Категорія
Новини
Дата

Європейська Avenga купує українського аутсорсера Perfectial. Скільки він може коштувати та чим привабливий ринок

2 хв читання

CEO Perfectial Андрій Скоропад та CEO Avenga Ян Веберінг /з особистого архіву

CEO Perfectial Андрій Скоропад та CEO Avenga Ян Веберінг Фото з особистого архіву

У 2019-ому році чотири ІТ-компанії, серед яких й українська Core Value, утворили міжнародний холдинг Avenga. 25 листопада 2021-го вона готується до нової угоди – поглинання українського аутсорсера Perfectial. Кому це вигідно

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Скільки коштує Perfectial

Avenga не розкриває суму угоди з Perfectial. Керуючий партнер AVentures Capital Євген Сисоєв оцінює поглинання у $20-25 млн. «Якщо угода проста і виплата буде швидкою, то більш вірогідна цифра $20 млн», – додає він.

Оцінку $20 млн також назвав засновник інвестиційної компанії InSoft Partners Віталій Горовий. Ціну обумовлює конкуренція на ринку. «Зараз на українські ІТ-компанії, що наймають 250+ людей є кілька активних покупців, які конкурують між собою за умовами та ціною», – каже він.

На вартість угоди впливають й інші чинники: фінансові показники, диверсифікація бізнесу та поточні ринкові умови, казав у липневому інтерв’ю Forbes Ігор Бєда, віце-президент ІТ-компанії GlobalLogic в Європі. В березні 2021-го GlobalLogic продала свій бізнес японському конгломерату Hitachi за $9,6 млрд.

Дохід Perfectial за 2020 рік – 32 млн грн, чистий прибуток – 1,9 млн грн, свідчить відкрита фінансова звітність. Виторг зростає на 30-40% на рік, сказав Forbes CЕО та співвласник компанії Андрій Скоропад.

Perfectial розробляє рішення у сферах фінансів, маркетингу, телекомунікацій та нерухомості. Більшість клієнтів – у Європі та США. Серед них авіаперевізник Wizzair, стрімінговий сервіс Roku та TripAdvisor. Із часу заснування у 2010-му році Perfectial виросла до 500 спеціалістів – найбільше у Львові, Івано-Франківську та Києві. 

З менеджментом Avenga керівники Perfectial вперше зустрілися рік тому. На угоду погодилися не відразу – намагалися зрозуміти, як працює європейська компанія та що має з ними спільного. Після поглинання українська компанія працюватиме під назвою Perfectial powered by Avenga. Більше для українських працівників нічого не зміниться, запевняє Скоропад.

Як Avenga росте, поглинаючи інші бізнеси

Avenga з’явилася на ринку завдяки численним M&A угодам, каже Сисоєв. Усе почалося у 2017-ому, коли 10-річного польського аутсорсера IT Kontrakt викупили польський фонд Cornerstone Partners та американський Oaktree Capital Management.

У той час у Східній Європі зростав ринок аутсорсу, тому наступну покупку – ІТ-компанію Core Value – фонд зробив в Україні. У тому ж році до Core Value та IT Kontrakt долучилися польська компанія Solidbrain та німецька Sevenval, утворивши холдинг Avenga. Кінцевим бенефіціаром компанії, за словами Горового, є американський фонд Oaktree.

У Avenga працює 3 000 спеціалістів, 700 людей – у дев’яти містах України. Харківський офіс зʼявився на початку листопада. В планах компанії – нові офіси й розширення штату. Україна для Avenga – цінний ринок, тут хороша освіта та спеціалісти, каже CEO компанії Ян Веберінг. Він постійно слідкує за українським ринком і підтвердив, що розглядає купівлю нових бізнесів. «Ми активні у M&A угодах», – каже він.

Avenga не розкриває фінансові показники. Але за даними аналітичного сервісу Dun & Bradstreet, її німецький офіс має виторг $21,7 млн. Компанія будує структуру бізнесу за моделлю LBO, каже Горовий. Інвестор купує контрольний пакет акцій певної компанії і при цьому залучає більшість коштів, необхідних для купівлі, у вигляді кредиту.

Чому міжнародним ІТ-компаніям цікава Україна? Велика кількість талантів – не єдина причина. Наймати українців дешевше, ніж у Європі. Зарплата в українських розробників коливається від $1 500 для рівня Junior до $4 000 для рівня Senior, свідчить дослідження консалтингової компанії Korn Ferry та НВ. Це на 10% більше, ніж у Польщі, але вдвічі-втричі менше, ніж у США та Німеччині.

Інша причина – велика кількість сервісних компаній. Раніше найпопулярнішою країною для аутсорсу була Індія, але під час карантину вона не змогла пристосуватися до «нових реалій», на відміну від України, впевнений Скоропад.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд