Військовий розпродаж. Мережа Brocard позбулась російського власника. Скільки може коштувати угода /Shutterstock
Категорія
Компанії
Дата

Військовий розпродаж. Мережа Brocard позбулась російського власника. Скільки може коштувати угода

Shutterstock

Після початку війни у мережі виникли труднощі. У Києві не працює жоден магазин.

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Новим власником Brocard став французький парфумерний холдинг Philippe Benacin Holding. Про це Brocard повідомив партнерам у листі, який потрапив у розпорядження профільного видання RAU. Про можливий продаж компанії Forbes довідався ще в середині травня, проте подробиць джерела видання повідомити не змогли. У компанії ні тоді, ні зараз не захотіли говорити з Forbes.

Відомо, що крім мережі в угоду потрапила компанія Hexagone – найбільший постачальник косметичних товарів «люкс» в Україні. 

Обидві юридичні особи входили до російської косметичної групи «Л’Етуаль», яка купила мажоритарні долі у компаніях у 2010 році. Кінцевий бенефіціар компанії в РФ – Тетяна Володіна. Управляв українськими компаніями один із співзасновників Юрій Гаткін. Їхній виторг у 2020-му, за даними YouControl, становив 4,4 млрд грн. 

Philippe Benacin Holding належить бізнесмену Філіпу Бенасіні. Він також є співвласником парфюмерно-косметичного виробника Interparfums. Компанія виробляє парфуми на замовлення будинків моди Karl Lagerfeld, Kate Spade, Montblanc тощо. Капіталізація Interparfums – майже $3 млрд. Forbes не вдалося звʼязатися з Philippe Benacin Holding. 

Що таке Brocard /Shutterstock

Що таке Brocard

Brocard – найбільша у країні парфумерно-косметична мережа в сегменті luxury. Її заснували у 1997 році українські бізнесмени Юрій Гаткін, Володимир Горобей та Олександр Гараєв. 

На початку 2022-го у мережу входило 100 парфумерно-косметичних магазинів, які продавали косметику провідних світових брендів. Магазини Brocard часто були якірними орендарями великих ТРЦ. 

Наявність російського власника у косметичній компанії ніколи не заперечували. 

Після початку війни у мережі виникли проблеми. Компанія, як інші юрсоби з російським корінням, могла потрапити під дію Закону України «Про основні засади примусового вилучення в Україні обʼєктів права власності Російської Федерації та її резидентів» та постанови Уряду, згідно з якою українським юрособам заборонено надавати послуги, а також сплачувати компаніям, повʼязаним з країною-агресором. 

У Brocard не працювала частина магазинів. Два топменеджери зі сфери комерцiйноi нерухомостi та гендиректор одного зі столичних ТРЦ розповіли Forbes, що компанія затримувала орендні платежі, розраховуючись лише за комунальні послуги. У Києві й досі закрито всі торгові точки Brocard. За припущенням наших співрозмовників, рахунки компанії заарештовані. 

Суми угоди між «Л’Етуаль» та Philippe Benacin Holding сторони не розголошують. До війни Forbes оцінював вартість бізнесу ритейлера у $40–50 млн. Проте в умовах військових санкцій сума могла бути символічною, вважає засновник інвесткомпанії Concorde Capital Ігор Мазепа. «Те, що було до війни, немає ніякого значення, тим паче у преміум-сегменті (через падіння доходів покупців. – Forbes)», – каже він. Одна з компаній, в яку інвестував Мазепа – інтернет-магазин косметики MakeUp, – головний конкурент Brocard на українському ринку.

За оцінками аналітичного відділу Forbes, зараз весь бізнес Brocard може коштувати орієнтовно $15–20 млн.

Гравці українського ринку ритейлу, з якими спілкувався Forbes, вважають, що сума могла бути ще меншою. Співвласник ще одного конкурента Brocard – великої drogerie-мережі – на умовах анонімності каже, що не вірить у ринкову доцільність цієї угоди. Тим паче в умовах війни.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні