Категорія
Картина дня
Дата

Фріланс-біржа Upwork зробила розсилку про загрозу війни. Українські підприємці скаржаться, що втрачають контракти через це. Деталі конфлікту

2 хв читання

Наприкінці січня українські користувачі платформи для фрілансерів Upwork почали отримувати листи з попередженнями про «геополітичне напруження в Україні». Схожі листи отримали і їхні клієнти. Українці обурені – вони скаржаться, що втрачають замовлення. Як це пояснює Upwork

Фріланс-біржа Upwork зробила розсилку про загрозу війни. Українські підприємці скаржаться, що втрачають контракти через це. Деталі конфлікту

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Чим невдоволені фрілансери

Із 31 січня адміністрація одного з найбільших маркетплейсів для фрілансерів Upwork розіслала українським користувачам рекомендації про роботу в умовах «геополітичного напруження» в Україні:

  • Постійно бути на звʼязку з клієнтами.
  • Переконатися, що робота актуальна та доведена до кінця.
  • Регулярно робити бекапи компʼютерів, телефонів та інших девайсів. Обговорити з клієнтами питання доступу до даних або робочих файлів.

Іноземні замовники отримали схожі листи: їх попереджають, що загострення збройного конфлікту в Україні може завадити виконавцям з України виконувати свою роботу.

У 2020 році з Upwork в Україні працювало 200 000 користувачів. Майже половина з них заробляли і були активними. Іноземні клієнти були готові найняти найкращих спеціалістів у декілька кліків у перші дні після реєстрації, розповідав в інтерв’ю Forbes засновник Lazarev.Agency Кирило Лазарєв.

Але за останні тижні кількість пропозицій зменшилася, скаржаться користувачі Upwork на форумах та у соцмережах. Серед причин відтоку замовників опитані Forbes фрілансери називають провальну комунікацію Upwork.

Думки щодо наслідків розсилки розділилися. Хтось каже, що Upwork просто дає поради. «Як на мене, все адекватно, – пише фрілансер Олег Коцик. – Бачив цей лист, але на клієнтів ніяк не вплинуло. Самостійно даю та давав апдейти по ситуації клієнтам».

Інші пишуть, що замовлень істотно поменшало: «Якщо раніше запити щодо роботи приходили регулярно, то останні 1,5–2 місяці абсолютна тиша», – каже Forbes фотограф Вікторія Кондисенко.

У соціальних мережах багато фрілансерів скаржаться на відмови клієнтів та скорочення замовлень, проте відстежувати масштаб відтоку клієнтів технічно складно. Зазвичай за день на Upwork публікують 7000 замовлень, наводив статистику Лазарєв, переважна більшість із США. Із 600 запитів на місяць приходять відповіді на 30, і лише пʼять із них потім переростають у контракти.

Що каже Upwork

В українському представництві Upwork відмовилися коментувати ситуацію та порадили Forbes звернутися в американський офіс компанії. Представниця PR-служби Елізабет Купер не надала чітких відповідей на всі запитання, але окреслила позицію компанії.

Кому розіслали листи: У понеділок цього тижня (31 січня. – Ред.) ми надіслали спеціалістам в Україні ресурси та поради, які допоможуть співпрацювати із замовниками. А клієнтам, які наймають людей у Східній Європі, ми розповіли, як мінімізувати будь-які потенційні збої в їхньому бізнесі.

Навіщо розіслали листи: Коли є ризик, що користувачі Upwork можуть перервати роботу бізнесу – це нормальна практика для нас написати їм і перевірити, чи все добре, переконати, що ми тут, щоб допомогти зменшити ці ризики.

Чи зміниться щось для фрілансерів: Ні. Місія Upwork – створити економічні можливості, щоб люди мали краще життя. Ми робимо це, допомагаючи спеціалістам і компаніям будувати надійні довгострокові відносини. Ми хочемо, щоб у користувачів Upwork було більше можливостей, не менше.

Чи зменшилася кількість замовлень в Україні: Ми не бачимо зменшення обсягів найму спеціалістів в Україні.

Чи ефективна така комунікація

Позиція Upwork – логічна, каже Сергій Біденко, керівник Bayka.Agency, яке займається антикризовими комунікаціями. Бізнес компанії будується на тому, що клієнти вчасно отримують замовлення від фрілансерів. «Якщо є ризик, що цього не станеться, то компанія має подумати, як допомогти», – вважає Біденко.

Перевагою комунікації є те, що Upwork не просто заявила про проблему, а сказала, що робити. Недолік – емоційна реакція фрілансерів та соцмереж. «Ми не можемо перевірити, чи дійсно зменшилася кількість замовлень на Upwork, тому декілька випадків, про які написали у ЗМІ, здаються системою», – каже Біденко.

Як виправити ситуацію? На його думку, Upwork має зробити ще одну інформаційну хвилю – через особисту розсилку чи публічну заяву, – щоб пояснити свою позицію.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд