Мінфін умовив нардепів повернути мита на авто та податки на імпортні товари. Скільки грошей це принесе бюджету, якщо закон пройде Верховну Раду  /Фото Getty Images
Категорія
Картина дня
Дата

Мінфін умовив нардепів повернути мита на авто та податки на імпортні товари. Скільки грошей це принесе бюджету, якщо закон пройде Верховну Раду 

Вантажівки на кордоні між Польщею та Україною Фото Getty Images

«Податковий» комітет Верховної Ради підтримав пропозицію Мінфіну скасувати частину податкових пільг, які було запроваджено в перші тижні війни з Росією. Відповідний законопроєкт внесуть до зали голосувань наступного тижня. Це має покращити ситуацію з держбюджетом. Наразі податкові та митні доходи покривають місячні видатки лише на 30%

Розроблений урядом законопроєкт №7418, який повертає мито на ввіз в Україну авто для власного користування, а також податок на додану вартість та мито для імпортованих товарів, підтримала більшість членів профільного комітету Ради. Обидві пільги уряд та парламент запровадили в березні, щоб помʼякшити шок, який бізнес переживав у звʼязку з вторгненням РФ.

Зараз ситуація змінилася. На думку міністра фінансів Сергія Марченка, тепер підприємці «мають розділити вартість війни з державою».

Парламент розгляне законопроєкт про повернення довоєнних податків на імпорт наступного тижня. За словами першого заступника голови «податкового» комітету Ярослава Железняка, це принесе до бюджету додаткові 15 млрд грн щомісяця: 9-10 млрд грн ПДВ та близько 5 млрд грн – мито на ввезення автомобілів (за умови, якщо попит на них залишиться на тому ж рівні, що й зараз). У травні надходження від податків та митниці склали близько 75 млрд грн, чого вистачило лише на третину витрат місяця.

Законопроєкт направлений не лише на наповнення бюджету, а й на підтримку українського виробника, додає голова комітету Данило Гетманцев. «Повернення ПДВ захистить український бізнес від більш дешевого імпорту. Наразі наші товари дорожчі, ніж імпортні аналоги», – пояснює він.

Законопроєкт №7418 пропонує: 

  • скасування критичного імпорту та повернення ПДВ та мита на ввезення іноземних товарів в Україну (норма не стосується імпортних пільг на паливо);
  • скасування з 1 липня пільг (ПДВ та мита) на розмитнення авто, крім тих, що йдуть на потреби армії;
  • дзеркальні пільги на мито для іноземних товарів країн-партнерів України.

Останній пункт викликав найбільше дискусій у комітеті. Йдеться про пільги для країн, які скасували мито для українських товарів. Наразі нульове мито для України на один рік ввели країни Європейського Союзу, Канада та США. «Дзеркальна» норма потрібна, щоб продовжити цей термін та налагодити експорт українських товарів до цих країн, пояснив під час засідання комітету заступник міністра економіки Тарас Качка. Перелік товарів буде визначати Кабінет міністрів, перш за все це стосуватиметься сільськогосподарських товарів.

Скільки податків треба буде доплачувати за авто

натисніть «Читати більше»)

За час пільгового імпорту машин середня ціна закордонного автомобіля склала $4632, а середній рік виробництва – 2008-й (дані народного депутата Ярослава Железняка). Наразі імпортерів звільнено від сплати ПДВ у 20%, мита у 10% та акцизу (розраховується залежно від типу та обсягу двигуна). Сплачується лише внесок до Пенсійного фонду під час першої реєстрації машини.

Після скасування пільг імпортеру автомобіля за ціною $4632 виробництва 2008 року та обсягом бензинового двигуна 1500 куб. см треба буде сплатити мито $463, акцизний збір $1156 і ПДВ $1250 (ПДВ розраховується із загальної ціни автомобіля, а також мита та акцизного збору).

Чи знайдуться голоси в Раді

Народним депутатам пропонуватимуть проголосувати закон №7418 у прискореному режимі – за одне читання.

Це не перша спроба повернути довоєнні пільги. У травні народні депутати намагалися ухвалити законопроєкт №7311-д, який окрім скасування пільг на розмитнення авто та повернення мита та ПДВ на імпорт пропонував вдвічі збільшити військовий збір – до 3%. Документ також був підтриманий «податковим» комітетом, проте до зали Верховної Ради він так і не потрапив.

Назбирати голоси у парламенті цього разу буде також важко, впевнена член податкового комітету Ніна Южаніна. «Вводити пільги завжди легше, ніж їх відміняти», – каже вона.

Наразі навіть серед членів «податкового» комітету не всі готові голосувати за закон. «У нас змагаються дві ідеології: одна виступає за максимальне звільнення бізнесу від податкового навантаження та лібералізацію економіки, інша – за повернення податків», – говорить член податкового комітету Альона Шкрум. За її словами, «ліберальний» підхід наразі має менше прихильників.

Якщо наступного тижня депутатам не вдасться прийняти закон, імовірно, його розділять на два документи: один про відміну пільг на розмитнення авто, а інший – про повернення ПДВ та мита для імпорту, прогнозує Железняк. 

Матеріали по темі