монетизації: або братимуть комісію 20% від заробітку власника додатку або отримуватимуть дохід від підписки, яка може коштувати близько $50 в місяць.
Один із таких додатків – The Mindful Creative – українці створили для Яна Девіса, сертифікованого коуча зі США. У додатку – бібліотека медитацій для зняття стресу, розслаблення чи сну. За місячну підписку на додаток Девіс бере $22 на місяць, а Mindist – 20% комісії.
Зараз Mindist робить додатки вручну, але планує автоматизувати і цей сервіс. Аудиторію в основному складають інфлюенсери з Tiktok та Instagram, що монетизують популярність через власні додатки.
Хто створює Mindist
У Mindist чотири засновники: Юлія Овчаренко, 27, Віталій Рожевський, 30, Влад Соломаха, 23 та Дар‘я Масленнікова, 24. Ідея виникла під час карантину, коли Рожевський що практикує медитації вже п’ять років, вирішив записати розслабляючий трек для мами, але не знайшов підходящого інструменту.
Засновники Mindist до цього працювали у Preply, Microsoft та BetterMe На старті вони вклали $3 000 з власної кишені, а працювали у київському стартап-хабі Lift99; там же познайомилися з інвесторами.
«Команда Mindist є досить зрілою та вже має досвід створення стартапів, – розповів Forbes Дмитро Вартанян, керуючий генеральний партнер у фонді SID Venture Partners, який став головним інвестором раунду. – Крім того, вони гарно знаються на продукті та на баченні його розвитку». Раніше Forbes розповідав про історію заснування SID.
Робота у wellness-сфері вплинула на команду. Овчаренко, наприклад, почала займатися йогою та ходити з командою на сесії медитації. «Ми стали більш свідомими», – каже вона.
На що підуть інвестиції
В останньому раунді на $300 000 у Mindist крім SID Venture Partners, вклали також українські та іноземні бізнес-ангели: співзасновник стартапу Restream Алекс Худа, співзасновник Reface Іван Алцибєєв, операційний директор фінтех-компанії yes.com Філіп Юнген, керуючий партнер африканського фонду Cubd ventures Едвард Вайсберг та засновник платформи Livebetter Майк Нолет – його стартап у 2020 році купила компанія Ginger, яка злилася із гігантом у сфері медитації Headspace.
«Для нас важливо, що серед інвесторів є фаундери українських компаній, – каже Овчаренко. – Це означає, що гроші з локальної екосистеми ідуть на те, щоб фінансувати нові стартапи».
Свої перші зовнішні інвестиції Mindist планує витратити на розширення у Європі та США. До цього компанія росла органічно, не вкладаючи у просування. Ще одне завдання – наростити команду, зокрема найняти інженерів та React-розробників. Грошей із pre-seed раунду вистачить приблизно на 14 місяців. Далі, за словами Овчаренко, планують піднімати новий раунд.
Як влаштований ринок wellness-стартапів
У категорію «wellness» входять додатки, які допомагають займатися фітнесом, медитувати та правильно харчуватися. У 2020 році на них був рекордний попит, за даними Sensor Tower: кожного місяця користувачі витрачали близько $100 млн на додатки, а кількість скачувань перевищила 1,2 млрд. У 2021 році витрати на wellness-технології досягли $1,5 млрд.
Головні гравці на ринку медитації – стартапи Calm і Headspace. На двох вони мають сукупну оцінку у розмірі близько $5 млрд. У маленького Mindist є свої переваги – можливість самостійно створювати контент та географічне різноманіття. «Додатки типу Calm та Headspace створюють у Каліфорнії – вони далекі для локальних спільнот, – розповідає Овчаренко. – Наші користувачі створюють медитації для власників собак, для батьків, для жінок – це цікаво їхнім підписникам».
Серед інших підпримєців з України, що зацікавились сферою останнім часом – засновник венчурного фонду Олексій Вітченко. Він вклав щонайменше $5 млн у маркетплейс для пошуку психотерапевтів Calmerry.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.