Приватні нафтопереробники Китаю непублічно купують російську нафту зі значними знижками, оскільки європейські країни припиняють власні закупівлі та розглядають потенційне ембарго через війну в Україні. Про це пише Financial Times.
Ключові факти
- Посадовець незалежного нафтопереробного заводу в Шаньдуні заявив, що він публічно не повідомляв про угоди з російськими постачальниками нафти з початку війни в Україні, щоб уникнути привернення уваги та санкцій США.
- Він додав, що нафтопереробний завод перебрав частину квот на закупівлю російської нафти у державних фірм, які відмовляються підписувати нові контракти на постачання, тому що представляють Пекін.
- Закриття китайських міст на локдаун, логістичні та фінансові проблеми, викликані санкціями проти Росії, і ризик спровокувати США на введення вторинних санкцій вгамували апетит державних китайських НПЗ до будь-якого істотного збільшення закупівель російської нафти, пише видання.
- Судно-брокери та оператори заявили, що щонайменше шість супертанкерів, кожен з яких може перевозити до 2 млн барелів нафти, уклали угоди щодо консолідації вантажів російської нафти Urals в Європі для доставки в Азію, переважно до Китаю.
- Так як нафта Urals продавався із знижкою $35 за барель щодо нафти Brent, то китайські НПЗ були мотивовані купувати, сказав керівник відділу звʼязків з інвесторами бельгійської танкерної групи Euronav Браян Галлахер.
- За даними Kpler, аналітичної фірми, що займається аналізом сировинних даних, закупівлі Китаєм російської нафти та нафтопродуктів приблизно на 86 000 барелів на день вище цього місяця, ніж вони були в середньому минулого року.
- Таке незначне збільшення закупівель у Китаї може свідчити про те, що знайти альтернативних покупців для російської нафти та нафтопродуктів може виявитися важче, ніж очікувала Москва, пише видання з посиланням на аналітиків. «Природним є припущення, що Китай купуватиме більше російської нафти, але Китай перебуває під більшою увагою, ніж Індія», – сказала Джейн Се, старший нафтовий аналітик Kpler.
Контекст
Китай, який є найбільшим споживачем нафти у світі, купує 10,5 млн барелів на день (11% світового щоденного видобутку). З них 1,6 млн барелів – з Росії. Росія забезпечувала 15% імпорту Китаю, половина з якого поставлялась через Східно-Сибірський нафтопровід, решта – танкерами з портів у Чорному, Балтійському та далекосхідних морях.
Китай може скористатися ситуацією і збільшити імпорт до 12 млн на день, писав раніше Forbes.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.