Категорія
Новини
Дата

З початку війни ціни на техніку в Україні підскочили на 12–20% – директор «Фокстроту»

Ціни на техніку й електроніку в Україні з 24 лютого зросли приблизно на 12–20%. Завдяки тому, що 75–80% товарів було внесено до списку критичного імпорту, не відбулося більшого стрибка цін. Про це в інтервʼю Forbes розповів CEO одного з найбільших ритейлерів «Фокстрот» Олексій Зозуля.

Інвестувати? Почекати? Продавати? Війна змінює все, крім обов’язку лідера приймати виважені рішення. Вже 30 травня 40+ спікерів поділяться досвідом на Першій щорічній конференції про фінанси, інвестиції та економічне зростання. Купуйте квиток за посиланням.

Ключові факти

  • «З початку війни ціни зросли десь на 12–20% в Україні. Якби не рішення про критичний імпорт, вони зросли б значно більше. Бо саме скасування мита частково компенсувало валютні ризики, вартість логістики, яка зросла просто колосально», – сказав Зозуля.
  • За його словами, 75–80% товарів було внесено до списку критичного імпорту.
  • Ритейлери через профільні асоціації подавали перелік товарів, які пропонували до включення. «Скасування мита на ці товари і доступ до валюти за прийнятним курсом дозволили утримати ринок від падіння і різкого зростання цін, – пояснив він і додав: – Та з урахуванням останніх законотворчих нововведень щодо повернення мит та ПДВ на імпортні товари будемо продовжувати відстоювати питання необхідності збереження переліку товарів критичного імпорту».

Контекст

Попит на техніку в Україні впав удвічі, за даними CEO «Фокстроту». Найбільший попит у березні був спрямований на групи товарів із категорії «зв’язок» (смартфони, стартові пакети, wi-fi роутери, павербанки, ноутбуки) та дрібну побутову техніку (фени, мультиварки, електрочайники, електроплитки тощо).

У квітні через помірне повернення людей в Україну з-за кордону попит збільшився. «Це одразу відобразилося на структурі продажів, що почала поступово наближатися до довоєнного рівня: стали відновлюватися продажі телевізорів (що катастрофічно впали у попередній період), додалося безліч груп з асортименту дрібної побутової техніки», – зазначили в пресслужбі «Фокстроту».

У травні відбулося пожвавлення попиту по всіх категоріях товару. У другій половині травня вийшли на пік продажів такі товари, як праски та блендери, повідомили у «Фокстроті». Традиційно виросли продажі електросамокатів — на 15–20% порівняно з минулим роком.

У квітні й на початку травня, за інформацією ПриватБанку, який посилається на дані своїх терміналів для безготівкової оплати, частка оплат у мережах електроніки та побутової техніки зросла з 5% до 6,5%.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні