Ринок пального в Україні став ще більш конкурентним після подолання паливної кризи. Про це розповів керівник WOG Holding Андрій Пивоварський в інтерв’ю Forbes.
Ключові факти
- У 2022 році влада зняла обмеження на ринку пального, щоб наповнити його нафтопродуктом: уряд відмінив цінові обмеження на ринку пального, парламент прибрав акциз і знизив ПДВ, нагадує Пивоварський. «Тоді у Європу за пальним поїхали усі», – каже він.
- З червня по вересень 2022-го продаж пального був дуже маржинальним бізнесом, пояснює керівник WOG Holding. Потім маржа почала знижуватися.
- Ті, хто заробили гроші на імпорті невеликих обсягів, пішли в рітейл, пояснює Пивоварський. «Поставили бочечку, зробили навіс, – каже він. – Дехто вирішив розвиватися та інвестувати у точки продажу».
- Кількість гравців збільшилася, а об’єм ринку зменшився. За оцінкою Пивоварського, у 2022 році рітейл впав на 30% до 2021-го року. У 2023 році ринок на 7-10% менший, ніж у 2021-му.
- Трійка лідерів – ОККО, WOG і UPG/«Укрнафта», за словами Пивоварського.
- Раніше було два сегменти: білий і темний ринок. Зараз білі компанії несуть повне податкове навантаження, сірі оптимізовують оподаткування за допомогою зарплат у конвертах або скруток ПДВ. Продавці краденого пального за готівку працюють повністю у чорному секторі.
Ключова цитата
«Ринок був висококонкурентним до війни, зараз він ультраконкурентний», – сказав Андрій Пивоварський.
Контекст
До повномасштабної війни Україна імпортувала понад 70% споживаного пального. У 2021 році з Росії надходило 30% автогазу та 25% дизпального. Також значним постачальником пального була Білорусь. З початку вторгнення уряд заборонив прямий імпорт із країни-агресора та її посібника.
Навесні 2022-го була паливна криза з кілометровими чергами до автозаправок. Щоб подолати її, уряд скасував цінове регулювання, а парламент тимчасово скасував акциз і знизив ПДВ з 20% до 7%.
![Окей компанія. У воєнний рік ОККО бʼє рекорди продажів і відривається від конкурентів. Що допомогло новому СЕО переграти обставини й ринок /Фото Антон Забєльський для Forbes Ukraine](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/d/1f/de9df539-6b96805ce9ad7b40dcfe4d65de6111fd.jpg?v=5617_6)
![«Укрнафту» забрали в Коломойського, поставили нових топів, і компанія отримала рекордні 4,3 млрд грн. Чи дійсно все так ефективно запрацювало? Економіст Василь Поворозник пояснює реальні причини /Фото Колаж Анна Наконечна](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/f/0b/4ca25a1d-90287341787adbdc655c7111dc8190bf.png?v=7555_4)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.