Андрій Пивоварський /Антон Забєльський для Forbes Ukraine
Категорія
Новини
Дата

«Діапазон цін шалений». Очільник WOG Пивоварський розповів, як півтора року війни змінили паливний ринок

1 хв читання

Кількість гравців на ринку збільшилась, об'єм ринку зменшився, каже керівник WOG Holding Андрій Пивоварський Фото Антон Забєльський для Forbes Ukraine

Ринок пального в Україні став ще більш конкурентним після подолання паливної кризи. Про це розповів керівник WOG Holding Андрій Пивоварський в інтерв’ю Forbes.

Ключові факти

  • У 2022 році влада зняла обмеження на ринку пального, щоб наповнити його нафтопродуктом: уряд відмінив цінові обмеження на ринку пального, парламент прибрав акциз і знизив ПДВ, нагадує Пивоварський. «Тоді у Європу за пальним поїхали усі», – каже він.
  •  З червня по вересень 2022-го продаж пального був дуже маржинальним бізнесом, пояснює керівник WOG Holding. Потім маржа почала знижуватися.
  • Ті, хто заробили гроші на імпорті невеликих обсягів, пішли в рітейл, пояснює Пивоварський. «Поставили бочечку, зробили навіс, – каже він. – Дехто вирішив розвиватися та інвестувати у точки продажу».
  • Кількість гравців збільшилася, а об’єм ринку зменшився. За оцінкою Пивоварського, у 2022 році рітейл впав на 30% до 2021-го року. У 2023 році ринок на 7-10% менший, ніж у 2021-му.
  • Трійка лідерів – ОККО, WOG і UPG/«Укрнафта», за словами Пивоварського.
  • Раніше було два сегменти: білий і темний ринок. Зараз білі компанії несуть повне податкове навантаження, сірі оптимізовують оподаткування за допомогою зарплат у конвертах або скруток ПДВ. Продавці краденого пального за готівку працюють повністю у чорному секторі.

Ключова цитата

«Ринок був висококонкурентним до війни, зараз він ультраконкурентний», – сказав Андрій Пивоварський.

Контекст

До повномасштабної війни Україна імпортувала понад 70% споживаного пального. У 2021 році з Росії надходило 30% автогазу та 25% дизпального. Також значним постачальником пального була Білорусь. З початку вторгнення уряд заборонив прямий імпорт із країни-агресора та її посібника.

Навесні 2022-го була паливна криза з кілометровими чергами до автозаправок. Щоб подолати її, уряд скасував цінове регулювання, а парламент тимчасово скасував акциз і знизив ПДВ з 20% до 7%.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
В новому журналі Forbes Ukraine: список NEXT 250 перспективних компаній малого та середнього бізнесу

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні