Ринок пального в Україні став ще більш конкурентним після подолання паливної кризи. Про це розповів керівник WOG Holding Андрій Пивоварський в інтерв’ю Forbes.
Forbes Ukraine випустив новий номер журналу. Придбати його з безкоштовною доставкою можна за цим посиланням. У журналі: перший список найкращих роботодавців для ветеранів, список перспективних молодих українців «30 до 30», 40 компаній, які вийшли на іноземні ринки під час війни, історії Марії Берлінської, Всеволода Кожемяки та загалом майже два десятки текстів.
Ключові факти
- У 2022 році влада зняла обмеження на ринку пального, щоб наповнити його нафтопродуктом: уряд відмінив цінові обмеження на ринку пального, парламент прибрав акциз і знизив ПДВ, нагадує Пивоварський. «Тоді у Європу за пальним поїхали усі», – каже він.
- З червня по вересень 2022-го продаж пального був дуже маржинальним бізнесом, пояснює керівник WOG Holding. Потім маржа почала знижуватися.
- Ті, хто заробили гроші на імпорті невеликих обсягів, пішли в рітейл, пояснює Пивоварський. «Поставили бочечку, зробили навіс, – каже він. – Дехто вирішив розвиватися та інвестувати у точки продажу».
- Кількість гравців збільшилася, а об’єм ринку зменшився. За оцінкою Пивоварського, у 2022 році рітейл впав на 30% до 2021-го року. У 2023 році ринок на 7-10% менший, ніж у 2021-му.
- Трійка лідерів – ОККО, WOG і UPG/«Укрнафта», за словами Пивоварського.
- Раніше було два сегменти: білий і темний ринок. Зараз білі компанії несуть повне податкове навантаження, сірі оптимізовують оподаткування за допомогою зарплат у конвертах або скруток ПДВ. Продавці краденого пального за готівку працюють повністю у чорному секторі.
Ключова цитата
«Ринок був висококонкурентним до війни, зараз він ультраконкурентний», – сказав Андрій Пивоварський.
Контекст
До повномасштабної війни Україна імпортувала понад 70% споживаного пального. У 2021 році з Росії надходило 30% автогазу та 25% дизпального. Також значним постачальником пального була Білорусь. З початку вторгнення уряд заборонив прямий імпорт із країни-агресора та її посібника.
Навесні 2022-го була паливна криза з кілометровими чергами до автозаправок. Щоб подолати її, уряд скасував цінове регулювання, а парламент тимчасово скасував акциз і знизив ПДВ з 20% до 7%.


26 вересня на Форумі «Енергія бізнесу» Forbes збирає регуляторів і лідерів бізнесу. Мета заходу — обговорити проблеми і знайти рішення, які дозволять зробити українську енергетику дешевою, рясною та стійкою. Встигніть купити квиток!
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.