Російський «Газпром» через сербську компанію NIS Gazprom Neft намагався заблокувати прохід українських суден на Дунаї, компанії вдалося отримати досудове рішення про арешт флоту, повідомив гендиректор Українського Дунайського пароплавства Дмитро Москаленко.
Ключові факти
- Ініціатором позову і арешту суден виступила місцева компанія NIS Gazprom Neft, яка раніше займалася бункеруванням флоту УДП. Ще до початку вторгнення Росії в Україну у пароплавства виникла заборгованість перед постачальником. Тоді компанія розглядала цю заборгованість як поточну та не мала жодних претензій щодо її погашення.
- «Після російського вторгнення компанія звернулася до УДП з вимогою погасити заборгованість. Пароплавство повідомило постачальника, що кошти не можуть бути сплачені у звʼязку з агресією Росії та обмежувальними заходами нашого уряду. Адже мажоритарним власником сербської компанії є «Газпром Нефть» та «Газпром», які контролюються країною-агресором», – додає гендиректор УДП.
- Наприкінці червня одне із суден було затримано у сербському Велико-Градіште. З’ясувалося, що NIS Gazprom Neft вдалося отримати досудове рішення про накладання арешту на флот УДП. Пароплавство не було про це повідомлено у встановлений сербським законодавством спосіб, і підприємство тимчасово втратило можливість працювати не лише на сербській ділянці, але і вище по Дунаю.
- Наразі юристам вдалося зняти арешт з понад 20 суден УДП, але два залишаються затриманими в портах Сербії, розгляд апеляційної скарги щодо них триває.
- «УДП отримала першу юридичну перемогу у Сербії. За нашою апеляційною скаргою знятий незаконний арешт з більш ніж двох десятків суден пароплавства», – зазначив Москаленко.
- В УДП кажуть, що наполягатимуть на компенсації від NIS Gazprom Neft за завдані збитки, пов’язані з простоєм флоту, а також ініціювали розслідування умов закупівлі палива у NIS Gazprom Neft за минулого керівництва УДП через ознаки того, що поставка відбувалася за завищеними цінами.
Контекст
Через війну українські порти на Дунаї збільшили кількість вантажовідправлень у чотири рази, каже заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков. За даними Мінагрополітики, у травні на них припадало 24% експорту.
Наразі країни Європи можуть зіткнутися з подальшими економічними проблемами через обміління річок унаслідок сильної спеки, пише Bloomberg. Річками й каналами у Європі щорічно перевозять понад 1 т вантажів у розрахунку на одного жителя регіону. Дунай, який тече через Центральну Європу до Чорного моря, засмічений, що перешкоджає торгівлі зерном та іншими товарами. На річці Дунай у Болгарії, Румунії та Сербії тривають роботи з поглиблення дна, і судна змушені чекати, доки шлях стане доступним.
У липні біля дельти Дунаю утворився затор із 130 суден, румунський канал Суліна не справлявся з навантаженням.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.