У 2022-му з ефіру телеканалу «1+1» може зникнути флагманський продукт «Студії Квартал-95» – шоу «Вечірній квартал». Це припустив в інтервʼю УП один із ключових акторів «Студії Квартал-95» Олександр Пікалов. «Мені здається, що теоретично може, – відповів він на запитання про можливий перехід шоу на інший канал. – Я не знаю умов контракту». За його словами, «Плюси» ще не продовжили контракт з «Вечірнім кварталом» на наступний рік, але продовжили договір іншого продукту – гумористичного шоу «Жіночий квартал»
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
«Після того як Володимир Олександрович (Зеленський. – Forbes) став президентом, мабуть, щось змінилося, і зараз з нами підтверджують контракт щороку», – каже Пікалов. «У «1+1» із «Кварталом» немає конфлікту, – розповів Forbes гендиректор «1+1 Media» Ярослав Пахольчук. – Робочі стосунки, і ми тільки нарощуємо співпрацю». Телеканал має контракти з «Кварталом» на 2023–2024, додав гендиректор «Плюсів».
Прямо на запитання, чи продовжили контракт саме з «Вечірнім кварталом», Пахольчук не відповів. «Деталі комерційних стосунків не можу розкривати – ні назви, ні обʼєми проєктів», – додав він.
Всього в портфелі «Кварталу» 14 розважальних шоу та 39 серіалів, фільмів та анімаційних мультфільмів, що виходять на телеканалах «1+1», ТЕТ, «Новий канал» та «Україна». Щоб оцінити бізнес «Квартал», Forbes вивчив фінансові результати 12 компаній, повʼязаних із «Кварталом» та зазначених у базі «СПАРК-Інтерфакс». У 2020 році вони отримали виторг 380 млн грн, прибуток становив 58 млн грн. Це найнижчий показник прибутковості за три роки. До того як Зеленський став президентом, консолідований виторг тих самих компаній був меншим – 340 млн грн, а прибуток більшим – 69 млн грн.
В останні роки обʼєм контенту «Студії» на «Плюсах» зменшується. У 2020-му кварталівці робили 8,4% усіх продуктів, що виходять на каналі, тоді як у 2018–2019 роках – 10,4%, повідомила Forbes пресслужба «1+1 media». Канал замінює передачі «Кварталу» власними розважальними програмами. Наприклад, тревел-шоу «Мандруй Україною», талант-шоу «Маскарад» або шоу зіркових пародій «Ліпсинк Батл».
Також у «Вечірнього кварталу» на «1+1» падали перегляди. Премʼєрні покази шоу в 2019-му дивилося 17,5% української комерційної телеаудиторії, в 2020-му – 13,8%. Щоправда, просіла частка переглядів і самого «1+1» – з 10,14% у 2019 році до 8,96% у 2020-му.
Куди може перейти «Вечірній квартал»? Найбільша телегрупа України StarLightMedia, до якої входять ICTV, «Новий» та СТБ, не відповіла на запитання Forbes щодо планів придбання «кварталівського шоу». В пресслужбі медіагрупи сказали, що задоволені співпрацею з «Дизель-шоу», середня доля прем’єрних випусків якого понад 15%. «Це на третину вище показників праймових епізодів гумористичних та розважальних шоу на інших каналах», – кажуть у StarLightMedia.
Потенційно перекупити шоу в «Плюсів» може «Медіа Група «Україна» (МГУ) Ріната Ахметова. В її портфелі немає подібних «Вечірньому кварталу» проєктів, каже директор з телевізійних інвестицій комунікаційної групи Razom Group Ігор Полосьмак. «Це може підняти рейтинги каналу, які впали минулого року, – пояснює він. – «Вечірній квартал» може стабілізувати це падіння або навіть і підняти на 5–10%, бо це контент, якого немає в них». В 2020 році «Україна» посіла четверте місце серед каналів за комерційною аудиторією з часткою 8,24%, частка в 2019 році – 10%. Щоправда за ширшою аудиторією «Україна» вже чотири роки поспіль найпопулярніший канал в країні. У пресслужбі МГУ сказали Forbes, що не коментують питання щодо співпраці з «Вечірнім кварталом».
Одна з версій того, що відбувається, – бажання з боку «Кварталу» набити ціну своєму продукту. Компанія з 2012 року виробляє контент для «1+1». «Плюсам», за оцінкою власника Ігоря Коломойського, цей контракт обходиться в $10–20 млн на рік. «Частка або рейтинг шоу вже не вищі за середній рейтинг каналу, і вони, можливо, не цікаві за сьогоднішньою вартістю, – припускає Полосьмак з Razom Group. – А «Плюси», можливо, хочуть оптимізувати вартість». Такої ж думки і ще один гравець ТБ-ринку, топменеджер великої кінокомпанії, яка виробляє серіали для всіх каналів. «Питання у фінансових умовах», – каже він.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.