Категорія
Новини
Дата

Корпоративний конфлікт навколо «Цитрусу» триває. Компанія Корбана програла апеляційний суд

Південно-західний апеляційний суд задовольнив скаргу ТОВ «Цетехно» на рішення Господарського суду Одеської області, згідно якого компанія мала виплатити майже 1 млрд грн ТОВ «Гаджет Трейдинг». Остання юрособа, за даними YouControl, з березня 2020 року належить юридичній фірмі Генадія Корбана. Кінцевий бенефіціарний власник «Цетехно» — Григорій Топал, один з засновників мережі «Цитрус»

Ключові факти

  • Судовий процес відбувається в рамках корпоративного конфлікту навколо мережі «Цитрус», який виник влітку 2020 року між засновниками — Григорієм Топалом та Дмитром Зінченко. У них обох було по 50% компанії. Зінченко звинуватив партнера, у рейдерстві. У липні 2020 -го служба безпеки «Цитруса» не пропустила Зінченка на робоче місце
  • Генадій Корбан став учасником конфлікту у березні 2020-го, начебто придбавши частку в бізнесі у Зінченка. Сам Корбан в інтервʼю Forbes розповідав, що зайшов у «Цитрус», як інвестор, збирається зробити компанію більш прозорою та розвивати її як інтернет-ритейлера. Зінченко підтвердив Forbes, що передав Корбану свою частку «в управління» і той допомагає йому «відновити власність над компанією». За його словами, це Топал – незаконний власник. Господарський суд Одеси, за позовом Топала, визнав незаконною угоду з продажу 50% ключової юрособи «Цитруса» — «ЗТ-Інвест». 
  • В червні 2021 року компанія Корбана подала в суд на одну з компаній «Цитруса», якою володіє Топал, майже на 1 млрд грн. Підстава — начебто неоплата за поставлений товар. В жовтні господарський суд Одеси задовольнив позов. Відповідач звернувся в апеляцію. 
  • В січні 2022 року господарський суд Києва заборонив компанії «ЗТ-Інвест» (одне з ключових юросіб ритейлера) користуватися торговельною маркою та доменним імʼям citrus.ua. Під заборону потрапили кирилична та латинська торговельні марки «Цитрус», а також низка інших торговельних марок, що використовуються групою компаній: «ЦИТРУС дискаунт» (CITRUS discount), «ЦИТРУС гаджети та аксесуари», «eton», «like.bike», «AIR MUSIC» та «L.А.Р.Т.І.». Зараз компанія користується доменом www.ctrs.com.ua.
  • Через велику кількість юросіб, які управляють компанією, складно підрахувати фінансові показники компанії. Зараз на сайті ритейлера вказано 46 працюючих магазини в різних містах України. Станом на січень 2022 року у «Цитруса» було 62 магазини. 

Контекст

Загалом після початку повномасштабної війни, попит на ринку побутової техніки скоротився удвічі, розповідав в інтервʼю Forbes CEO «Фокстрот» Олексій Зозуля.

В травні ритейлери прогнозували дефіцит недорогої техніки та електроніки. За словами комерційного директора COMFY Івана Павліка, на вітчизняному ринку вже є певний дефіцит персональної електроніки. Маркетинг-директор «Алло» Артур Матковський, зокрема, очікує дефіциту смартфонів OPPO та vivo, планшетів, Wi-Fi-роутерів, недорогих ноутбуків, дронів та акумуляторів. Цього товару обмаль вже зараз.

Причин цієї ситуації дві: підвищений попит і нестача пропозиції. З початком повномасштабної війни волонтери та військові скупили бюджетні планшети, смартфони, зарядні пристрої, дрони й іншу електроніку. А ритейлери та дистрибутори втратили товарні запаси через війну. Крім «Фокстроту», постраждав Eldorado – деякі склади на сході України у компанії розграбовано. 

До того ж імпортувати нову техніку стало значно складніше: порти, через які в Україну завозили техніку з Китаю, закрито. Авіатранспорт не функціонує. 

І хоча техніку почали завозити, обсяги імпорту невеликі. За словами гендиректора великого дистрибутора техніки та електроніки ERC Володимира Костенка, станом на травень це були 40–50% від довоєнного, залежно від типу товару.

Матеріали по темі