Категорія
Лідерство
Дата

Більше особистої уваги, інновацій та послуг онлайн. Чого ще чекають клієнти від юристів у 2022-му

Більше особистої уваги, інновацій та послуг онлайн. Чого ще чекають клієнти від юристів у 2022-му /Shutterstock

Shutterstock

Як змінився юридичний ринок за 2021 рік і що на нього чекає в 2022-му. Підсумки та перспективи для українського юрбізу

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

COVID-19 спричинив кардинальні зміни на юридичному ринку. Ті, хто вчасно адаптувався, зміг запровадити гібридні методи роботи команд та налагодив взаємодію з усіма учасниками процесів, відкрили нові можливості.

Клієнти виділяють чотири сфери, на яких, на їхню думку, слід зосередити увагу юридичним фірмам, згідно зі звітом 2021 року State of the legal market in Europe, Thomson Reuters.

1. Найкраще розуміння бізнесу клієнта та галузі, в якій він працює.

2. Пропозиція клієнтам інноваційних рішень за допомогою технологій.

3. Розвиток індивідуальних відносин із клієнтами.

4. Більше областей у наданні юридичних послуг для клієнтів.

На чому зосередитися юркомпаніям

Нові технологічні рішення

Новий формат роботи змусив компанії впровадити технологічні рішення, які раніше не були нормою в юридичних послугах:

  • використання програмного забезпечення для управління своїми компаніями, CRM тощо;
  • проведення переговорів із клієнтами виключно віртуально чи гібридно;
  • запровадження онлайн-платежів (за даними Statista кількість транзакцій досягла майже 6 млн 2020 року в Україні);
  • дублювання всіх документів в електронному вигляді та електронні підписи;
  • зберігання корпоративних даних у хмарі (за даними тієї ж Statista очікується, що виторг ринку хмарних платформ в Україні в 2021 році складе $65 млн, що на $5 млн більше, ніж у попередньому);
  • використання digital-каналів для доступу до своєї цільової аудиторії;
  • новий маркетинг та PR-підходи.

Карантин різко змінив поведінку клієнтів, вони насамперед шукають юристів в інтернеті, а не запитують у знайомих. Пропонуйте гібридні формати роботи та спілкування. Повідомляйте клієнтам про цінність віддалених опцій та про те, що вони у вас є.

Клієнт

Ринок юридичних послуг – конкурентний простір для залучення та утримання клієнтів. Партнери сьогодні повинні інвестувати в те, щоб кожен клієнт згадав про їхній бренд наступного разу, коли йому знадобиться продукт чи послуга їхньої компанії.

На які сфери дивитися

Цікавими для юркомпаній в Україні залишаються сфери агро, ІТ, інфраструктури, енергетики, машинобудування, фарми, ритейлу, FMCG та фінансового сектору.

У світі виділяють три галузі, які будуть цікаві юридичному бізнесу:

1. Навколишнє середовище. – Зараз саме час для залучення професіоналів до команд юрфірм, що спеціалізуються на екологічному праві.

2. Криптовалюта. – Бум криптовалют поставив перед фінансовими юристами нові завдання: від розуміння регулювання ринку до вимог, які будуть висувати до брокерів-дилерів та консультантів.

3. Штучний інтелект. – У сфері ШІ багато чого не визначено, тому точно виникатимуть юридичні питання щодо повноважень та прав. Як і раніше, на порядку денному захист особистих даних, джерела цих даних, їхня достовірність, можливість їх використання як доказів у суді.

Баланс поколінь для клієнтів та команд

Корпоративна культура та комунікація не однакові для клієнтів та співробітників різного віку.

Молоді клієнти більш технологічні і віддають перевагу віддаленим варіантам у порівнянні зі старшим поколінням. Покоління X вважає за краще віддалену роботу з юристом (72%). Міленіали теж обирають спілкування онлайн (69%). Бебі-бумери прагнуть традиційного спілкування, але 59% хочуть мати можливість працювати віддалено зі своїм юристом, згідно з даними Звіту про правові тенденції 2021 року.

Обʼєднуйте різні покоління у проєктах юркомпаній, щоб їхня робота доповнювала один одного, створюйте різну систему мотивації та оцінки роботи юристів. Наприклад, бебі-бумери можуть передавати свої знання та досвід поколінню Y за допомогою цифрових інструментів та систем, які покоління Z налаштовує для них.

На чому зосередитися під час планування практики

1. Гібридні формати роботи

PwC оголосило, що 40 000 співробітників у США будуть працювати з дому, що може змінити правила гри у сфері бухгалтерського обліку, оподаткування, аудиту та консалтингу.

Рішення про віддалену роботу, прийняте PwC, змінить програму набору, найму та утримання працівників. У конкурентів «великої четвірки» Deloitte, E&Y та KPMG не залишиться іншого вибору, як переглянути свою стратегію роботи. Можна передбачити ефект доміно, який спіткає і юридичні компанії України.

2. Інвестиції в інформаційні технології

Програмне забезпечення для обліку та управління взаємовідносинами з клієнтами допомагає юридичним фірмам покращувати якість обслуговування. З його допомогою можна відстежувати потенційних клієнтів. Воно гарантує, що персонал знає, на якому етапі перебуває кожен клієнт, і автоматизує нагадування про наступні дії. Керівництву ж спрощує контроль за всією командою, включення різних співробітників, наприклад, якщо хтось у команді захворів.

З січня по вересень 2021 року в компанії, що займаються юридичними технологіями, було вкладено $1 млрд інвестицій (Legal Tech Makes Its Case With Venture Capitalists, Tops $1B In Funding This Year). 2020-го було інвестовано $510 млн.

3. Інвестиції в персонал

У командах великих і середніх юркомпаній стали зʼявлятися «обслуговуючі» команди, такі як комунікаційні директори, маркетологи і PR-співробітники. Затребуваність цієї категорії практично зрівнялася з інвестиціями в юридичний персонал юрфірм (юридичні (37%) та неюридичні (29%) співробітники).

4. Гнучкість платежів

Клієнти повинні мати можливість зробити оплату за допомогою онлайн-платежів з будь-якого місця та в зручний для них час. Для клієнтів, які не зможуть сплатити юридичні послуги одразу, варто розробити гнучкі плани платежів.

Висновок

Згідно зі звітом «2021 Law Firm Business Leaders Report» Thomson Reuters Institute, якщо ключовим девізом 2020 року були «зміни», то ландшафт 2021-го можна охарактеризувати як «стратегія».

80% керівників юридичного бізнесу заявили, що мають можливість вносити зміни до своєї фірми, порівняно з 73% керівників минулого року. 2020-го 60% керівників бізнесу заявили, що змінам пручаються рядові партнери, зараз це число впало до 47%.

Переживши шторми останніх 18 місяців, юридичні фірми опинилися в середовищі, де вони оптимістично дивляться на майбутнє.

 

Матеріали по темі

 

Контриб'ютори співпрацюють із Forbes на позаштатній основі. Їхні тексти відображають особисту точку зору. У вас інша думка? Пишіть нашій редакторці Тетяні Павлушенко – [email protected]

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні