Категорія
Новини
Дата

Більшість компаній підтримують співробітників, що перебувають у лавах ЗСУ – опитування EВA

2 хв читання

Наразі 61% компаній-членів Європейської Бізнес Асоціації (EBA) підтримують своїх співробітників, що перебувають в лавах Збройних сил, а 56% спрямовують фінансову підтримку армії та населенню, свідчать дані щоквартального опитування EВA «Бізнес під час війни». У липні 2022 року 46% підтримували працівників і 34% допомагали фінансово.

Подарунок для справжніх лідерок та лідерів

Сертифікат Forbes — 365 днів доступу до якісної аналітики, інсайтів та історій успіху, що змінюють мислення. Купуйте зараз

Ключові факти

  • 49% компаній продовжують допомагати Збройним силам та населенню власною продукцією, 26% – постачають послуги, 21% – медикаменти, 18% – засоби захисту/оборони. Обсяги військової та гуманітарної допомоги від бізнесу залишаються незмінними, а подекуди зростають, йдеться в коментарі Асоціації. 
  • Кількість компаній, що працюють у повному обсязі, залишається стабільною та складає 69% компаній Асоціації у третьому кварталі 2023 року. Ще 31% компаній працюють з певними обмеженнями. Серед найбільш поширених обмежень – скорочення географії діяльності, закриття частини представництв, перехід в онлайн режим.
  • Зростає кількість бізнесів, що в повному обсязі виконують свої зобов’язання щодо виплати зарплат. Наразі таких 93%, що більше за показник початку 2023 року (89%) та липня 2023-го (61%). 
  • Водночас скоротилась кількість компаній, що виплачують додаткові кошти, – з 28% рік тому до поточних 12%. Найбільше додаткових коштів компанії виділяли на початку повномасштабного вторгнення (45% у березні 2022 року), щоб підтримати команди в скрутний момент та допомогти з релокацією. 
  • Також зменшується кількість підприємців, що скорочують зарплати співробітникам та звільняють персонал – наразі про це повідомляє тільки 4% респондентів. 
  • Бізнес зберігає фінансову стійкість, зазначають у EBA. Ситуація з резервами кардинально не змінюється протягом 2023 року, йдеться в коментарі. Наразі 43% компаній-учасниць опитування мають фінансову «подушку» на період більше року, 25% – на рік, 20% – на пів року, і 2% – на кілька місяців. Тільки у 6% бізнесів відсутні будь-які фінансові резерви.
  • Для 16% підприємців втрати від війни вже перевищили $10 млн. Інші 35% повідомляють про втрати в діапазоні $1–10 млн, і 38% – про втрати до $1 млн. У 19% компаній залишаються активи на окупованих територіях. Здебільшого це офісні та складські приміщення, філіали, виробничі потужності та обладнання, товарні запаси, автомобілі та спецтехніка.
  • Кількість мобілізованих працівників у членських компаніях асоціації суттєво не змінилась за останні три місяці. Так, наразі у половини компаній (52%) мобілізовано до 10% від загальної кількості військовозобов’язаних. У 29% кількість мобілізованих сягає 10–20%, у 6% – 20–30%. Майже у половини, а саме у 47% компаній, мобілізовано критичних для роботи підприємства спеціалістів, зокрема інженерів, ІТ-фахівців, спеціалістів з логістики, електриків, механіків, технологів, водіїв.

Контекст

Раніше в НБУ заявили, що в другому кварталі бізнес уперше з початку війни оптимістично оцінив перспективи свого економічного розвитку. Індекс ділових очікувань підприємств зріс до 104,5% порівняно з 91,2% у першому кварталі. Зростання індексу відбулося на тлі відновлення енергосистеми, поступового пожвавлення внутрішнього попиту та зміцнення курсу гривні, зазначили в НБУ.

У липні EBA провела опитування щодо ведення бізнесу в стратегічних регіонах, де зосереджені її регіональні офіси, – Львові, Харкові, Одесі та Дніпрі. У цих регіонах умови ведення бізнесу компанії переважно оцінюють як складні, і тільки у Львові більшість вважають їх задовільними.

Спільні виклики для більшості регіонів – питання мобілізації, передбачуваності процедури бронювання, відтоку робочої сили за кордон та здійснення закордонних відряджень. 

У більшості регіональних компаній у лавах Збройних сил наразі служать до 20% військовозобов’язаних співробітників, найбільш напруженою ситуація є у західному регіоні, де лише у 4% компаній немає мобілізованих працівників. Під час планування своєї діяльності більшість компаній орієнтуються на закінчення війни у перспективі 1–3 років.

Український малий і середній бізнес (МСБ) вказують на незначне покращення умов для ведення бізнесу, зокрема, МСБ очікує на зростання оборотів. Проте підприємці не бачать перспектив покращення економічної ситуації і ділового середовища в найближчі місяці. Про це свідчить дослідження стану та потреб МСБ в умовах війни, проведене Advanter Group.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Перший випуск 2025 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні