Категорія
Новини
Дата

Meta відмовляється від наукових проєктів на користь комерційного ШІ – FT

2 хв читання

Компанія Meta звільнила команду, яка використала штучний інтелект для створення першої бази даних із понад 600 млн білкових структур, що є сигналом того, що компанія відмовляється від суто наукових проєктів на користь створення прибуткових продуктів штучного інтелекту, пише Financial Times.

Ключові факти

  • Рішення припинити науковий проєкт повʼязане з тим, що материнська компанія Facebook надає пріоритет прибутковим продуктам штучного інтелекту, а не дослідженням.
  • Компанія найняла групу з дванадцяти вчених для проекту під назвою ESMFold, який навчав велику мовну модель, здатну обробляти величезну кількість біологічних даних. Зусилля були високо оцінені тими, хто займається розробкою нових ліків і методів лікування.
  • Цієї весни група ESMFold була розформована в рамках ширших звільнень у компанії, про що раніше не повідомлялося.
  • Незважаючи на те, що команда зі згортання білків була невеликою порівняно з тисячами вчених та інженерів зі ШІ, які все ще працюють у Meta, закриття їхнього проєкту продемонструвало бажання компанії відмовитися від досліджень на користь проєктів ШІ, які можуть приносити дохід
  • «Meta спробувала скоригувати свою дослідницьку стратегію, щоб краще зрозуміти, як створювати просунутий інтелект, який може допомогти Meta як бізнесу, а не просто якісь цікаві проєкти», – сказав Янів Шмуелі, колишній вчений-дослідник і технічний керівник у Meta AI, який працював над ESMFold.

Контекст

Протягом періоду, який генеральний директор Марк Цукерберг назвав «роком ефективності», Meta за останні місяці зазнала значної реструктуризації. Це включає скорочення структури управління та робочих місць, що торкнулося близько 20 000 співробітників, після закликів інвесторів зосередитися на прибутковості та зростанні.

Meta була однією з перших великих технологічних груп, що інвестували в штучний інтелект. У 2013 році вона створила свою лабораторію фундаментальних досліджень штучного інтелекту для проведення досліджень у цій галузі, найнявши провідних вчених у цій галузі.

За минулі роки компанія опублікувала статті та отримала визнання у науковій спільноті за досягнення у галузі штучного інтелекту. Тим не менш, вона почала відставати від конкурентів, таких як OpenAI, Microsoft і Google, які мають орієнтовані на споживача чат-боти, що використовують генеративний ШІ.

Новий фокус Meta полягає в тому, щоб використовувати свої давні дослідження та розробки в цій галузі для створення ШІ-продуктів.

У лютому була створена група генеративного штучного інтелекту, очолювана директором продукту Meta Крісом Коксом, в якій зараз працює більше кількох сотень співробітників.

Meta планує запустити низку чат-ботів у стилі різних персонажів уже у вересні, щоб наздогнати конкурентів.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд