Потоки російської нафти впали до мінімуму наприкінці 2022 року через санкції Заходу – Bloomberg /Shutterstock
Категорія
Новини
Дата

Потоки російської нафти впали до мінімуму наприкінці 2022 року через санкції Заходу – Bloomberg

Shutterstock

Російські постачання сирої нафти впали до найнижчого рівня за 2022-й протягом останніх чотирьох тижнів року, оскільки санкції Заходу обмежують експорт РФ у відповідь на її вторгнення в Україну, пише Bloomberg. Вантажі, що прямують до Китаю, Індії та Туреччини, які стали рятувальним колом для російських поставок, переміщених з Європи, скоротилися.

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Загальні морські перевезення країни знизилися на 117 000 барелів на день, до 2,615 млн барелів у середньому за чотири тижні, показники були найнижчими за рік. Постачання до Європи майже повністю припинилися, а до Азії теж скоротилися.
  • Приплив коштів до військової скарбниці Кремля скоротився на тлі обʼєднання санкцій «Великої сімки» та Європейського Союзу, покликаних покарати РФ за вторгнення в Україну у лютому минулого року.
  • Шторми, ймовірно, відіграли значну роль у порушенні потоків із чорноморських та тихоокеанських портів минулого місяця, але брак суден для перевезення вантажів на більші відстані, які потрібні після заборони ЄС на морський імпорт сирої нафти з Росії, також вплинув.
  • Ембарго ЄС призвело до набагато більш тривалих рейсів для вантажів: наразі подорож займає в середньому 31 день із балтійських портів до Індії порівняно з сімома днями з тих же терміналів до Роттердаму. Це здійснює додатковий тиск на і без того скорочений флот суден, власники яких готові перевозити російські вантажі. Країна все більше залежить від власних суден і так званого «тіньового флоту», що складається із зазвичай більш старих суден, що належать невеликим, часто невідомим компаніям, що зʼявилися в останні місяці. 
  • Тим часом обсяг нафти на суднах, що прямують до Китаю, Індії та Туреччини, трьох країн, які стали єдиними великими покупцями переміщених російських поставок, плюс обсяги на судах, які ще не вказали кінцевий пункт призначення, впали за чотири тижні до 30 грудня в середньому до 2,42 млн барелів на день.

Контекст

З 5 грудня країни G7 у відповідь на агресію проти України заборонили надання низки послуг, включаючи судноплавне страхування та торгове фінансування, повʼязані з морськими перевезеннями нафти російського походження. При цьому від ембарго звільняються постачання нафти за ціною $60 за барель і нижче. Такі ж обмеження для російських нафтопродуктів набудуть чинності 5 лютого 2023 року. Поки що гранична ціна на них не оголошена.

Видобуток нафти в Росії зріс напередодні ембарго та цінових обмежень. Утім, джерела Reuters вважають, що видобуток нафти в Росії може впасти на 500 000 – 1 млн барелів на добу на початку 2023 року після заборони ЄС. 

Останні два десятиліття приблизно 60% експортних надходжень Росії припадає на виторг від продажу нафтогазових ресурсів. У загальній структурі федерального бюджету доходи від продажу нафти й газу в середньому складають понад 40%.

Російська нафта все більше прямує до Китаю та Індії, тоді як близькосхідні виробники намагаються продавати більше нафти до Європи, пише The Wall Street Journal. Таким чином західні санкції щодо російського палива прискорюють зміну глобальних енергетичних потоків.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні