Температура в Європі наближається до позначок, за яких деяким нафтопереробним заводам (НПЗ) доведеться знизити обсяги виробництва пального, пише Bloomberg. Із проблемами можуть стикнутися НПЗ у Польщі, Чехії та Литві, а також у США.
Зменшення виробництва може призвести до зростання цін на нафтопродукти на світовому ринку у сезон підвищеного споживання.
Деталі
- Греція бореться з лісовими пожежами, і в Афінах найближчими тижнями температура може перевищити 40°C. За даними Європейського центру середньострокових прогнозів погоди, у Варшаві найближчі дні температура може перевищити 35°C.
- Ця позначка стане пороговою для штатної роботи головного постачальника пального країни – Orlen SA. За температури вище за неї сім НПЗ у Польщі, Чехії та Литві працювати не зможуть.
- Найбільший НПЗ Швеції також зазначив, що зміна клімату ускладнює виробництво пального.
- Перебої в роботі європейських НПЗ через спеку в 2023 році обвалили переробку нафти на близько 1 млн барелів на день. Цей обсяг дорівнює майже 10% від звичайного обсягу, зазначив Австралійський інвестиційний банк Macquarie Group, що веде роботу в 32 країнах світу.
- У США найсильніше можуть постраждати східне узбережжя і середній захід. Виробництво там розраховане на зимовий холод, а не на літню спеку.
- Найбільші НПЗ, що розташовані на узбережжі Мексиканської затоки, оснащені великою кількістю більших градирень (пристрій для охолодження великої кількості води потоком повітря) і сховищ для охолоджувальної води, що дає їм змогу краще витримувати літні температури.
- Зараз американські нафтопереробні заводи працюють майже на повну потужність, оскільки попит на бензин досягає піку в літній сезон водіння, зазначає видання.
Контекст
Вторгнення РФ в Україну посилило конкуренцію за нафтопереробні потужності. Європейські НПЗ тривалий час перебували в стані занепаду, оскільки великі нафтові компанії закривали їх, намагаючись досягти цільових показників нульових викидів і стикаючись із загрозою електромобілів.
Однак через війну в Україні та напруженість у Червоному морі енергетичні аналітики вважають, що нафтопереробна галузь може мати прибуткове майбутнє завдяки підвищенню маржі нафтопродуктів, таких як дизельне пальне і бензин. Ця маржа може зрости ще більше, якщо Європа зазнає подальших перебоїв у поставках, зазначала FT.
За даними дослідницької компанії Argus, до 2026 року потужності з переробки нафти в Європі скоротяться приблизно на 7% порівняно з 2020 роком. Скорочення потужностей вже допомогло підвищити маржу, або додаткову суму, яку НПЗ можуть стягувати за дизельне пальне порівняно з еталонною нафтою, до середнього світового показника в $29,77 за барель цього року. Водночас спред на бензин цього року склав близько $18,09, що приблизно втричі перевищує середній показник 2010–2019 років.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.