Категорія
Новини
Дата

Мережа АЗС ОККО заробила 3 млрд грн чистого прибутку за пів року. Допомогла паливна криза

1 хв читання

Мережа АЗС ОККО в січні–червні 2022 року отримала 3 млрд грн чистого прибутку, що в 2,5 раза більше, ніж за аналогічний період минулого року. Компанія швидше за інших на ринку адаптувалася до нових обставин, йдеться в матеріалі Forbes.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Прибуток ОККО за перше півріччя 2022 року на 20% більший, ніж за весь минулий рік. Виручка ОККО зросла на 64%, до 32,8 млрд грн.
  • Для порівняння: мережа Amic за той самий період отримала 1 млрд грн збитку проти 390 млн грн прибутку за 6 місяців минулого року, повідомили в компанії. Виручка Amic в першому півріччі 2022 року впала на 24%, до 3,6 млрд грн.
  • ОККО та WOG першими почали системні поставки імпортного пального автотранспортом з Європейського Союзу, пояснює результати компанії директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.
  • «25 лютого ми підняли всі свої зв’язки в Європі, продзвонили постачальників, заключили нові контракти, – каже Василь Даниляк, перший віцепрезидент ОККО. – За перші 20 днів ми передплатили наперед більше $100 млн».  
  • Завдяки цьому компанія змогла скористатись ажіотажним попитом на ринку протягом квітня–червня 2022 року. Тоді вартість дизеля на кордоні була 40 грн/л, а в опті, де держрегулювання не діяло, ціни перевищували 65 грн/л, каже аналітик консалтингової компанії «НафтоРинок» Олександр Сіренко. «В той момент вони просто мали що продавати, на відміну від інших», – додає Куюн. 

Контекст 

Дефіцит пального в Україні утворився через зупинку імпорту з Білорусі та РФ і удари ворога по паливній інфраструктурі. Зокрема, знищено Кременчуцький нафтопереробний завод, який був основним виробником пального в країні.

Тепер усе пальне Україна змушена імпортувати через західний кордон бензовозами та залізничними цистернами. Раніше цей канал постачання не мав економічного сенсу через дорожчу логістику. Щоб компенсувати логістичні витрати, Верховна Рада у середині березня скасувала акциз на нафтопродукти та знизила ПДВ для пального з 20% до 7%.

До війни Україна споживала в місяць біля 1 млн т бензину та дизельного пального та автогазу. Зараз споживання скоротилося десь на третину, каже директор спеціальних проєктів НТЦ «Псіхєя» Геннадій Рябцев.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд