Понад 130 суден очікують на прохід на вході в румунський канал Суліна, пише Ukrainian shipping magazine. Затор виник через блокування українських морських портів та активізацію судноплавства в районі дельти Дунаю.
Ключові факти
- Затор пов’язаний з активізацією судноплавства в румунських водах після початку повномасштабної агресії РФ в Україні та блокування українських морських портів.
- Судноплавство у районі ускладнює й те, що канал Суліна – односторонній. Тому судна можуть очікувати на прохід тижнями.
- «Розвантажити» канал може допомогти і відкриття проходу для суден через гирло Бистре після того, як ЗСУ звільнили від окупантів острів Зміїний. Проте судноплавство через Бистре все одно не зможе забезпечити Україні й частини експорту, який раніше здійснювали через порти. Глибина гирла не дозволяє проходити великими суховантажам із зерном, зазначає видання.
- Раніше Мінінфраструктури та Адміністрація морських портів України вирішили перейти до практики тижневого планування суднозаходів через канал Суліна. До цього відомства використовували практику добового планування.
Контекст
Напередодні ВМС України повідомили, що в українські порти через гирло Бистре вже прибули вісім іноземних суден, які будуть завантажуватися зерном. В пресслужбі ВМС зазначили, що через блокаду цивільного судноплавства судна використовували канал Суліна. Це призвело до скупчення великої кількості суден та значного перевантаження каналу.
11 липня президент Туреччини Реджеп Таїп Ердоган провів телефонну розмову з президентом України Володимиром Зеленським. Ердоган наголосив, що прагне, аби в Україні настав мир, і заявив, що Туреччина продовжує працювати над розробленим ООН планом постачання українських зернових продуктів на світовий ринок.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.