Ціни на техніку й електроніку в Україні з 24 лютого зросли приблизно на 12–20%. Завдяки тому, що 75–80% товарів було внесено до списку критичного імпорту, не відбулося більшого стрибка цін. Про це в інтервʼю Forbes розповів CEO одного з найбільших ритейлерів «Фокстрот» Олексій Зозуля.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- «З початку війни ціни зросли десь на 12–20% в Україні. Якби не рішення про критичний імпорт, вони зросли б значно більше. Бо саме скасування мита частково компенсувало валютні ризики, вартість логістики, яка зросла просто колосально», – сказав Зозуля.
- За його словами, 75–80% товарів було внесено до списку критичного імпорту.
- Ритейлери через профільні асоціації подавали перелік товарів, які пропонували до включення. «Скасування мита на ці товари і доступ до валюти за прийнятним курсом дозволили утримати ринок від падіння і різкого зростання цін, – пояснив він і додав: – Та з урахуванням останніх законотворчих нововведень щодо повернення мит та ПДВ на імпортні товари будемо продовжувати відстоювати питання необхідності збереження переліку товарів критичного імпорту».
Контекст
Попит на техніку в Україні впав удвічі, за даними CEO «Фокстроту». Найбільший попит у березні був спрямований на групи товарів із категорії «зв’язок» (смартфони, стартові пакети, wi-fi роутери, павербанки, ноутбуки) та дрібну побутову техніку (фени, мультиварки, електрочайники, електроплитки тощо).
У квітні через помірне повернення людей в Україну з-за кордону попит збільшився. «Це одразу відобразилося на структурі продажів, що почала поступово наближатися до довоєнного рівня: стали відновлюватися продажі телевізорів (що катастрофічно впали у попередній період), додалося безліч груп з асортименту дрібної побутової техніки», – зазначили в пресслужбі «Фокстроту».
У травні відбулося пожвавлення попиту по всіх категоріях товару. У другій половині травня вийшли на пік продажів такі товари, як праски та блендери, повідомили у «Фокстроті». Традиційно виросли продажі електросамокатів — на 15–20% порівняно з минулим роком.
У квітні й на початку травня, за інформацією ПриватБанку, який посилається на дані своїх терміналів для безготівкової оплати, частка оплат у мережах електроніки та побутової техніки зросла з 5% до 6,5%.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.