Категорія
Інновації
Дата

Мережі зарядних станцій для електромобілів – молодий бізнес із привабливими перспективами

Назар Шимоне-Давида, Єлена і Любов Артеменко: засновники Tesla Club Ukraine та глобальної платформи з зарядними станціями для електромобілів Go To‑U. /Фото з особистого архіву

Назар Шимоне-Давида, Єлена і Любов Артеменко: засновники Tesla Club Ukraine та глобальної платформи з зарядними станціями для електромобілів Go To‑U. Фото з особистого архіву

Співзасновник стартапу SolarGaps Євген Ерік змінив бензиновий Lexus на електричний Nissan Leaf в 2015 році, коли у країні не було й тисячі машин на електротязі. Восени 2020 року, за статистикою асоціації «Укравтопром», в Україні налічується понад 23 000 таких авто. З них чверть купили за перші дев’ять місяців року. Легкових машин із двигуном внутрішнього згоряння у 280 разів більше (6,5 млн). Але в динамічний ринок уже інвестують мільйони доларів.

Tesla планувала встановити дві станції Supercharger у березні 2020 року: на трасі Київ – Чоп і біля Житомира. Плани зірвав COVID‑19, розповідає засновник компанії Go To‑U Назар Шимоне‑Давида.

Більшу частину мереж навіть у великих операторів займають так звані повільні станції змінного струму. Швидкісні зарядки в меншості. Середній тариф там 7–9 грн за кВт замість 4–5 грн за кВт у менш швидких станцій.

На швидку зарядку Tesla йде 40 хвилин, Nissan Leaf – 20 хвилин, розповідає Ерік. У його родині три електрокари: Nissan Leaf, Tesla Model S і Kia Soul. На електрозаправках вони витрачають по $50–150 на місяць.

«Не так важлива сама зарядна станція, як час, що на неї витрачаєш»,– розповідає Шимоне‑Давида. У Go To‑U тільки дві швидкісні зарядки, її основний бізнес – софт, що дає змогу керувати чергою на станціях. Іншим шляхом пішла дочірня компанія ДТЕК YASNO E‑mobility, яка відразу будує дорогу швидкісну мережу.

Середня окупність зарядних станцій в Україні – чотири роки, каже засновник компанії EcoFactor Сергій Вельчев. Якщо українці купуватимуть електрокари попередніми темпами, місця на ринку зарядок вистачить усім. «Чого насамперед не вистачає – це цивілізованої поведінки операторів», – резюмує президент Європейської електромобільної асоціації України AVERE Денис Радюк.

Опубліковано в шостому номері журналу Forbes (грудень 2020)

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Рейтинг зарплат | 15 найкомфортніших банків