Зірковий співак Ед Ширан записав пісню про війну з українським гуртом «Антитіла». За добу її послухали понад 50 млн разів. Як створювався трек
Категорія
Картина дня
Дата

Зірковий співак Ед Ширан записав пісню про війну з українським гуртом «Антитіла». За добу її послухали понад 50 млн разів. Як створювався трек

5 хв читання

24 лютого соліст гурту «Антитіла» Тарас Тополя вирушив до бази територіальної оборони, до лав якої він записався за тиждень до початку війни. Тополя їхав на велосипеді з одним рюкзаком: автомобіль залишив дружині, яка разом з дітьми евакуювалась на захід України, а звідти – до США. Особисті спогади про перший день війни стали основою лірики в пісні 2Step – спільної композиції «Антитіл» і відомого британського співака Еда Ширана

28 квітня Ширан анонсував, що протягом наступних тижнів виходитимуть декілька авторських версій його пісні 2Step. Ремейк від «Антитіл» став першим у проєкті: кліп на нього вийшов 2 травня.  

Вперше про колаборацію з Едом Шираном «Антитіла» замислились, коли почули, що співак бере участь у благодійному концерті в Бірмінгемі. Кошти, зібрані на виступі, планували спрямувати на ініціативу Disasters Emergency Committee, що підтримує українських біженців. «Антитіла» записали відео, в якому запропонували зіграти на концерті та влаштувати телеміст з Бірмінгемом з Києва. Звернення завірусилось, каже Тополя: зараз на сторінці гурту в Instagram його переглянули понад пів мільйона разів.

Взяти участь у концерті не вдалось. Відмовились організатори, зазначивши, що фокусуються тільки на гуманітарній ситуації, а не на політиці чи воєнному конфлікті. «А тут ми – в шоломах та з автоматами, – пояснює Тополя. – Тож вони нам м’яко відмовили, ми м’яко прийняли відмову». Втім невдачею це не стало: тоді Ширан записав у відповідь відео, в якому підтримав Україну та додав, що хоче почути музику «Антитіл». Вже десь за тиждень співак і його команда зв’язались з українським гуртом і запропонували колаборацію: написати другий куплет і приспів до пісні Ширана 2step. «Антитіла» погодились. 

Хто такий Ед Ширан

Хто такий Ед Ширан

Ед Ширан – британський попспівак, що випустив п’ять альбомів. Дебютна платівка Ширана «+» посіла 44-е місце у переліку альбомів, що найкраще продавались у Великій Британії у XXI столітті. Відео співака на його офіційному YouTube-каналі переглянули 27 млрд разів. А кліп на пісню Shape of You набрав 5,6 млрд переглядів.

Співак – лауреат 122 музичних премій. Зокрема, 2018-го він здобув дві нагороди Grammy: за найкращий альбом «÷» та соло-перформанс Shape of You.

Ширан підтримує Україну у війні з Росією. 22 квітня музикант випустив кліп на оригінальну версію 2step, знятий у Києві до початку вторгнення. Роялті зі стрімінгу відео співак пообіцяв пожертвувати на гуманітарну підтримку України.  

Головний виклик був очевидим: троє з учасників «Антитіл» – парамедики 130 батальйону територіальної оборони, наразі перебувають поблизу Харкова, двоє – волонтери. Студія Bobina Records, де зазвичай записувався гурт, знаходилась у Гостомелі, де на той момент ще стояли російські війська. «Попросили нашого друга, співавтора багатьох пісень та аранжувальника Макса Сиволапа, щоб він організував нам запис, – розповідає Тополя. – Він привіз обладнання, десь за годину-півтори ми записали вокал на бек-вокал у студійній кімнаті та поїхали служити». 

З моменту запита від Ширана до моменту, коли британський співак отримав українську лірику до 2step, минуло близько трьох тижнів. «Текст абсолютно неймовірний, – написав Ширан Тополі. – Дякую, що ділишся своїм талантом».  

Наступний крок – робота над кліпом. Спочатку основною ідеєю було використати кадри зруйнованих українських міст, але потім у Тополі з’явилась альтернатива: зняти відео, в якому двоє дітей танцюють на тлі розбомблених залів і посеред поля, залишаючи дім. Головні ролі виконали Ярослава Нефедова та Олексій Соколов, що прилетів на зйомки з Неаполя. 

Режисером відео став Дмитро Шмурак. «Ми сказали: «Мітя, треба зняти кліп. Ідею дамо, але не можемо брати в ньому участь ані організаційно, ані продюсувати – ми служимо», – каже Тополя. Тож Шмурак із командою зняли відео на 2step у Києві самостійно. Синхрони з Тарасом Тополею для кліпа знімали на камеру Gopro прямо між бойовими позиціями рот у районі Харкова. «Starwagen кольору хакі. Gopro 9. 10 хвилин, бо зупинятись не бажано. Жодних стедикамів, світла і кінохитрощів», – написав у пості з «бекстейджем» зйомки клавішник «Антитіл» Сергій Вусик, який записував відео разом з гітаристом гурту Дмитром Жолудем. 

Кошти з монетизації та роялті від 2Step підуть у фонд проєкту MUSIC SAVES UA, який закуповує гуманітарну допомогу: їжу, медичне обладнання, питну воду та засоби гігієни. Скільки планують зібрати? «Не думали про це, – зізнається Тополя. – Скільки буде – за все вдячні. Сподіваюсь, це будуть предметно корисні українцям кошти». 

«Антитіла», що вступили до лав територіальної оборони ще до війни та допомогали ЗСУ створювати промовідео, прибули на місце дислокації в перший день вторгнення. Сьогодні українські музиканти надають першу медичну допомогу, евакуюють поранених з поля бою, зупиняють кровотечі, реанімують. «Але ще за ці два місяці в мене було близько 100 інтерв’ю міжнародним ЗМІ, – каже Тополя. – І це також частина моєї роботи: розказувати їм, показувати, пояснювати. Це важливий інструмент контрпропаганди».

Так само лідер «Антитіл» зараз сприймає творчість: як інструмент, що за допомогою емоцій вносить український контекст у світовий інформаційний простір. Музиканти розуміли: вони мають вижати з себе максимум у цих обставинах, щоб зробити гарний продукт. «Хоча, якщо чесно, спеціально пісень не пишеться, – зізнається Тополя. – Трохи не той контекст. Але розумієш: це [пісню з Едом Шираном] просто треба було зробити». 

Як виконавці монетизують відео на YouTube

Як виконавці монетизують відео на YouTube

Розповідає Ігор Шумик, керівник напряму розвитку музичних каналів у AIR Media-Tech

На західних ринках хороший артист може заробляти мінімум $50 000, якщо зніматиме не лише кліпи, а й lyrics video чи блоги. А топовий український артист із кліпом з багатомільйонними переглядами за кілька тижнів може заробити у середньому $2000. Чому така різниця? Справа у вартості перегляду реклами, яка супроводжує ролик. YouTube монетизує лише комерційні перегляди, тобто такі, під час яких глядач подивився рекламу.

Виконавцям вигідно, щоб їхні кліпи переглядали у країнах із високим рівнем дохідності з монетизації – Великій Британії, США. Там вартість одного перегляду реклами вища, ніж, приміром, в Україні. Співпраця «Антитіл» з Едом Шираном створила додану вартість їхньому кліпу – його переглядатимуть у Великій Британії та США. Це може збільшити дохідність, переконаний Шумик. Є ризик, що алгоритм YouTube підбере до кліпу і порівняно дешевшу рекламу для показу британцям. Втім багато залежить від індивідуальних уподобань користувачів на YouTube.

Також на монетизацію відео впливає вид підписки — YouTube Music чи YouTube Premium. Кожен з них має свої умови. Наприклад, користувач YouTube Premium не бачить реклами, тому дохід від його переглядів рахується інакше. Загалом, монетизація відео більше залежить від вподобань глядачів, кількості та тривалості переглядів, пристрою, з якого переглядають відео та інших факторів.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд