Євросоюз може замінити російське дизельне пальне китайським після запровадження ембарго на морські постачання російських нафтопродуктів, яке почне працювати з 5 лютого, пише Bloomberg.
Ключові факти
- За даними компанії Vortexa Ltd., минулого року ЄС імпортував близько 220 млн барелів дизпального із Росії.
- Найочевиднішим новим джерелом постачання пального до ЄС та Великої Британії є країни Близького Сходу. Компанія Abu Dhabi National Oil Co. вже домовилася про постачання нафти до Німеччини.
- Індія та США, які є довгостроковими постачальниками до ЄС, також збільшили постачання останніми тижнями. Але найважливішим потенційним постачальником може бути Китай, зазначає агентство.
- До Європи експортується лише частина можливих обʼємів дизельного пального з КНР. За прогнозами експертів, потенційний експорт дизпального з Китаю може становити від 400 000 до 600 000 барелів на день протягом першої половини цього року. Це приблизно стільки ж, скільки ЄС та Велика Британія наразі можуть втратити через обмеження постачання з РФ.
- У грудні відвантаження дизельного пального з Китаю досягло найвищого рівня як мінімум з 2016 року. Квота на експорт з КНР на 2023 рік збільшилася майже на 50% порівняно з тим самим періодом минулого року.
Контекст
З 5 грудня країни G7 у відповідь на агресію проти України заборонили надання низки послуг, зокрема судноплавне страхування та торгове фінансування, повʼязаних з морськими перевезеннями нафти російського походження. При цьому від ембарго звільняються постачання нафти за ціною $60 за барель і нижче. Такі ж обмеження для російських нафтопродуктів набудуть чинності 5 лютого 2023 року. Поки що гранична ціна на них не оголошена.
Останні два десятиліття приблизно 60% експортних надходжень Росії припадає на виторг від продажу нафтогазових ресурсів. У загальній структурі федерального бюджету доходи від продажу нафти й газу в середньому становлять понад 40%.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.