Категорія
Новини
Дата

ЄС запровадить додаткові мита на імпорт електромобілів із Китаю

2 хв читання

Єврокомісія офіційно повідомила китайських автовиробників, у тому числі BYD, Geely, SAIC, про попередні мита на імпорт, які будуть введені 4 липня, йдеться у заяві інституції.

Рішенню передувало розслідування щодо субсидій, яке розпочалося минулого року. У перші два місяці цього року найбільшими напрямками експорту китайських електромобілів, гібридів і водневих авто були Бельгія, Велика Британія, Німеччина та Нідерланди.

Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.

Ключові факти

  • Згідно із повідомленням ЄК, попереднє мито на автівки BYD становитиме 17,4%, Geely – 20% і SAIC – 38,1%. На решту виробників, які не пройшли перевірку комісією, поширюватиметься мито у розмірі 21%. Автовиробникам, які не співпрацювали у розслідуванні ЄС, загрожує мито 38,1%.
  • Очікується, що остаточні рівні мит буде прийнято до листопада.
  • У рамках розслідування, що триває, ЄК дійшла попереднього висновку, що ланцюжок створення вартості акумуляторних електромобілів в Китаї отримує вигоду від несправедливого субсидування, що створює загрозу економічної шкоди для виробників у ЄС. У ході розслідування також було вивчено ймовірні наслідки та вплив цих заходів на імпортерів, користувачів та споживачів до ЄС.
  • ЄК звернулася до китайської влади, щоб обговорити ці висновки та вивчити можливі шляхи вирішення проблем відповідно до вимог СОТ.
  • Якщо переговори з китайською владою не приведуть до ефективного рішення, ці попередні компенсаційні мита будуть введені з 4 липня. Вони стягуватимуться лише в тому випадку, якщо і коли буде введено остаточне мито.
  • Китай дав зрозуміти, що готовий вжити заходів у відповідь, пригрозивши заходами щодо сільського господарства, авіації та автомобілів з великими двигунами. Пекін вже розпочав розслідування щодо деяких видів європейських спиртних напоїв, і результати можуть бути отримані найближчим часом.
  • Акції китайських виробників електромобілів у Гонконгу впали напередодні рішення ЄС. 
  • Хоча розслідування націлене на китайських автовиробників, вищі ставки – порівняно з нинішніми 10% – торкнуться і низки західних автовиробників, на чолі з Tesla, яка постачає Model 3 із Шанхаю до Європи, а також BMW AG та Renault SA. Поточна плата за імпорт легкових автомобілів із Європи до Китаю становить 15%, пише Bloomberg.

Контекст

4 жовтня 2023 року ЄК офіційно ініціювала розслідування щодо імпорту акумуляторних електромобілів із Китаю. Заходи вживаються на тлі того, як блок щосили намагається захистити автомобільну промисловість регіону з мільйонами робочих місць.

Рішення щодо електромобілів наслідує приклад США, які минулого місяця ввели 100% мито на імпорт електромобілів з Китаю, хоча цей захід носить більш символічний характер, оскільки в даний час автомобілі практично не поставляються.

Водночас в Україні у квітні громадяни придбали майже 1200 легкових авто, ввезених з Китаю. Це у півтора рази більше в порівнянні з квітнем 2023 року, повідомляє асоціація «Укравтопром». Із цієї кількості нових авто було придбано 845 од. (+66%), вживаних – 317 одиниць (+17%) од. Таким чином автомобілі китайського походження охопили 15% квітневого ринку нових легковиків.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
Третій випуск 2025 року вже у продажу

Замовляйте з безкоштовною доставкою по Україні