Категорія
Картина дня
Дата

Продажі алкоголю впали на 63%. Люди відмовляються від ігристого та рому, переходять на горілку. Чому українці стали менше пити

Продажі алкоголю впали на 63%. Люди відмовляються від ігристого та рому, переходять на горілку. Чому українці стали менше пити

Українці стали менше пити. І не тільки через сухий закон

Головні матеріали Forbes Ukraine у email-розсилці. Раз на тиждень на вашій пошті.

«Люди хочуть бути в тверезому стані», – розводить руками львівський ресторатор Андрій Худо. Цим він частково пояснює те, чому в Україні й у закладах його мережі впали продажі алкогольних напоїв. 

Це не дуже гарна новина для бізнесу Худо. Він розповідає, що коли людина просто їсть, то витрачає менше, ніж коли споживає їжу з бокалом вина. Останнє впливає на середній чек ресторану, пояснює він, а це вже відбивається на дохідності. В мережі !Fest, що належить Худо, станом на 30 березня 132 ресторани. У довоєнний час алкоголь займав 40% від чеку в ресторанах мережі, зараз – 25%. 

Падіння продажів алкоголю підтверджують і спеціалізовані мережі – WineTime і Good Wine. У першої мережі виторг у квітні знизився в два-три рази, залежно від регіону. Друга – минулого місяця заробила лише третину довоєнного обігу. WineTime працює в 14 областях, Good Wine – тільки у Києві.

У квітні в Україні легальні продажі алкоголю впали на 63%, підрахували в аналітичній компанії Pro-Consulting. Минулого року обсяг цього ринку становив 68 млрд грн. За даними Pro-Consulting, найбільше обвалилася реалізація міцного алкоголю: на 75%.

Справа не лише в тверезих настроях споживачів. Серйозно вплинула на продажі алкоголю заборона на реалізацію спиртного. Наприкінці лютого його не можна було продавати взагалі, наприкінці березня почалися послаблення. Спочатку сухий закон скасувалии в центральних областях, потім – у західних. 

З 1 квітня заборону скасували й у Києві. Проте, як правило, міцний алкоголь дозволено продавати до 16:00 або, як у Львові, взагалі не можна. А на Чернігівщині сухий закон діє і дотепер. Місцева влада пояснює заборону тим, що не хоче допустити пʼяних провокацій або конфліктів.

У Києві в перший же день скасування заборони продажу спиртного з магазинів розмели український алкоголь, який коштує дешевше, ніж імпортний, каже генеральний директор Nemiroff Юрій Сорочинський. «0,5 літра української горілки в середньому коштує 120 грн, ірландського віскі – 450–500 грн», – порівнює він. 

Одне з пояснень: з Києва поїхав середній клас і заможні люди. Подібна ситуація по всій Україні, каже керівник департаменту алкоголю Wine Time Юрій Саченко. У мережі за квітень на 20% зросли продажі горілки, а ігристих вин – навпаки, впали в 4–5 разів, джину, текіли та рому – на третину. Це фестивальний і святковий асортимент. «Ми бачимо, що люди переходять на нижчу цінову категорію», – розповідає Саченко. 

Що далі? Ритейлери збираються змінювати асортимент. Саченко з WineTime прогнозує, що протягом трьох-п’яти місяців роздрібні магазини на 20% збільшать обсяги дешевших напоїв. Це – вікно можливостей для виробників українського алкоголю, вважає Худо з !Fest. «Є шанс для українського продукту, який в ціні буде більш конкурентним, ніж італійські вина», – каже ресторатор. І він, і його колега Григорі планують збільшити закупівлю українського спиртного. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні