Ніна Левчук, Google. /з особистого архіву
Категорія
Лідерство
Дата

Як побудувати кар'єру в Google. Вісім порад від топменеджера корпорації, українки Ніни Левчук

Ніна Левчук, Google. Фото з особистого архіву

Кар'єра Ніни Левчук, 33, нагадує американські гірки. Вона почала в страховому бізнесі, спробувала себе в піарі, маркетингу й увірвалася в світ IT. Сьогодні українка – один із наймолодших менеджерів у європейському регіоні Google. Вона – один із керівників напрямку з розвитку стартапів і венчурних фондів в Google у Німеччині

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Також вона експерт у темах лідерства, кар'єри, менторства й особистого бренду. Разом із колегами заснувала Women's Empowerment Program від Google, безкоштовний освітній проект для жінок про те, як будувати бізнес онлайн, який надав освіту понад 50 000 жінок в Україні. В середньому на одну вакансію в Google подаються 1000 претендентів. Левчук розповіла Forbes, які навички необхідні для успішної кар'єри в Google.

1. Отримати різносторонній досвід роботи

Я почала працювати з 19 років, будучи студенткою Київського національного економічного університету. До п'ятого курсу очолила локальний відділ автострахування в одній з українських пожежних страхових компаній та заробляла близько $3000 на місяць. Навчилася вибудовувати відносини з колегами й партнерами, бути керівником і досягати фінансових цілей. Але грянула банківська криза, і виникло питання: «Що далі?».

Вирішила спробувати себе в маркетингу й відправила резюме в Unilever. Але мене взяли в PR-департамент стажистом зі скромним окладом. Я – людина цифр, але довелося навчитися писати прес-релізи та рекламні статті. Впевнено себе відчула через два місяці. І тільки після цього почала роботу в споживчому маркетингу в FMCG-сегменті і бренд-менеджменті.

2. Постійно вчитися новому

Мене захоплювала робота в маркетингу – створювати нові продукти й виводити їх на ринки було дуже цікаво. Я бачила себе в диджитал-маркетингу, який активно розвивався. Зрозуміла, що це чудовий момент для отримання другої освіти. Хороша бізнес-школа коштує від $80 тис. на рік. Я почала подаватися на гранти. Писала есе десятками – дуже допоміг досвід у піарі. Мене взяли в Hult International Business School у Сан-Франциско.

Я пройшла за двома напрямками: як студент із країни, що розвивається, і як business woman. Отриманий грант покрив 90% вартості навчання. Але потрібно було знову починати все з нуля. Я спала по 4,5 години, решту часу вчилася. У нас диджитал-маркетинг вів директор з маркетингу Airbnb, а фінансову та інвестиційну грамотність – партнер із McKinsey & Company. Паралельно з навчанням я пішла працювати в стартап як диджитал-маркетинг менеджер, який займався зйомками нативної реклами алкоголю, створюючи відео про те, як готувати коктейлі.

3. Стати волонтером

Я завжди всім кажу: скільки б ви не відучилися в університеті, ці роки зарахуються як кваліфікація. Однак волонтерський досвід неоціненний: він дає можливість за короткий термін зробити безліч проектів із різними людьми і проявляє твої лідерські та командні якості, дає можливість напрацьовувати зв'язки.

Так було і зі мною. Я стала волонтером організації Women 2.0, яка допомагає студентам знаходити менторів в Apple, Facebook, Google. Так я познайомилася з одним із керівників Google Analytics. Пізніше саме він «зареферив» (порекомендував через внутрішній сервіс компанії, – ред.) мене в Google. Він сказав: «Google зараз буде розвивати відділ диджитал-реклами для середнього та малого бізнесу в Україні з командою в Дубліні. Давай ти спробуєш?». З цього все і почалося.

4. Відточити навички оратора

Коли в мене запитують, як підготуватися до співбесіди, я одразу кажу: йдіть на careers.google.com. Там є вся інформація, включаючи відео зі співробітниками про те, як проходить інтерв'ю. На той момент інтерв'ю складалося з п'яти етапів, кожен із яких спрямований на те, щоб роздивитися в вас не лише професіонала, але перш за все особистість: кругозір, захоплення. Я здивувалася, коли дізналася, що деякі з моїх колег взагалі не мали ніякого досвіду в диджитал-маркетингу, але відбулися, наприклад, у спорті чи музиці.

Хитромудрі питання на кшталт «Скільки тенісних м'ячиків поміститься в багажник машини» – міф. На співбесіді дивляться, наскільки ви можете нестандартно мислити, пробувати себе в новому й адаптуватися в непередбачуваних ситуаціях. Оцінюють вміння працювати в колективі. Цінується відсутність страху попросити про допомогу й визнати недостатність знань. Цей навик перевіряють через ситуативні питання.

Наприклад, пропонують кейс, який неможливо вирішити, не уточнивши деталей. Це теж формат перевірки: як поведе себе здобувач. При цьому немає правильних чи неправильних відповідей. Найголовніше – вміння грамотно й логічно структурувати відповідь. Просто промовляти вголос відповіді під час підготовки.

5. Бути готовим до викликів і до вибору

Коли я їхала в Кремнієву долину, у мене не було мети потрапити в топ технологічних компаній Долини і залишитися жити в Америці. Мені, навпаки, хотілося реалізувати накопичений досвід у Києві. Переслідував «синдром самозванця». Після розсилки резюме в різні компанії я отримала пропозицію з трьох, серед яких були Apple і Google. Вибрала Google з двох причин.

Ця вакансія перебувала в Дубліні, і я була рада повернутися в Європу. А по-друге, одним із завдань було побудувати команду, яка розвиватиме середній та малий бізнес в Україні. Це був ідеальний вибір для мене. Рік тому я переїхала до Берліна з Дубліна. Моя нова позиція – керівник із розвитку стартапів і венчурних фондів.

Це був черговий виклик: знову переїхати до нової країни і створювати щось із нуля без знання німецької. Нашій команді вже рік, за цей час ми збудували міцні відносини з найбільшими венчурними фондами і працюємо з понад ста стартапами. Моя команда допомагає стартапам, які мають потенціал стати єдинорогами, побудувати стратегію щодо виходу на міжнародні ринки або розширення на локальних ринках. Плюс ми дуже часто їх консультуємо щодо бізнес-структури й пропонуємо безкоштовні коучингові програми з розвитку.

6. Осягнути культурне розмаїття

Усі вісім років, що я працюю в Google, вчуся вибудовувати комунікацію зі своїми співробітниками з огляду на відмінність менталітетів. Наприклад, раніше бувало, що я стикалася з нерозумінням, коли прямо вказувала колегам на недоліки в роботі. З моєї точки зору, я допомагала людині швидше усвідомити, що і де можна зробити краще.

Але з часом стало зрозуміло, що в якихось культурах вітається більш директивна комунікація, в інших – спільне виявлення проблем і напрямків щодо розвитку через діалог і саморефлексію. З власного досвіду можу сказати, що для керівника вміння підібрати правильні слова, навіть правильні інтонації, які замотивують співробітника розвиватися, – це дуже важлива якість, яку слід постійно прокачувати. Тепер, починаючи роботу з новим співробітником, я завжди питаю, який стиль спілкування найбільш прийнятний для нього.

Google – це компанія, в якій працюють люди з різними поглядами й бекграундом. А, з досвіду, команди з великою різноманітністю співробітників створюють кращі рішення, що, своєю чергою, дає можливість зробити Google ще більш корисним для всіх. Коли люди відчувають себе в компанії на своєму місці, вони хочуть залишатися там, розвиватися й знаходити більше схожих на них людей для спільної роботи.

7. Навчитися самодисципліні

У Google – гнучкий графік. Ніхто не контролюватиме, скільки годин ти пропрацював. Робота повністю зав'язана на системі OKR: у тебе є завдання й терміни, в які потрібно вкластися. Це дуже зручно, але вимагає суворої самодисципліни. Зараз ми працюємо віддалено й дуже інтенсивно. Тому компанія створює додаткові вихідні дні один-два рази на квартал. У всіх в один час, щоб ніхто тебе не турбував.

8. Розвинути в собі «Google-навички»

Робота в Google – це певний набір навичок, включаючи вміння бути мультизадачним, швидко включатися в проекти і при цьому не втрачати ефективність. Важливо розвивати в собі навик мислити нестандартно, «thinking outside the box» – не чому це не працює, а як це полагодити. Не приймати невдачі близько до серця, а вміти аналізувати не тільки, що пішло не так, але й що можна зробити по-іншому, щоб вийшло. Вчитися спілкуватися та взаємодіяти з людьми різних поглядів. Я б собі 20-річній сказала: «Будь-яка проблема – це досвід. Дозволь собі його прожити».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні