Категорія
Новини
Дата

«Amazon для війни». В Україні запустили маркетплейс технологій Brave1 Market

2 хв читання

В Україні запрацював маркетплейс новітніх технологій для українських військових Brave1 Market, там підрозділи ЗСУ зможуть самостійно обирати техніку, якою хочуть воювати, а купуватимуть її за кошти військової частини. Про це повідомив віцепремʼєр-міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.

Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.

Ключові факти

  • За словами Федорова, платформа працюватиме як інтернет-магазин – на зразок Amazon або Rozetka, але замість звичайних товарів – інновації. 
  • Наразі бійці зможуть купувати озброєння тільки за гроші, а далі зможуть розраховуватись, витрачаючи так звані «е-Бали», які нараховуватимуть військовим підрозділам, які підтверджують знищення техніки противника за допомогою відеофіксації з дронів.
  • На маркетплейсі вже представлено понад 1000 рішень: БПЛА, наземні роботи, РЕБ та РЕР, комплектуючі, засоби на базі ШІ, програмне забезпечення й боєприпаси.
  • Зараз військові самі шукають виробників та розробки в інтернеті через знайомих й інші підрозділи, тому доступ до інформації обмежений. Очікується, що маркетплейс значно спростить взаємодію між розробниками та військовими, захисники зможуть за кілька кліків обрати потрібну технологію, порівняти характеристики різних засобів, звʼязатися з виробником й укласти пряму угоду.
  • Маркетплейс допоможе розв’язати проблему з поширенням ефективних технологій, адже військові часто не знають про засоби, які вже є на ринку і які можуть допомогти їм ефективно виконувати завдання, вважає Федоров.
  • Задля безпеки військові авторизуватимуться в маркетплейсі через «Дію». Особливо сенситивна інформація міститься в закритому каталозі, доступ до якого мають лише верифіковані військовослужбовці через систему «Дельта».
  • «По факту це такий Amazon для війни, який дає можливість підрозділу щось собі придбати за гроші, а надалі купувати й за «е-Бали». Це підхід, коли потреба формується з поля бою. І це антикорупційний проєкт, тому що військові замовляють тільки те, що їм реально потрібно, і немає жодних ланок, які можуть не встигнути проаналізувати реальну потребу», – цитує Федорова Суспільне.
  • На маркетплейсі тільки «перевірені та протестовані» кластером вироби, повідомили у Brave1. Нові виробники та продукти можна буде туди додати після проходження «внутрішніх тестів».

Контекст

Brave1 – спільна ініціатива Міноборони з Генштабом, РНБО, Мінстратегпромом та Мінекономіки. Кластер об’єднує сотні топових розробників та військовослужбовців для найкращої взаємодії. Як зазначають у Мінцифри, Сили оборони можуть поставити конкретні завдання розробникам, а компанії – отримати профільну підтримку й грант на розвиток продукту.

За весь час дії цієї програми Brave1 видав понад 500 грантів на розвиток вітчизняних оборонних технологій. Найбільшу кількість залучили виробники БпЛА, а також наземних і морських роботизованих та дистанційно-керованих комплексів. Загалом українські defence tech компанії вже отримали 2,2 млрд грн на свої розробки.

Як змінювалися пріоритети кластера з моменту заснування у 2023 році і що буде з Brave1 у випадку припинення бойових дій – читайте тут.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Четвертий випуск 2025 року вже у передпродажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні