Єврокомісія офіційно повідомила китайських автовиробників, у тому числі BYD, Geely, SAIC, про попередні мита на імпорт, які будуть введені 4 липня, йдеться у заяві інституції.
Рішенню передувало розслідування щодо субсидій, яке розпочалося минулого року. У перші два місяці цього року найбільшими напрямками експорту китайських електромобілів, гібридів і водневих авто були Бельгія, Велика Британія, Німеччина та Нідерланди.
Ключові факти
- Згідно із повідомленням ЄК, попереднє мито на автівки BYD становитиме 17,4%, Geely – 20% і SAIC – 38,1%. На решту виробників, які не пройшли перевірку комісією, поширюватиметься мито у розмірі 21%. Автовиробникам, які не співпрацювали у розслідуванні ЄС, загрожує мито 38,1%.
- Очікується, що остаточні рівні мит буде прийнято до листопада.
- У рамках розслідування, що триває, ЄК дійшла попереднього висновку, що ланцюжок створення вартості акумуляторних електромобілів в Китаї отримує вигоду від несправедливого субсидування, що створює загрозу економічної шкоди для виробників у ЄС. У ході розслідування також було вивчено ймовірні наслідки та вплив цих заходів на імпортерів, користувачів та споживачів до ЄС.
- ЄК звернулася до китайської влади, щоб обговорити ці висновки та вивчити можливі шляхи вирішення проблем відповідно до вимог СОТ.
- Якщо переговори з китайською владою не приведуть до ефективного рішення, ці попередні компенсаційні мита будуть введені з 4 липня. Вони стягуватимуться лише в тому випадку, якщо і коли буде введено остаточне мито.
- Китай дав зрозуміти, що готовий вжити заходів у відповідь, пригрозивши заходами щодо сільського господарства, авіації та автомобілів з великими двигунами. Пекін вже розпочав розслідування щодо деяких видів європейських спиртних напоїв, і результати можуть бути отримані найближчим часом.
- Акції китайських виробників електромобілів у Гонконгу впали напередодні рішення ЄС.
- Хоча розслідування націлене на китайських автовиробників, вищі ставки – порівняно з нинішніми 10% – торкнуться і низки західних автовиробників, на чолі з Tesla, яка постачає Model 3 із Шанхаю до Європи, а також BMW AG та Renault SA. Поточна плата за імпорт легкових автомобілів із Європи до Китаю становить 15%, пише Bloomberg.
Контекст
4 жовтня 2023 року ЄК офіційно ініціювала розслідування щодо імпорту акумуляторних електромобілів із Китаю. Заходи вживаються на тлі того, як блок щосили намагається захистити автомобільну промисловість регіону з мільйонами робочих місць.
Рішення щодо електромобілів наслідує приклад США, які минулого місяця ввели 100% мито на імпорт електромобілів з Китаю, хоча цей захід носить більш символічний характер, оскільки в даний час автомобілі практично не поставляються.
Водночас в Україні у квітні громадяни придбали майже 1200 легкових авто, ввезених з Китаю. Це у півтора рази більше в порівнянні з квітнем 2023 року, повідомляє асоціація «Укравтопром». Із цієї кількості нових авто було придбано 845 од. (+66%), вживаних – 317 одиниць (+17%) од. Таким чином автомобілі китайського походження охопили 15% квітневого ринку нових легковиків.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.