Роман Романчук, CEO Multiplex. /з особистого архіву
Категорія
Життя
Дата

Посібник для кризового менеджера. Як автогонки допомагають CEO Multiplex Роману Романчуку керувати компанією

4 хв читання

Роман Романчук, CEO Multiplex. Фото з особистого архіву

Гендиректор мережі кінотеатрів Multiplex Роман Романчук уперше взяв участь в автоперегонах 2016-го. Три роки по тому взяв бронзу гірського чемпіонату України. Але призи для Романчука, 42, не головне. Гонки допомагають йому поліпшити концентрацію, працювати зі страхом і бути кращим стратегом

Оформлюйте передплату на 6 номерів Forbes Ukraine зі змістовними інтерв’ю, рейтингами та аналітикою, тепер зі знижкою 50%.

На час чемпіонату Романчук повністю змінює ритм життя. «Гонки змушують мозок працювати по-іншому, – каже він. – Я чітко відчуваю це, повертаючись назад». Під час заїздів пілоти сплять по декілька годин, втрачають близько чотирьох кілограм за день і практично не їдять. Незважаючи на це, Романчук впевнений: гонки – це відпочинок.

Ось що він розповів Forbes про автоспорт і необхідні пілотові навички. Пряму мову скорочено і відкориговано для зрозумілості.

- 2014-го ми з товаришем запустили соціальний проект – учили дітей картингу. Тоді я і сам вперше сів у карт. Через рік пересів за кермо корпусного автомобіля. З 2016-го ми з моїм першим пілотом уперше взяли участь у чемпіонаті. Зайняли 7-ме чи 8-ме місце з 11. А через три роки я став бронзовим чемпіоном України і кандидатом у майстри спорту.

Наша команда називається SB Racing team. У ній два пілоти й декілька механіків. Ми беремо участь у чемпіонаті України з гірських гонок. У гірському чемпіонаті завжди нова траса. Для мене, непрофесійного спортсмена, це вигідніше: незнайома траса для всіх однакова.

Гірський чемпіонат триває з весни до початку осені. Заїзди проходять у сім-вісім етапів на Західній Україні. Траса має бути з певною кількістю поворотів і перепадом висоти. Гірський заїзд – практично суцільні повороти.

Наша команда їздить на ВАЗ-2108. Це автомобіль із серії, яка підходить для гонок. Адже не кожну цивільну модель можна перетворити на спортивну. Важливо, щоб завод відразу закладав можливість перезібрати машину і провести омологацію. Авто цієї категорії відносно недорогі – $4000 до $15 000. Але кожен сезон коштуватиме, як автомобіль цілий.

Основна стаття витрат – команда механіків і запчастини. Один із найдорожчих елементів – каркас, який встановлюють в авто для безпеки. Інші деталі витратні. За сезон ми витрачаємо три–чотири комплекти коліс і дисків, двигун служить максимум два сезони. Між сезонами автомобіль має знаходитися в боксі і правильно консервуватися. Перед початком чемпіонату механіки перевіряють його і за необхідності міняють деталі.

До машини прив'язуєшся емоційно. У нашої є ім'я – «Єва». Ми завжди дякуємо їй, коли перемагаємо. Автомобіль важливо відчувати. Я втрачаю з ним контакт і відчуваю себе дерев'яним, навіть пропустивши кілька етапів.

Управління ризиком

Підготовка до заїзду не припиняється ніколи. Тренувальні заїзди можна проводити і в сніг, і в дощ. Це тільки додає навичок. Чемпіонат проходить в теплу пору року, але умови в горах непередбачувані. Перший пілот може їхати в прекрасну сонячну погоду, а другий – під проливним дощем. Ми неодноразово потрапляли в сильний снігопад у квітні.

Для пілота гоночного автомобіля важливо підтримувати фізичну форму. У спортивній машині йде війна за кожен кілограм. Вона має бути настільки легкою, наскільки можливо. Скло змінюють на пластик, а модель крісла вибирають за принципом, яке легше.

Під час заїздів на тобі шолом, комбінезон, під ним – спеціальна білизна, яка не дасть загорітися в разі пожежі. Вся ця конструкція жарка і важка. За день гонок можна втратити три-чотири кілограми.

Фізично управляти машиною теж непросто. Це радикально інші відчуття, ніж на цивільному автомобілі. Тут газ постійно в підлогу, а гальмо працює долю секунди. У повороті потрібно щосили викручувати кермо.

Навички пілота при отриманні ліцензії не такі важливі – це твоя справа і спортивний результат. Але обов'язково потрібні цивільні права. Головне, що потрібно знати, як врятувати себе та другого пілота. Перед кожним етапом відбувається медичний огляд – якщо щось не в порядку, гонщика не допустять до заїзду. Звичайно, оглядають і автомобіль.

Окремий чинник безпеки – сама траса. Але тут справа вже в організації. Одного разу в Трускавці я їхав майже на фінішній прямій, де найвища швидкість. І раптом бачу: дорогу переходить бабуся з сумками і махає на мене рукою. Звісно, я скидаю швидкість і пропускаю її. Втрачені секунди, і результат зіпсовано.

У цивільній машині ми дивимося перед капотом на кілька метрів вперед. У спортивному автомобілі дивитися треба на виїзд із повороту. Це допомагає прагнути до цієї точки і не звертати уваги на те, що тебе заносить. А заносить постійно. І це дійсно страшно.

Хороший пілот повинен працювати зі страхом. Страх блокує. Якщо гонщик вилітає з траси і проходить заїзд заново, перед поворотом, де він вилетів, його паралізує страх. Перемога приходить до того, хто ризикне найближче підійти до неконтрольованого заносу. З кожним заїздом намагаєшся до нього наблизитися і аналізуєш, на якому повороті готовий ризикнути ще більше.

Настрій дуже впливає на час проходження траси. Ти їдеш на перемогу? Чи змирився з поразкою і ні на що не розраховуєш?

На кожному етапі трапляється по декілька аварій. У мене вони теж були. На щастя, не надто драматичні. Серйозна аварія була у мого першого пілота: на останньому повороті він ходом увійшов в бровку. Машина сильно вдарилася. У нас майже не було шансів виїхати на наступний день. Якимось дивом ми встигли відремонтувати авто за ніч.

з особистого архіву

Роман Романчук, CEO Multiplex. Фото з особистого архіву

з особистого архіву

Підготовка до заїзду не припиняється ніколи. Фото з особистого архіву

з особистого архіву

Один з найдорожчих елементів — каркас, який встановлюється в автомобілі для безпеки. Фото з особистого архіву

з особистого архіву

Гірський чемпіонат триває з весни до початку осені. Фото з особистого архіву

Попередній слайд
Наступний слайд

Автоперегони вимагають колосальної концентрації. В цьому основна цінність. І це одна з основних причин, чому я люблю цей спорт. Він дозволяє дивитися на звичайне життя під іншим ракурсом. Для мене гонки – динамічна медитація. І це абсолютно точно відпочинок, незважаючи на те що під час етапу ми спимо по чотири-п'ять годин на добу і майже не їмо.

Хороший пілот – хороший кризовий менеджер. Буває, у тебе три заїзди з невеликою перервою, і раптом ламається машина. Важливо моментально збагнути, що робити. Особливо, якщо поломка серйозна і є тільки ніч до наступного етапу. У гонках необхідні навички неординарного прийняття рішень, тактики та стратегії. Потрібно вміти працювати з ризиками. Усі ці навички необхідні й для бізнесу. Я їх використовую в роботі щодня.

Матеріали по темі

Отримуйте щоденний лист з останніми матеріалами та головними новинами від Forbes Ukraine

Дякуємо за підписку

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Другий випуск 2025 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні