Категорія
Інновації
Дата

Мережі зарядних станцій для електромобілів – молодий бізнес із привабливими перспективами

1 хв читання

Назар Шимоне-Давида, Єлена і Любов Артеменко: засновники Tesla Club Ukraine та глобальної платформи з зарядними станціями для електромобілів Go To‑U. /з особистого архіву

Назар Шимоне-Давида, Єлена і Любов Артеменко: засновники Tesla Club Ukraine та глобальної платформи з зарядними станціями для електромобілів Go To‑U. Фото з особистого архіву

Співзасновник стартапу SolarGaps Євген Ерік змінив бензиновий Lexus на електричний Nissan Leaf в 2015 році, коли у країні не було й тисячі машин на електротязі. Восени 2020 року, за статистикою асоціації «Укравтопром», в Україні налічується понад 23 000 таких авто. З них чверть купили за перші дев’ять місяців року. Легкових машин із двигуном внутрішнього згоряння у 280 разів більше (6,5 млн). Але в динамічний ринок уже інвестують мільйони доларів.

Форум «Вільна» повертається 20 лютого, щоб стати вашим джерелом ідей, знайомств і можливостей. Early bird квитки вже у продажі — спеціальна пропозиція діє до 19 січня включно. Долучайтеся до заходу за посиланням! 🎟

Tesla планувала встановити дві станції Supercharger у березні 2020 року: на трасі Київ – Чоп і біля Житомира. Плани зірвав COVID‑19, розповідає засновник компанії Go To‑U Назар Шимоне‑Давида.

Більшу частину мереж навіть у великих операторів займають так звані повільні станції змінного струму. Швидкісні зарядки в меншості. Середній тариф там 7–9 грн за кВт замість 4–5 грн за кВт у менш швидких станцій.

Мережі зарядних станцій для електромобілів – молодий бізнес із привабливими перспективами /Фото 1

На швидку зарядку Tesla йде 40 хвилин, Nissan Leaf – 20 хвилин, розповідає Ерік. У його родині три електрокари: Nissan Leaf, Tesla Model S і Kia Soul. На електрозаправках вони витрачають по $50–150 на місяць.

«Не так важлива сама зарядна станція, як час, що на неї витрачаєш»,– розповідає Шимоне‑Давида. У Go To‑U тільки дві швидкісні зарядки, її основний бізнес – софт, що дає змогу керувати чергою на станціях. Іншим шляхом пішла дочірня компанія ДТЕК YASNO E‑mobility, яка відразу будує дорогу швидкісну мережу.

Середня окупність зарядних станцій в Україні – чотири роки, каже засновник компанії EcoFactor Сергій Вельчев. Якщо українці купуватимуть електрокари попередніми темпами, місця на ринку зарядок вистачить усім. «Чого насамперед не вистачає – це цивілізованої поведінки операторів», – резюмує президент Європейської електромобільної асоціації України AVERE Денис Радюк.

Мережі зарядних станцій для електромобілів – молодий бізнес із привабливими перспективами /Фото 2

Опубліковано в шостому номері журналу Forbes (грудень 2020)

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Головний журнал 2024 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні