9 квітня на нью-йоркській Таймс-сквер розпочався марш на підтримку України. Його учасники пройшли центральними вулицями міста до будівлі Генерального консульства України. Трохи більше, ніж через тиждень, на площі стартувала нова акція. На деяких із відомих рекламних екранів Таймс-сквер з'явилися слогани Be brave like Ukraine. Це частина всесвітньої кампанії «Сміливість», ініційованої Офісом президента та Кабінетом міністрів України.
Окрім Нью-Йорка, білборди проєкту «Сміливість» вже бачать жителі Бостона, Сан-Франциско та Вашингтона. Ще раніше промокампанія української відваги стартувала у європейських містах: Лондоні, Мілані, Мадриді, Амстердамі, Варшаві, Берліні, Ризі та Таллінні. «Вже працюємо над другою хвилею: хочемо «відкрити» нові міста та зробити ще більше розміщень, – каже співзасновник креативної агенції Banda Павло Вржещ. – Намагатимемося розширити присутність української сміливості у світі».
Banda – автори креативної ідеї кампанії «Сміливість». Розробити її агентству запропонувало Міністерство цифрової трансформації, з яким Banda вже співпрацювала над проєктом «Дія.City».
Початок креативної війни проти Росії Вржещ згадує як хаотичний бій. У ньому брали участь усі, створюючи креативи та ролики, залишаючи коментарі у соцмережах, розповсюджуючи контент в українському, російському та міжнародному інформаційному просторах. Відмінність «Сміливості» – у плануванні та цілісності: у кампанії одне повідомлення та багато каналів. «Ми прокачуватимемо українську крутість як рекламне завдання», – говорив Вржещ Forbes наприкінці березня перед стартом проєкту.
Яке повідомлення транслює проєкт? Відвага та рішучість – український національний ресурс. «Ми хочемо зробити так, щоб слово «сміливість» асоціювалося з Україною», – пояснює Вржещ. На логотипах кампанії над словом «сміливість» розташовано мініатюрний герб України. Це алюзія на зведення числа у степінь: буває звичайна сміливість, а буває сміливість в українській степені.
Приклади української сміливості – в іміджах кампанії. Рятувальники дістають людей із пожеж, волонтери вивозять тварин з окупованих територій, мирні городяни зупиняють військову техніку голими руками. Для західної аудиторії Banda використовує цитати місцевих політиків і медіа. Наприклад, заголовок статті з розділу «Думки» The New York Times : «Я думав, що знав, що таке сміливість. Потім я побачив Україну».
Меседж поширюється десятками способів: кампанія не обмежена бордами та вивісками. На сайті brave.ua зібрано усі прояви проєкту. Користувачі можуть завантажити логотипи, макети мерча, постерів та стікерів, відео та обкладинки для соціальних мереж. В Instagram доступна маска «Смілива за паспортом».
Завдання кампанії – підняти бойовий дух українців. «Потрібно підтримати і не розгубити сміливість, виявлену в перші дні війни, – пояснює Вржещ. – Сміливість підтримувати військових, продовжувати працювати, волонтерити, жити». Другий фокус – промо української сміливості на Заході. Це важливо, щоб підтримувати рівень симпатій та підтримки України, запобігти втомі від війни та закласти фундамент майбутньої співпраці з європейцями. «Коли війна закінчиться, нам потрібно буде швидко відбудовувати економіку, – каже Вржещ. – Партнеритись із українцями буде круто. У нас найсміливіші ідеї, ми готові йти на ризики».
Особливість української креативної війни – масовість і підтримка учасниками фронту один одного. У випадку зі «Сміливістю» Banda знадобилася допомога з розміщенням меседжів: медійного бюджету не було. Агентство звернулося до партнерів – рекламних компаній Dentsu та Publicis Groupe. Вони допомогли з розміщенням на 1000 рекламних майданчиків у великих містах на Заході. «Ми дуже вдячні їм, – зізнається Вржещ. – Те, що наші кампанії з'являються у Нью-Йорку, Лондоні, Стокгольмі, – їхня велика заслуга».
Підтримку кампанії забезпечили ініціатори. Перший пост на сторінці Brave.ua у Instagram – спільний із президентом України. Володимир Зеленський закликав українців брати участь у флешмобі #BRAVEUKRAINE і викладати фото та відео, які демонструють сміливість народу. «Вже те, що кампанію запустили ОП, Кабмін та Міністерство цифрової трансформації, забезпечує велику підтримку, – каже Вржещ. – Їхній авторитет та якість ідеї допомогли отримувати майданчики для розміщення».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.