Українські водії фур зможуть їздити до ЄС без спецдозволів до кінця 2025 року. Але вперше за три роки в угоді про транспортний безвіз між Україною та ЄС з’явились пункти про санкції для перевізників і можливість призупинення її дії. Торік цього вимагали європейські перевізники, які неодноразово блокували кордон з Україною. На які ще компроміси довелося піти, щоб уникнути повторення блокад і зберегти експорт?
Купуйте передплату з економією 25% на 6 журналів Forbes Ukraine зі змістовними матеріалами, рейтингами та аналітикою, за ціною 1799 грн замість 2400 грн.
20 червня Європейський Союз та Україна погодили продовження угоди, відомої як «транспортний безвіз» на рік з можливістю автоматичної пролонгації до кінця 2025 року. Вперше підписана в червні 2022-го угода скасовує необхідність отримання українськими перевізниками дозволів для в’їзду до країн ЄС. Це врятувало експорт української продукції на початку вторгнення РФ і тотальної блокади морських портів. Раніше кожна країна ЄС обмежувала українських перевізників квотами.
З початку дії угоди експорт автомобільним транспортом до ЄС збільшився приблизно на дві третини за обсягами вантажів і на третину – за вартістю.
Але угода неодноразово зазнавала критики від перевізників ЄС. З осені 2023 року її вимагали скасувати польські перевізники, які періодично блокували кордон з Україною.
Блокади українського кордону та заяви Польщі, підтримані Угорщиною і Словаччиною, змусили змінити угоду, каже заступник міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Сергій Деркач. «Перед підписанням угоди втретє до неї довелося внести шість важливих змін», – зазначає він.
Що це за зміни та як вони позначаться на українській економіці?
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.